Pesma za Evroviziju 2024: Polufinale i finale

Sad kad su se strasti stišale, sve sam više mišljenja da Breskvica možda i izmanipulisana od RTS-a, u smilsu da im je bilo stalo da se takmiči zbog popularnosti koju ima (moram da priznam da nisam bio svestan toga sve do PZE). Ne znam ko se ne bi osećao oštećenim da mu polufinalni žiri da 4 x 12 i 1 x 10, a da ga žiri u finalu rangira na 6. mesto beše (mogu misliti kakav bi tek haos nastao da su se polufinalni glasovi znali pre finala - ali to je, naravno, protivno pravilima). Nikako nisam bio da GO ode na Evroviziju (pisao sam već da mi je ta pesma najsličnija Cveti što se produkcije tiče - poređenja sa Lanetom nikako ne može biti - to nije etno stilizovan za ESC) ali ovo što se desilo daje povoda za sumnju da je možda bilo, u poslednje vreme, toliko spominjanog "inžinjeringa" koji se recimo ogledao u izboru članova žirija u finalu. Ako je postojala takva namera, mnogo je bilo pametnije da Gnezno uopšte ne prođe selekciju, ali Olivera reče kod Zoke da "njima ovakva situacija negde i odgovara", Graja na KurirTV nešto slično tipa: nama je u interesu da se o festivalu piše i da se prodaje CD koji je PGP objavio... Dosta mi je pala u očima Olivera, čas kaže kod Zoke da tekst pesme uopšte nije sporan, a onda kod Nataše Miljković na N1 nakon PZE "razmišlja naglas" i kaže da bi EBU mogao da traži da se pesma diskvalifijuje zbog spornog teksta. Svi smo mi protivurečni, ali ona se i previše ukanalila za vrlo kratko vreme. Da ne pričam tek o sto puta najavljivanom prenosu finala PZE-a na zvaničnom YT kanalu, da bi onda link misteriozno nestao bez ikakvog objašnjenja. Ne verujem da je do EBU-a, pre će biti da je RTS nakon što je video koliki je prihod od monetizacije nakon emitovanih polufinala na svom YT kanalu, odlučio da zaradu od finala ne prepuste EBU, kome ionako plaća kotizaciju koja uopšte nije mala. To mi zvuči najlogičnije, i jeste legitimno, ali je veoma neprofesionalno, pogotovu što se najavljivalo na sva zvona, kao da je to neka posebna privilegija uz žaljenje Olivere što i polufinala neće biti emitovana na zvaničnom ESC YT kanalu. O najavi proporcionalnog sistema, pa nemogućnosti da se on sprovede zbog pravilnika, a na Evroviziji uvode glasanje tokom celog finala mesec dana pred Evrovziju (postoji valjda i tu neki pravilnik), o publici koje će možda biti tek neću trošiti reči. Što se PZE tiče kao šou-a generalno jesam zadovoljan, nastupi jesu bili nikad bolji, tu ne mogu da grešim dušu, i sad kad ih gledam oduševljavam se iznova, utisak svakako kvare snimljeni revijalni delovi na plejbek, krindž uključenja iz grinruma, predugački dokumentarni prilozi iz OKO magazina. 🤦‍♂️
Сад док ово читам добијам потврду мојих предвиђања да неко као Зорја, са породичном мануфактуром без обзира каква је песма и њена интерпретација, НИКАДА не може победити не само на ПЗЕ, већ било где. То је судбина уметника. Констракта је била само сплет околности којим је нарушено правило.
 
Sad kad su se strasti stišale, sve sam više mišljenja da Breskvica možda i izmanipulisana od RTS-a, u smilsu da im je bilo stalo da se takmiči zbog popularnosti koju ima (moram da priznam da nisam bio svestan toga sve do PZE). Ne znam ko se ne bi osećao oštećenim da mu polufinalni žiri da 4 x 12 i 1 x 10, a da ga žiri u finalu rangira na 6. mesto beše (mogu misliti kakav bi tek haos nastao da su se polufinalni glasovi znali pre finala - ali to je, naravno, protivno pravilima). Nikako nisam bio da GO ode na Evroviziju (pisao sam već da mi je ta pesma najsličnija Cveti što se produkcije tiče - poređenja sa Lanetom nikako ne može biti - to nije etno stilizovan za ESC) ali ovo što se desilo daje povoda za sumnju da je možda bilo, u poslednje vreme, toliko spominjanog "inžinjeringa" koji se recimo ogledao u izboru članova žirija u finalu. Ako je postojala takva namera, mnogo je bilo pametnije da Gnezno uopšte ne prođe selekciju, ali Olivera reče kod Zoke da "njima ovakva situacija negde i odgovara", Graja na KurirTV nešto slično tipa: nama je u interesu da se o festivalu piše i da se prodaje CD koji je PGP objavio... Dosta mi je pala u očima Olivera, čas kaže kod Zoke da tekst pesme uopšte nije sporan, a onda kod Nataše Miljković na N1 nakon PZE "razmišlja naglas" i kaže da bi EBU mogao da traži da se pesma diskvalifijuje zbog spornog teksta. Svi smo mi protivurečni, ali ona se i previše ukanalila za vrlo kratko vreme. Da ne pričam tek o sto puta najavljivanom prenosu finala PZE-a na zvaničnom YT kanalu, da bi onda link misteriozno nestao bez ikakvog objašnjenja. Ne verujem da je do EBU-a, pre će biti da je RTS nakon što je video koliki je prihod od monetizacije nakon emitovanih polufinala na svom YT kanalu, odlučio da zaradu od finala ne prepuste EBU, kome ionako plaća kotizaciju koja uopšte nije mala. To mi zvuči najlogičnije, i jeste legitimno, ali je veoma neprofesionalno, pogotovu što se najavljivalo na sva zvona, kao da je to neka posebna privilegija uz žaljenje Olivere što i polufinala neće biti emitovana na zvaničnom ESC YT kanalu. O najavi proporcionalnog sistema, pa nemogućnosti da se on sprovede zbog pravilnika, a na Evroviziji uvode glasanje tokom celog finala mesec dana pred Evrovziju (postoji valjda i tu neki pravilnik), o publici koje će možda biti tek neću trošiti reči. Što se PZE tiče kao šou-a generalno jesam zadovoljan, nastupi jesu bili nikad bolji, tu ne mogu da grešim dušu, i sad kad ih gledam oduševljavam se iznova, utisak svakako kvare snimljeni revijalni delovi na plejbek, krindž uključenja iz grinruma, predugački dokumentarni prilozi iz OKO magazina. 🤦‍♂️
Ne mogu da se otmem utisku da vec drugu godinu zaredom RTS "navodi" ka odabiru predstavnika koje zeli. Prakticno jedine dve godine kada se to nije desilo je 2019. od povratka gde su pustili pa sta bude, i 2022. kada je pobedila Konstrakta zahvaljujuci hajpu.

Ne svidja mi se sto 3 od 6 puta od povratka pobednik publike nije bio i ukupni pobednik. Previse na taj uzorak.

Sledece godine bi morao da se pojavi neki predstavnik koji ce i medju obicnim narodom izazvati ozbiljne tektonske potrese, kao sto su to bile Uraganke ili Konstrakta. Breskvica jeste bila ozbiljan potencijal za tako nesto, ali se ukopala katastrofalnom kampanjom koju je vodila. Mada ionako mislim da u 12+12 sistemu nije bilo teorije da pobedi.

Klizimo ka festivalu alternative i to nije bas dobro. Ne svidja mi se ni sto RTS cesto na taj nacin navuce nekog poznatog za kog se zna da ne moze da pobedi, a oni dodju ubedjeni da imaju sanse a zapravo ih uopste nemaju, kao sto je to bio Andrija Jo one godine.
 
Ne svidja mi se sto 3 od 6 puta od povratka pobednik publike nije bio i ukupni pobednik. Previse na taj uzorak.
To ne treba da predstavlja problem, jer žiri je prepoznao ESC potencijal umesto publike i napravio svima veliku uslugu. Meni je tu više problematičan ukus publike, koja čim čuje folk i etno, reže vene i misli da je to super u evrovizijskom smislu.
 
To ne treba da predstavlja problem, jer žiri je prepoznao ESC potencijal umesto publike i napravio svima veliku uslugu. Meni je tu više problematičan ukus publike, koja čim čuje folk i etno, reže vene i misli da je to super u evrovizijskom smislu.
Moramo da definisemo opet sta je ESC potencijal. Ako rezultat izostane i drugu godinu zaredom pogotovo.
 
Najbolji paket* je bolje reći, a uspeh/neuspeh na ESC će se svakako odraziti na sledeći izbor, kao i u kom pravcu treba nastaviti
 
Prosle godine smo poslali ono sto smo mislili da je najbolji potencijal za esc, iako ta izvedba nije bila najkompetentnija koju smo imali u ponudi. Ovde godine smo poslali najbolji paket, iako je mozda bilo pesama koje bi bile upecetljivije da su imale nastup na Tejinom nivou. Bilo bi najbolje kad bi se poklopile sve kockice, ali ako treba vec da se napravi kompromis bolje poslati nesto u sta si siguran nego macku u dzaku.
 
Sve je to samo stvar slobodne procene. Šta je zaista najbolji paket nikada nećemo saznati jer ne znamo kako bi prošlo nešto drugo da smo poslali.
Možda bi prošle godine npr. "Moj prvi ožiljak na duši" šarmirao slatkoćom ESC žiri i ostvario top 10, a možda bi prošli još lošije. Ko zna.
 
Uopšte ne bih više voleo da vidim Breskvicu na spisku učesnika. Ne toliko zbog pesme (koja mi je preloša), koliko zbog čitave off drame koju je kreirala/saglasno učestvovala u istoj. Adio kerida, nećemo propasti bez nje.
 
Last edited:
Ma kakvi, ne želim je nikad više na PZE. Devojka nema osećaj za evroviziju, nema osećaj za estetiku, arogantna do bola. Ponovo bi bila najveći favorit i to verovatno samo na osnovu imena, čak iako to ne bude ponovo neka kvazi patriotska pesma.
 
Ja imam listu od nekih 50 pevacica koje bih voleo da vidim sa turbo-folkom pre nje. Prvo toksicna je kao crni djavo, drugo nema to sto treba da takvu pesmu ozivi na sceni u poredjenju sa mnogima.
 
Па исто, имам много више пречих избора овако на основу имена. Ако се врати са бомба пјесмом, наравно подржаћу је
 
Back
Top