gr Grčka 2025: Klavdia - Asteromáta

I onda je opet radije htela predstvaljati Svedsku. Ali dobro to je ipak njena drzava.
 
Prvo sta ce Melodifestivalenu pesma sa grckim motivima?
Bila je jednom pesama sa srpskim motivima(truba) kada su birali pesmu za Beograd 2008, a neka je pesma delimično bila na srpskom, odnosno domaćem jeziku sa ovih prostora, tako da mi ne deluje da imaju takav problem
 
Pa kao da su druge u tom žanru imale dubokoumnije tekstove 😂
Песмица је океј сама по себи, весело, врцкаво, певљиво. А Немања је претвори у Месечеву сонату.

Мени су рецимо те године далeко бољи били Луминица са Let Me Try и Израелка. Од Хелене ми је за класу боља и Ани Лорак, оно је била наступчина.
 
Bila je jednom pesama sa srpskim motivima(truba) kada su birali pesmu za Beograd 2008, a neka je pesma delimično bila na srpskom, odnosno domaćem jeziku sa ovih prostora, tako da mi ne deluje da imaju takav problem
Što bi rekli njihovi učesnici pre par godina - nema problema. :D

 
Песмица је океј сама по себи, весело, врцкаво, певљиво. А Немања је претвори у Месечеву сонату.

Мени су рецимо те године далeко бољи били Луминица са Let Me Try и Израелка. Од Хелене ми је за класу боља и Ани Лорак, оно је била наступчина.
Ма добро, није ремек-дјело, не треба претјеривати, али је хитчина вољена и данас.

Одличне су обе те биле 2005, али ето мени је, кад спомињемо и Фуего и Сломо, исто тако било бољих пјесама као пјесама од те 2 на тим издањима
 
Prvo sta ce Melodifestivalenu pesma sa grckim motivima?
Ona je valjda i postala poznata u Švedskoj pevajući pesme na grčkom sa grčkim motivima. Izgleda da su ljudi u Švedskoj voleli taj zvuk:
Some record producers, who were interested in signing a male/female duo to sing covers of traditional Greek songs, contacted Paparizou, who suggested Panagiotidis. The pair formed Antique, and signed to the independent label Bonnier Music. They called themselves "Antique" because it gave the impression of being "classical" and "timeless", and connoted Paparizou's association of Greek music with the idea of it being distant, old-fashioned, and something of an acquired taste. Their debut single "Opa Opa" became a hit in Sweden and Norway, eventually entering the top ten in both countries, making "Antique" the first act to reach the Swedish top five with a song sung in Greek. Their later singles "Dinata Dinata", "Follow Me" and "Moro Mou" also charted in Sweden.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Helena_Paparizou

Meni je inače uvek delovala kao grčki odgovor na tursku Sertab, a zanimljivo je da imaju par sličnosti.
Obe su pevale na stranom jeziku. Helena na egzotičnom grčkom usred Švedske, a Sertab na engleskom u tadašnjoj Turskoj (zbog čega je imala problema sa turskim nacionalistima).
Obe su imale ozbiljne zdravstvene probleme. Helenu su zbog astme roditelji iz rodne Švedske odveli na grčko more i dve godine su živeli u Grčkoj, dok se Helena nije izlečila.
Sertab je imala ozbiljan ulcerozni kolitis zbog kog je imala 3 operacije debelog creva u Americi.



Generalno smo u Sertab, Ruslani i Heleni tih godina imali sličan niz pobednica, ženski bop sa etno motivima...
Elem, nije Helena ni u to vreme bila posebno specijalna, sve tri su bile dobre...
 
Ukusi na stranu manje vise, samo je preterano forsirati tu pricu kako je ESC nekad bio bolji nego sad. Razumem da je nama drazi zbog rezultata, ali se u to vreme aktivnije pratio samo ovde.

Sada imamo 1-2 pesme godisnje koja postane doslovno svetski hit, ali tesko je prosecnom Srbendi objasniti da je Snap visestruko poznatija u svetu od Qele Qele.

To je uvrezeno misljenje kezualaca, ali brojke sve govore.
 
Ukusi na stranu manje vise, samo je preterano forsirati tu pricu kako je ESC nekad bio bolji nego sad. Razumem da je nama drazi zbog rezultata, ali se u to vreme aktivnije pratio samo ovde.

Sada imamo 1-2 pesme godisnje koja postane doslovno svetski hit, ali tesko je prosecnom Srbendi objasniti da je Snap visestruko poznatija u svetu od Qele Qele.

To je uvrezeno misljenje kezualaca, ali brojke sve govore.
Era društvenih mreža donela je neverovatno brzo širenje informacija, što pre 15-20 godina nije bilo zamislivo u toj meri. Da je tada digitalno doba bilo razvijeno kao danas, možda bi i Qele Qele postao svetski hit.
 
Pa i tada je postojao internet, a bogami i YouTube. A i društvene mreže, tj. preteče. Svakako nisu bile jake kao ove danas, ali informacije su se uveliko širile nezamislivom brzinom. Forumi isto su tada cvetali.
 
Meni taj My number one nikad ništa posebno nije bio, uopće mi to nije bila pobjednička pjesma nikad. Dok s druge strane Die for you apsolutno da, kamo sreće da je Helena/Grčka s time pobijedila.
 
Pa i tada je postojao internet, a bogami i YouTube. A i društvene mreže, tj. preteče. Svakako nisu bile jake kao ove danas, ali informacije su se uveliko širile nezamislivom brzinom. Forumi isto su tada cvetali.
Sve je to bilo u razvoju, ali ni 50% na snazi kao danas. Ne možmo uporedjivati ta dva vremena, jer su mogućnosti za globalnu promociju bile daleko ograničene.
 
Ne možmo uporedjivati ta dva vremena
Tačno. Helena i Sirušo su bili hitovi za 2000-e, danas imamo neke druge, nekima bolje, nekima ne, ali ne može se reći nikako da je Helena izmislila muziku za Eleni i Ćanel i ostalu ekipu.
 
Evrovizija je zanrovski mnogo raznovrsnija poslednjih godina nego tokom 2000-ih. U tom periodu su bukvalno postojale samo power ballade i klasicni bopovi, uz tu i tamo neki rok jednom u dve-tri godine (uglavnom u reziji Turske ili Finske).

Sada ne da imamo mnogo vise zanrova na ESC, nego imamo cestu pojavu toga da u jednoj pesmi bude vise stilova sublimiranih u 3 minuta.

Ne mogu da zamislim da u ovom periodu pobede tri pesme zaredom, a da su istog zanra, kao sto su to ucinile Sertab, Ruslana i Helena.

I sto rece @Marko, i meni je Die For You mnogo bolja pesma od pobednicke.
 
U Nemanjinim postovima večito preovladava nostalgija i žal za nekadašnjim Evrovizijama i to je sasvim ok u smislu da je ljubitelj perioda s početka milenijuma, da voli te pesme i atmosferu i da ga za taj period vezuju uspomene. Ali, brate mili konstantno negiranje svega (dobrog) što je proizašlo iz ovog takmičenja /a naročito iz Grčke/ je smarački i degutantno. Nisu iste okolnosti, popularna muzika je od tada promenila i lice i naličje, a i takmičenje je dobilo drugačiju formu.

Njemu nikad ništa ne valja, sve je bilo bolje pre, pa Helena Paparizu, fali etno zvuka i karaktera, pa opet Helena Paparizu. Saberi se pobogu.
 
Meni je Helena super, ali predstavljati nju i njen nastup kao novi silazak Isusa je niđe veze. Za to vreme ju je Ani Lorak pojela i konceptom i realizacijom nastupa, a bogami i pevanjem. Današnji nastupi ipak imaju mnogo veće tehnološke mogućnosti i nisu baš za poređenje, ali Ćanelina koreografija je next level, ne samo na evrovizijskom nivou već na svetskom. U muzički ukus ne zalazim, to je sve stvar ukusa, ali što se nastupa tiče - valjda svi imamo oči.
 
Moguće je da Helena nije univerzalni orijentir, ali njena pobeda i dalje predstavlja primer kako pesma i nastup mogu biti upečatljivi, kvalitetni i relevantni u savršenom balansu čak i dve decenije kasnije. Koliko današnjih pobedničkih pesama može da se pohvali time?
Ali svakako to je moje mišljenje, razumem i vas, tako da ne želim da stvaram bilo kakvu negativnu energiju, i da dozvolim sebi da me neko zbog komentara strelja ovde.
 
Meni nije bio favorit ali i Nemo je imao upečatljiv nastup. Loreen u Liverpulu, pa i onaj smarač Mans. Conchita nije upečatljiva? Da ne nabrajam sve one koji nisu pobedili. Konstantno mašiš poentu.

A što se komentara tiče i ti si Amandu Tenfjord otkazao jer ti nije dovoljno grčka.
 
Back
Top