Pesma Evrovizije 2025 - SRBIJA: Konkurs

Status
Not open for further replies.

Miloš

Starešina foruma
Staff member
Administrator
OGAE član
Joined
30 Jan 2022
Messages
9,611
Points
118
JAVNA MEDIJSKA USTANOVA RADIO-TELEVIZIJA SRBIJE
raspisuje javni

K O N K U R S

za izbor kompozicije za predstavnika Srbije i RTS-a na međunarodnom takmičenju
Eurovision Song Contest 2025.

U cilju razvijanja i unapređenja muzičkog stvaralaštva u oblasti popularne muzike, Radio-televizija Srbije organizuje izbor predstavnika Srbije za međunarodno takmičenje „Eurovision Song Contest 2025“, koje će se održati u maju 2025. godine u Švajcarskoj u organizaciji Evropske radiodifuzne unije (EBU).

Izbor kompozicija za takmičenje obaviće Selekciona komisija RTS-a od blagovremeno pristiglih prijava po raspisanom konkursu. Način izbora i rada selekcione komisije regulisan je posebnim pravilnikom.

Selekciona komisija će izabrati kompozicije rukovodeći se isključivo muzičkim, interpretatorskim i umetničkim kvalitetom tih kompozicija.

Ukoliko od pristiglih kompozicija po javnom konkursu nijedna ne ispunjava potreban muzički kvalitet, RTS ima pravo da samostalno izabere kompoziciju (izvan kompozicija pristiglih na konkurs) koja će predstavljati Republiku Srbiju i RTS na takmičenju.

O izboru kompozicije koja će predstavljati Srbiju i RTS na takmičenju „Pesma Evrovizije 2025“ odlučiće, s jedne strane glasovi Stručnog žirija, sastavljenog od eminentnih muzičkih i medijskih stvaralaca, kao i predstavnika organizacija i udruženja građana koja se bave praćenjem Pesme Evrovizije, a s druge strane glasovi publike, odnosno građana Republike Srbije. Odnos glasova se određuje po evrovizijskom principu - 50% žiri i 50% publika (odnosno oko 50% zbog zaokruživanja broja u procentima).

Kompozicija koja u zbiru bude imala najveći broj glasova od stručnog žirija i publike biće predstavnik Republike Srbije i RTS-a na takmičenju „Pesma Evrovizije 2025“.

Postupak izbora kompozicije, način rada i glasanja stručnog žirija i publike na takmičenju biće detaljno regulisan i sproveden u skladu sa odredbama Pravilnika o glasanju, koji će RTS objaviti na svom sajtu kako bi se osigurala javnost izbora.

Uslovi konkursa su sledeći:

a) Konkurs se objavljuje za nove kompozicije zabavne i popularne muzike koje nisu objavljene i izvedene, u celini ili u delovima, pre 1. septembra 2024. godine.

b) Tekstovi pesama moraju biti pisani na jezicima koji su u zvaničnoj upotrebi u Republici Srbiji i to minimum 51%. Autori kompozicija ne moraju biti isključivo državljani Republike Srbije. Autori moraju za izvođače kompozicija izabrati isključivo državljane Republike Srbije.

v) Autori treba da prilože finalni ili kvalitetni demo snimak u trajanju do tri minuta, sa interpretacijom izvođača koji će na takmičenju izvoditi kompoziciju. RTS može sugerisati autorima određene izmene i dopune kompozicije i eventualnu promenu izvođača.

g) Za delo/kompoziciju poslatu na konkurs autor jemči da je jedini tvorac dela, da je delo njegova orginalna duhovna tvorevina, odnosno da delo ili pojedini njegovi delovi nisu uzeti iz drugih autorskih dela i takođe preuzima obavezu da reguliše i naknadi sva eventualna potraživanja trećih lica koja preisteknu iz spora oko autorstva. Autor jemči da isključiva imovinska prava na delu nisu već ustupljena ili preneta na treća lica, odnosno da ih neće ustupiti ili preneti, niti su opterećena pravima trećih lica.

d) Maksimalan broj izvođača na sceni je šest. Kompozicije se izvode uživo uz unapred snimljene tonske matrice. Glavni vokalni solisti pevaju uživo.

đ) Izvođači treba da imaju najmanje 16 godina 1. maja 2025, jer je održavanje finalnog takmičenja „Pesma Evrovizije 2025“ u maju mesecu 2025. godine.

e) Prijava radova mora da sadrži kompletne podatke o autorima i izvođačima kompozicije: naziv pesme, tekst pesme, biografije, fotografije, podatke o društvenim mrežama izvođača, kontakt adresu, telefon, e-mail.

ž) Učesnici konkursa, čija dela budu izabrana prenose na RTS sva proizvođačka prava (master prava sa interpretatorskim pravima sadržanim u masteru) na snimku kompozicije i izdavačka (publishing) prava. Kao vlasnik snimka RTS stiče pravo da njihovo delo beleži, umnožava i stavlja u promet bez obzira na oblik i način umnožavanja i stavljanja u promet (u štampanom grafičkom obliku i u obliku snimka - audio, MP3, midi file i drugim poznatim i budućim oblicima), aranžira, prvi put javno izvede, direktno prenosi (radio i TV prenos), snimi za radio i tv, emituje na radijskim i televizijskim programima, svim sada poznatim i budućim modalitetima emitovanja, snimi na nosač zvuka i slike ( CD, kasete, video kasete, DVD i budući vidovi audio i video nosača), da se kompozicije strimuju na internetu da se mogu postavljati i preuzimati u okviru opcije na zahtev, da se mogu postavljati na kanale koje je RTS postavio na sajtu za razmenu i deljenje sadržaja YouTube i na druge internet portale bez ograničenja, da se kompozicije obrade i koriste kao melodije za mobilne telefone (ring tonovi, real tonovi i polifone melodije) tj. upodobljuju za distribuciju kao mobile contente. Sva navedena prava RTS stiče, bez posebne naknade, kao isključivi nosilac prostorno, predmetno i vremenski i po broju neograničeno sa pravom da ih bez bilo kakvih ograničenja i posebnih saglasnosti autora prenese na treća lica, s tim da se fonogramska prava na master snimku u predmetnom smislu i u okviru plasmana na platformi YouTube i drugim digitalnim platformama dele tako što vlasniku originalnog mastera pripada udeo od 70%, a RTS-u 30%. Prava na audio-vizuelnom snimku sa nastupa na festivalu „Pesma za Evroviziju“ u predmetnom smislu i u okviru plasmana na servisu YouTube i drugim digitalnim platfomama dele se tako što vlasniku originalnog master snimka pripada udeo od 50%, a RTS-u udeo od 50%. U skladu sa ovom podelom vlasničkih prava fonogrami će biti prijavljeni Organizaciji proizvođača fonograma Srbije-OFPS. Ukoliko autor ili interpretator nije vlasnik originalnog master snimka, u obavezi je da obezbedi prenos fonogramskih prava na RTS ugovorom sa vlasnikom originalnog mastera, koji ugovor je u obavezi da dostavi RTS-u.

Pravilo o podeli prava i neto prihoda sa digitalnih muzičkih platformi iz prethodnog stava primenjivaće se isključivo na autora ili interpretatora koji je finansirao i organizovao proizvodnju originalnog master snimka i na autora ili interpretatora koji je obezbedio prenos fonogramskih prava ugovorom sa vlasnikom originalnog mastera, o čemu je u obavezi da dostavi dokaz koji će biti osnov za isplatu pripadajućeg udela.

Ukoliko je više autora ili interpretatora finansiralo i organizovalo proizvodnju originalnog master snimka pripadajući udeo od plasmana na platformi YouTube i drugim digitalnim platformama deli se između njih u srazmeri uloženih sredstava u proizvodnju mastera.

Učešćem na konkursu autor je dužan da obezbedi dokaz da se na delo, kompoziciju kojom konkuriše, ne primenjuju odredbe ugovora kojim je prava na svojim kompozicija preneo na publisher-a.

Autorske naknade po osnovu prava umnožavanja i stavljanja u promet se naplaćuju preko Organizacije za kolektivno ostvarivanje autorskih prava (u Srbiji SOKOJ).

z) Prijave na konkurs sa radovima dostavljaju se do 10.11.2024. godine na internet adresu:
https://rts.rs/rts/eurosong-prijava.html u okviru podsajta Evrosong na portalu www.rts.rs

i) Autori čije su kompozicije izabrane za takmičenje „Pesma za Evroviziju 2025“, nemaju pravo naknadnog povlačenja prijavljenih dela, a prijavljeni radovi se ne vraćaju.

j) Radio-televizija Srbije ima pravo, da u slučaju bilo kakvih problema oko izvođenja kompozicije ili nastupa izvođača, koji su se plasirali na takmičenje „Pesma za Evroviziju 2025“, odabere drugu kompoziciju ili drugog izvođača kompozicije. U tom slučaju biće izabrana sledeća kompozicija koja se nalazi na rang listi selekcione komisije RTS-a. RTS ima pravo da odabere ili zameni izvođača prijavljenog dela na festivalu „Pesma za Evroviziju 2025“, ukoliko urednici festivala procene da intepretacija ne zadovoljava standarde takmičenja.

k) Učesnici takmičenja su dužni da poštuju plan i satnicu proba tokom pripreme festivala, odnosno obavezni su da prisustvuju svim tonskim, mizanscenskim i generalnim probama. To se odnosi i na dve polufinalne večeri kao i finalno veče takmičenja.

l) Učesnici su dužni da u dogovoru sa predstavnicima PR službe obavljaju sve aktivnosti potrebne za promociju festivala kao što su: fotografisanja, snimanja i gostovanja na programima RTS-a kao i programima drugih radio i TV stanica. Učesnici festivala su dužni da ispoštuju zahteve i plan snimanja razglednica za nastupe od strane RTS – a.

lj) U slučaju izostanka učesnika sa tri probe RTS ima pravo da diskvalifikuje izvođača i zameni ga drugim.

m) Učesnici imaju pravo da samostalno osmisle i realizuju svoj nastup (plesna grupa, kostim, grafički dizajn led ekrana) ukoliko to odobre umetnički direktor, reditelj i urednici festivala.

n) Svim učesnicima festivala RTS će omogućiti iste uslove za nastup – režija nastupa, grafika za led ekrane i kostim za nastup iz postojećeg fundusa RTS – a, ukoliko ne žele ili ne mogu sami da osmisle i realizuju nastup na takmičenju.

nj) Svaki učesnik imaće pravo da pogleda snimak svog nastupa u viewing room-u u trajanju od trideset minuta i iznese svoje primedbe i zahteve u vezi sa režijom nastupa. Rediteljski tim će prihvatiti opravdane sugestije i zahteve učesnika takmičenja.

o) Pobednik takmičenja „Pesma za Evroviziju“ 2025. u obavezi je da na sledećem takmičenju „Pesma za Evroviziju“ 2026. uruči nagradu budućem pobedniku festivala, odnosno predstavniku RTS-a i Srbije na Pesmi Evrovizije 2026.

Učešćem na konkursu svaki učesnik prihvata propisane uslove konkursa, kao i uslove utvrđene Pravilnikom o organizaciji i načinu izbora kompozicije za „Pesmu Evrovizije 2025 – SRBIJA“ i Pravilnikom Evropske unije za radio-televiziju o takmičenju „Pesma Evrovizije 2025“.

➡️ Pravilnik o organizaciji i načinu izbora kompozicije za „Pesmu Evrovizije 2025 - SRBIJA“ (u prilogu)


 

Attachments

Last edited:
Joj ne verujem ja njoj nista, a i ako ne bude ona bice neko drugi sa istom funkcijom. Igra tek pocinje.
 
Ja sam malo *priglup* dok su ove vrućine, pa neka mi neko prevede da li zbog pravilnika opet ostaje isti sistem glasanja tj da je 24 boda max.
 
Plus je što ga konačno posle 3 godine zovu PZE u promo materijalu lol
 
Ja sam malo *priglup* dok su ove vrućine, pa neka mi neko prevede da li zbog pravilnika opet ostaje isti sistem glasanja tj da je 24 boda max.
Dodali su da se zaokružuju procenti, što bi trebalo da uvede proporcionalni sistem
(iliti sa 5 članova žirija bi bilo max 60 boda žiri, i max 60 boda publika, u totalu 120 max).
 
sve po starom moja ranooo...
Nije baš sve isto, ima promenjenih detalja. Osim mogućeg uvođenja procentualnog sistema za glasove publike, sad je i formalno navedeno da je pored muzičara, stručni žiri sastavljen i od predstavnika organizacija i udruženja građana koja se bave praćenjem Pesme Evrovizije. :)Takođe, pooštrili su obaveze učesnika u pogledu gostovanja na televizijama i intervjuima, što je do sada više bilo dobra volja, ali ne i obaveza, pa su neki odbijali intervjue i planirane aktivnosti, a ne smeju ni izostati sa tri probe itd.
 
Nek su se sjetili uvesti proporcionalni, iako ove godine bolje da nije bio, ipak je tako normalnije od trenutnog sretna nova 1999. sistema koji je previše malverzacijabilan
 
Bilo bi možda dobro da se pze organizuje bar tipa 2 nedelje ranije nego do sada, da bi pobednik koliko toliko još dobio na vremenu, jer posle samo kažu e nismo imali vremena, to je što je od nas
 
Ja ću verovatno navijati da ne pobedi moj favorit 😂
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top