Сад док ово читам добијам потврду мојих предвиђања да неко као Зорја, са породичном мануфактуром без обзира каква је песма и њена интерпретација, НИКАДА не може победити не само на ПЗЕ, већ било где. То је судбина уметника. Констракта је била само сплет околности којим је нарушено правило.Sad kad su se strasti stišale, sve sam više mišljenja da Breskvica možda i izmanipulisana od RTS-a, u smilsu da im je bilo stalo da se takmiči zbog popularnosti koju ima (moram da priznam da nisam bio svestan toga sve do PZE). Ne znam ko se ne bi osećao oštećenim da mu polufinalni žiri da 4 x 12 i 1 x 10, a da ga žiri u finalu rangira na 6. mesto beše (mogu misliti kakav bi tek haos nastao da su se polufinalni glasovi znali pre finala - ali to je, naravno, protivno pravilima). Nikako nisam bio da GO ode na Evroviziju (pisao sam već da mi je ta pesma najsličnija Cveti što se produkcije tiče - poređenja sa Lanetom nikako ne može biti - to nije etno stilizovan za ESC) ali ovo što se desilo daje povoda za sumnju da je možda bilo, u poslednje vreme, toliko spominjanog "inžinjeringa" koji se recimo ogledao u izboru članova žirija u finalu. Ako je postojala takva namera, mnogo je bilo pametnije da Gnezno uopšte ne prođe selekciju, ali Olivera reče kod Zoke da "njima ovakva situacija negde i odgovara", Graja na KurirTV nešto slično tipa: nama je u interesu da se o festivalu piše i da se prodaje CD koji je PGP objavio... Dosta mi je pala u očima Olivera, čas kaže kod Zoke da tekst pesme uopšte nije sporan, a onda kod Nataše Miljković na N1 nakon PZE "razmišlja naglas" i kaže da bi EBU mogao da traži da se pesma diskvalifijuje zbog spornog teksta. Svi smo mi protivurečni, ali ona se i previše ukanalila za vrlo kratko vreme. Da ne pričam tek o sto puta najavljivanom prenosu finala PZE-a na zvaničnom YT kanalu, da bi onda link misteriozno nestao bez ikakvog objašnjenja. Ne verujem da je do EBU-a, pre će biti da je RTS nakon što je video koliki je prihod od monetizacije nakon emitovanih polufinala na svom YT kanalu, odlučio da zaradu od finala ne prepuste EBU, kome ionako plaća kotizaciju koja uopšte nije mala. To mi zvuči najlogičnije, i jeste legitimno, ali je veoma neprofesionalno, pogotovu što se najavljivalo na sva zvona, kao da je to neka posebna privilegija uz žaljenje Olivere što i polufinala neće biti emitovana na zvaničnom ESC YT kanalu. O najavi proporcionalnog sistema, pa nemogućnosti da se on sprovede zbog pravilnika, a na Evroviziji uvode glasanje tokom celog finala mesec dana pred Evrovziju (postoji valjda i tu neki pravilnik), o publici koje će možda biti tek neću trošiti reči. Što se PZE tiče kao šou-a generalno jesam zadovoljan, nastupi jesu bili nikad bolji, tu ne mogu da grešim dušu, i sad kad ih gledam oduševljavam se iznova, utisak svakako kvare snimljeni revijalni delovi na plejbek, krindž uključenja iz grinruma, predugački dokumentarni prilozi iz OKO magazina.
Ne mogu da se otmem utisku da vec drugu godinu zaredom RTS "navodi" ka odabiru predstavnika koje zeli. Prakticno jedine dve godine kada se to nije desilo je 2019. od povratka gde su pustili pa sta bude, i 2022. kada je pobedila Konstrakta zahvaljujuci hajpu.Sad kad su se strasti stišale, sve sam više mišljenja da Breskvica možda i izmanipulisana od RTS-a, u smilsu da im je bilo stalo da se takmiči zbog popularnosti koju ima (moram da priznam da nisam bio svestan toga sve do PZE). Ne znam ko se ne bi osećao oštećenim da mu polufinalni žiri da 4 x 12 i 1 x 10, a da ga žiri u finalu rangira na 6. mesto beše (mogu misliti kakav bi tek haos nastao da su se polufinalni glasovi znali pre finala - ali to je, naravno, protivno pravilima). Nikako nisam bio da GO ode na Evroviziju (pisao sam već da mi je ta pesma najsličnija Cveti što se produkcije tiče - poređenja sa Lanetom nikako ne može biti - to nije etno stilizovan za ESC) ali ovo što se desilo daje povoda za sumnju da je možda bilo, u poslednje vreme, toliko spominjanog "inžinjeringa" koji se recimo ogledao u izboru članova žirija u finalu. Ako je postojala takva namera, mnogo je bilo pametnije da Gnezno uopšte ne prođe selekciju, ali Olivera reče kod Zoke da "njima ovakva situacija negde i odgovara", Graja na KurirTV nešto slično tipa: nama je u interesu da se o festivalu piše i da se prodaje CD koji je PGP objavio... Dosta mi je pala u očima Olivera, čas kaže kod Zoke da tekst pesme uopšte nije sporan, a onda kod Nataše Miljković na N1 nakon PZE "razmišlja naglas" i kaže da bi EBU mogao da traži da se pesma diskvalifijuje zbog spornog teksta. Svi smo mi protivurečni, ali ona se i previše ukanalila za vrlo kratko vreme. Da ne pričam tek o sto puta najavljivanom prenosu finala PZE-a na zvaničnom YT kanalu, da bi onda link misteriozno nestao bez ikakvog objašnjenja. Ne verujem da je do EBU-a, pre će biti da je RTS nakon što je video koliki je prihod od monetizacije nakon emitovanih polufinala na svom YT kanalu, odlučio da zaradu od finala ne prepuste EBU, kome ionako plaća kotizaciju koja uopšte nije mala. To mi zvuči najlogičnije, i jeste legitimno, ali je veoma neprofesionalno, pogotovu što se najavljivalo na sva zvona, kao da je to neka posebna privilegija uz žaljenje Olivere što i polufinala neće biti emitovana na zvaničnom ESC YT kanalu. O najavi proporcionalnog sistema, pa nemogućnosti da se on sprovede zbog pravilnika, a na Evroviziji uvode glasanje tokom celog finala mesec dana pred Evrovziju (postoji valjda i tu neki pravilnik), o publici koje će možda biti tek neću trošiti reči. Što se PZE tiče kao šou-a generalno jesam zadovoljan, nastupi jesu bili nikad bolji, tu ne mogu da grešim dušu, i sad kad ih gledam oduševljavam se iznova, utisak svakako kvare snimljeni revijalni delovi na plejbek, krindž uključenja iz grinruma, predugački dokumentarni prilozi iz OKO magazina.
To ne treba da predstavlja problem, jer žiri je prepoznao ESC potencijal umesto publike i napravio svima veliku uslugu. Meni je tu više problematičan ukus publike, koja čim čuje folk i etno, reže vene i misli da je to super u evrovizijskom smislu.Ne svidja mi se sto 3 od 6 puta od povratka pobednik publike nije bio i ukupni pobednik. Previse na taj uzorak.
Moramo da definisemo opet sta je ESC potencijal. Ako rezultat izostane i drugu godinu zaredom pogotovo.To ne treba da predstavlja problem, jer žiri je prepoznao ESC potencijal umesto publike i napravio svima veliku uslugu. Meni je tu više problematičan ukus publike, koja čim čuje folk i etno, reže vene i misli da je to super u evrovizijskom smislu.
Meni je ovo baš prava pesma za Breskvicu i voleo bih da je vidim na PZEu u ovom stilu.Orao je pao ali ovo će biti hit ko kuća