Eurovision Young Musicians 2024 - Bode, Norveška

Miloš

Starešina foruma
Staff member
Administrator
OGAE član
Joined
30 Jan 2022
Messages
9,856
Points
118
CVkWKQM.png
21. Evrovizijsko takmičenje mladih muzičara održaće se 17. avgusta sa početkom u 21:00, u koncertnoj dvorani Stormen u norveškom gradu Bode, koji ove godine nosi i titulu evropske prestonice kulture. Organizator takmičenja je norveški javni servis NRK u saradnji sa Evropskom radiodifuznom unijom (EBU). Ovo je drugi put da se takmičenje održava u Norveškoj, nakon Bergena 2000, koji drži rekord od 24 zemlje učesnice. Jedanaest talentovanih mladih muzičara iz Austrije, Belgije, Češke, Francuske, Jermenije, Nemačke, Norveške, Poljske, Srbije, Švajcarske i Švedske takmičiće se za cenjenu titulu.

Evrovizija mladih muzičara je takmičenje klasične muzike, u kome muzičari starosti između 12 i 21 godine, izvode muzičko delo po svom izboru, na instrumentu u kome su vešti. Nastupaju u pratnji orkestra koji je povezan sa emiterom domaćinom, a za razliku od Pesme Evrovizije, takmičenje se održava na svake dve godine i domaćin sledećeg takmičenja je retko pobednik prethodnog. Takođe, uglavnom se saopštavaju samo prva dva ili tri mesta. Prvo izdanje je održano 1982. u Mančesteru, kada je pobedila Nemačka, iste godine kada je odnela pobedu i na Pesmi Evrovizije. Jedina zemlja koja je pored Nemačke, uspela da u istoj godini pobedi na oba evrovizijska takmičenja je Austrija 2014. Ukupno 43 zemlje je učestvovalo na ovom takmičenju, ali samo njih 12 je uspelo da se domogne pobede: Austrija vodi sa 5 pobeda, Poljska je 3 puta trijumfovala, Nemačka i Holandija po 2, dok po jednu pobedu imaju Češka, Francuska, Grčka, Norveška, Rusija, Slovenija, Švedska i Ujedinjeno Kraljevstvo. Kroz istoriju takmičenja, muzičari su svirali ukupno na 24 različita instrumenta, od kojih je 7 dovelo do pobede. Najdominantniji instrument je violina koja je obezbedila 9 pobeda, pijanisti su odneli 5 pobeda, violončelisti 2, a jednu klarinet, flauta, saksofon i viola.

Jugoslavija je debitovala 1986. godine, kada se našla u finalu među 5 najboljih, dok u naredna tri pokušaja (1988, 1990. i 1992) nije uspela da se kvalifikuje za finale. Srbija i Crna Gora se pojavila na takmičenju 2006. ali bez plasmana u finale. Jedini nastup Srbije kao samostalne zemlje bio je 2008. godine, takođe bez plasmana u finale.

Posle 16 godina Srbija se vraća na Evrovizijsko takmičenje mladih muzičara klasične muzike, a predstavljaće je pijanista Bogdan Dugalić. Rođen je 11. oktobra 2003. u Beogradu. Trenutno studira kod profesora Pavla Gililova na Univerzitetu Mozarteum u Salcburgu i kod profesora Konstantina Bogina na Akademiji Perosi u Bijeli, gde je stipendista. Osvojio je više od 30 nagrada na domaćim i međunarodnim takmičenjima, a najznačajnije su prva nagrada na međunarodnom takmičenju pijanista "Humberto Quagliata" 2023. u Italiji, prva nagrada i nagrada publike na 11. međunarodnom "Memorijalu Isidora Bajića" 2023. u Srbiji, te druga nagrada i specijalna nagrada za kamernu muziku na takmičenju pijanista "Maj Lind" 2022. u Finskoj. Bogdan je sarađivao sa Simfonijskim orkestrom Marinskog, Simfonijskim orkestrom Helsinškog radija, Srpskim radijskim orkestrom, Beogradskim simfonijskim orkestrom i Kraljevskim gudačima Svetog Đorđa, kao i sa Kamus kvartetom. Kao mlađi, igrao je tenis i stoni tenis, ali sa 13 godina morao je da odluči između stonog tenisa i klavira. Sin je glumca i reditelja Nebojše Dugalića.

BogdanDugalic.webp

Spisak učesnika:​
  • :at: AUSTRIJA: Leonhard Baumgartner (17), violina
    Henri Vijetan: Koncert za violinu br. 5 u A-molu, 1. stav
    Odložen snimak na ORF2
  • :be: BELGIJA: Mahault Ska (13), klavir
    Feliks Mendelson: Koncert za klavir u G-molu, 1. stav
    Prenos na RTBF La Trois / Musiq'3

  • :cz: ČEŠKA REPUBLIKA: Adam Znamirovský (14), klavir
    Kamij Sen-Sans: Koncert za klavir br. 2, 3. stav
    Prenos na ČT art

  • :fr: FRANCUSKA: Pierre-Emmanuel Hurpeau (20), klavir
    Moris Ravel: Koncert za klavir u G, 3. stav

  • :am: JERMENIJA: Hayk Hekekyan (18), oboa
    Ludvig Avgust Lebrun: Koncert za obou br. 1 u D-molu, 1. stav
    Prenos na Prvom kanalu

  • :de: NEMAČKA: Fabian Egger (17), flauta
    Jakob Gejd / Toke Lund Kristijansen: Tango fantazija za flautu i orkestar
    Prenos na WDR

  • :no: NORVEŠKA: Sebastian Egebakken Svenøy (20), klavir
    Kamij Sen-Sans: Koncert za klavir br. 5, 3. stav
    Prenos na NRK1/NRK Klassisk

  • :pl: POLJSKA: Jeremi Tabęcki (19), klarinet
    Luiđi Basi: Koncertna fantazija na motive iz Rigoleta
    Prenos na TVP Kultura

  • :rs: SRBIJA: Bogdan Dugalić (20), klavir
    Sergej Rahmanjinov: Rapsodija na Paganinijevu temu
    Prenos na RTS 2

  • :ch: ŠVAJCARSKA: Valerian Alfaré (20), eufonijum
    Pol Milor: Odlomak sa Eufonijumskog koncerta
    Prenos na SRF 1 / RTS 2

  • :se: ŠVEDSKA: Hugo Svedberg (16), čelo
    Jozef Hajdn: Koncert za violončelo br. 1 u D-duru, 1. stav
    Odložen snimak na SVT 2
Profesionalni žiri čine Tabita Berglund, dirigent iz Norveške (predsednica žirija), Marianna Shirinyan, pijanistkinja iz Danske i Jermenije, Martin Grubinger, multiperkusionista iz Austrije i Andreas Sundén, klarinetista iz Švedske.​

Pobednik će primiti specijalnu nagradu Nordland muzičkog festivala. Ova nagrada uključuje ekskluzivan festivalski paket, koji podrazumeva solo nastup sa profesionalnim orkestrom, saradnju sa renomiranim muzičarima i prilagođen edukativni i iskustveni program u 2025. godini. Pored toga, pobednik će dobiti PR i foto paket, uključujući promotivni film sa audio snimanjem u profesionalnom studiju.

Domaćice večeri biće Silje Nordnes, novinarka NRK-a i Mona Berntsen, plesačica i koreografkinja. Njih dve upoznale su se prošle godine kao učesnice najpopularnijeg norveškog rijalitija sa poznatim ličnostima “Kompani Lauritzen” gde je Silje stigla do finala. Takmičari će nastupati u pratnji Norveškog radijskog orkestra, a dirigent na takmičenju biće Eivind Aadland.

VoditeljkeEYM2024.webp
 
Neka nam je sa srećom. ✨ Mislim da ću gledati prenos.
 
Ima jedna replika u Otvorenim vratima kada mala Milica kaže majci, Katarini, kada želi da ostavi pozitivan utisak pred nekim: "Mama uzmi neku knjgu kao da čitaš, da se vidi da si pismena." E tako je i Olivera brže bolje potrčala da se Srbija nađe među učesnicima ovog kvazi kulturnog takmičenja, tipa ono.... slušamo i mi klasiku. Kao uostalom i onaj njen odlazak na Novogodišnji koncert Bečke filharmonije. Bolje da su se ipak prijavili na Dečiju Evrovziju. Ne pratim to, ali mi se čini da ipak postoji neka publika za to ovde; ne prevelika, ali svejedno više nego za ovo.
 
Meni je okej što su naše pare otišle na ovo. :D Za JESC je Olivera jasno rekla da mi nemamo ljude koji pišu pesme deci i to je to. Nećemo Leontinu i Mari Mari svake godine. Kapiram da ćemo se vratiti kad bude bilo interesovanja.
 
Misliš više nego za Dečiju Evroviziju?
Ne, da preformulišem, Dečiju Evroviziju bi gledao ko to zaista voli poput tebe Nemanja, ovo će da gleda, tj. da se oduševljava samo neka kvazi elita, iskompleksirani ljudi koji će na svakom mestu da pokazuju da su iznad drugih, kako slušaju klasiku.. bla bla bla..
 
Svašta! Postoje istinski ljubitelji klasične muzike, koji npr. posećuju koncerte na Kolarcu, prate prenose na trećem kanalu i slično, i ne glume elitu, niti su iskompleksirani.
 
Imali smo i forumaše koji su svake godine pratili novogodišnji koncert Bečke filharmonije na RTS-u, kapiram da bi im se i ovo dopalo.

Zanimljivo da naš predstavnik svira kompoziciju ruskog autora. Mi baš znamo da odaberemo. :)
 
Svašta! Postoje istinski ljubitelji klasične muzike, koji npr. posećuju koncerte na Kolarcu, prate prenose na trećem kanalu i slično, i ne glume elitu, niti su iskompleksirani.
Slazem se. Verujem da i na forumu ima ljubitelja klasicne muzike. Znam mnoge ljude, obicne radnike, koji to slusaju, a jedva da napomenu to. Klasika itekako zna da bude prijatna i lekovita.
 
Nisam napisao da u Srbiji nema ljubitelja klasične muzike već da mi se čini da ne bi bilo interesovanja za neko "Evrovizijsko takmičenje mladih u klasičnoj muzici". Volim i ja klasiku ali se time ne razmećem, kad mi se sluša klasika ja je slušam, nemam potrebu da se oko toga oglašavam, kao pojedini koji su se iz provincije preselili u veći grad, pa svako malo mora da napišu jesu li gledali neki film u Cineplexxu, pili kafu u Starbaksu, plaćali na samouslužnoj kasi... To su kompleski provincije - od takvih nastaju takozvani "Beofašisti", dok recimo jedna Konstrakta, rođena Beograđanka, skroz opušteno priča kako sa komšijama u ispred novobeogradskih solitera trese tepihe i neke slične aktivnosti kojih bi se ovi dođoši "novograđani" užasavali. Jedan takav je i u Njuznetovcima - iz Brusa, ali je "savladao" beogradski akcenat i sleng" i naravno gadi mu se sve od čega je "pobegao".
 
Onda povedi računa šta pišeš, jer si napisao iznad nešto sasvim drugo:
ovo će da gleda, tj. da se oduševljava samo neka kvazi elita, iskompleksirani ljudi koji će na svakom mestu da pokazuju da su iznad drugih, kako slušaju klasiku.. bla bla bla..

Dakle, poenta je da itekako ima ljudi koji slušaju i uživaju u klasičnoj muzici, a to nisu samo "iskompleksirani provincijalci" koje prozivaš.
 
Ja lično nisam neko ko u slobodno vreme sluša klasičnu muziku, ali znam x ljudi koji klasičnu muziku vole jer mi se sestra istom vrstom muzike i bavi. I svi ti umetnici su uglavnom veoma školovani i proveli veći deo svog života učeći i usavršavajući se, što im ne bi bilo omogućeno neko neće takmičenje gde će i oni dobiti malo pažnje.
 
Ne slušam, ali volim da čujem uživo i išao bih na one koncerte gde filharmonija svira muziku iz filmova i serija. A ovo mi je zanimljivo jer postoji taj evrovizijski brending, takmiče se države, sve je jasno...
 
Zanimljivo da naš predstavnik svira kompoziciju ruskog autora. Mi baš znamo da odaberemo. :)

Nije cudno, s obzirom na to da je Dugalicev sin. Mada mi je potpuno suludo mesati umetnost sa politikom, ali jasno je da je to neminovno.
 
Nije cudno, s obzirom na to da je Dugalicev sin. Mada mi je potpuno suludo mesati umetnost sa politikom, ali jasno je da je to neminovno.
Надам се да ће се овде уздићи изнад тога, јер ово такмичење свакако не заокупљује толико пажње генерално, тако да због тога мали Дугалић не би требало да има проблема такве врсте. Са друге стране, руска сцена има чиме да се истакне у оваквом свету музике, па тиме и одабир није лош, а ако је то оно што смо имали прилике да видимо са инстаграма, можда имамо шансе и за велики резултат
 
I Radio Beograd 3 prenosi takmičenje večeras, ako bi neko radije da sluša. ✨
 
Back
Top