it Italija 2025: Lucio Corsi - Volevo essere un duro

Kad krenu price da je Italija previsoko, uvek se treba podsetiti cinjenice da je njihov nacionalni izbor Sanremo, koji okuplja njihova najveca imena i po kvalitetu je barabar sa ESC ako ne i jaci.
 
Veliku ulogu igra reputacija Sanrema i gledanost, koja značajno utiče na slušanost pesama učesnika, što im daje dobru mogućnost da postanu lokalni hitovi, a kako se radi o velikoj zemlji poznatoj po muzičkoj sceni, lakše dopire to i do ostatka Evrope.

Ovogodišnja italijanska pesma se izdvojila po vajbu u odnosu na konkurenciju i na kraju zauzela poziciju koju je retko ko prognozirao, ali iako je publika doprinela tome, ipak joj nije bila ni blizu top 5, pa je žiri bio presudan.

Moj utisak je da neretko jesu precenjeni, pre svega u evrovizijskom kontekstu, a i ovo je primer zemlje gde fanovi znaju da brane glas žirija, dok u nekim drugim slučajevima se pitaju zašto nije pobedio favorit publike ili zašto neko nije bolje prošao itd. Kad se setim italijanske pesme iz 2011, koliko je to žiri napumpao, daleko jezivije nego što smo videli poslednje tri godine, i opet je utisak da je na to ogroman uticaj imao povratak Italije na Evroviziju i opet standardno, reputacija Sanrema, koji nesporno nudi kvalitet, ali možda ne baš za vrh u kontekstu Evrovizije. Uostalom te 2011. publika nije bila toliko oduševljena njihovom pesmom, čak ni u onoj slabašnoj konkurenciji.
 
Mislim da je 2011. godine zvanični kriterijum žirija bio drugaciji i fokusiran na muzicki kvalitet, a na tom polju, Madness of Love je znatno jača od konkurencije te godine. Slažem se da je rezultatu doprinelo to što je Italija i što se vratila, ali tih godina su rezultati žirija davali prednost suvom kvalitetu, nevezano za nastup. Italija te godine nije ni pobedila, a ne spada ni u red najubedljivijih žiri pobednika.

Postoji i ona nezvanična bekap žiri tabela iz 2007. gde je top 3 Nemačka, Mađarska i Srbija, što mi deluje izuzetno realno da je tako i bilo u odnosu na kriterijum kvaliteta, 2009. je žiri izdigao Island, Uk i Estoniju, a 2010. Belgiju, sve na konto realnog kvaliteta.

Italiji se ove godine otvorilo da pesme iznad kojih je završila, a favorizovane su bile više u odnosu na nju, osvoje manje poena od očekivanog (Albanija u žiriju, Francuska u publici pre svega), pa su oni uz Grke najviše profitirali. A publika je svakako nije izignorisala, bila je top 10 i osvojila tek koju desetinu poena manje od nekih favorita publike poput Finske ili Poljske.

Takođe, stojim pri tome da je 365 poena žirija za Nema prošle godine apsolutna uvreda zdravog razuma (najubedljiviji pobednik žirija po procentu osvojenih poena), pogotovo u relativno jakoj godini. Onda Wasted Love osvoji 110 poena manje u slabijoj godini, sa znatno šarenijim rezultatima kod pojedinačnih članova žirija. Ispade The Code da je kvalitetniji od Bohemian Rhapsody.
 
Sve u svemu, svako će da brani neko svoje zapažanje. Nemo je prošle godine mogao dobiti neki poen manje, Francuz mnogo više, Hrvat mnogo manje ako posmatramo sopstveni doživljaj muzičkog kvaliteta. Opet, meni je pesma Nema daleko evrovizičnija i muzički kvalitetnija od recimo te italijanske 2011, mada ajde, nisu se takmičili u istoj godini. Poenta je da ne treba previše insistirati u odbrani glasa žirija ili publike u slučajevima kada nam percepcija ne da mira i tumačimo da je trebalo biti bitno drugačije. I ja bih kao pojedinac štošta promenio u rangiranju, ali suština je da je kranji rezultat ono što dobijemo sumiranjem različitih mišljenja.​
 
Ispade The Code da je kvalitetniji od Bohemian Rhapsody.
Ne razumem po čemu? Nije kao da se Bohemian Rhapsody takmičila. Kakve veze ima broj poena od strane žirija sa time? Ne boduje se na Evroviziji kvalitet, niti se dodeljuju poeni na osnovu toga. Sad, drugo je ako ti smatraš da je vrh tabele Evrovizije nekakva platforma za odredjivanje kvaliteta pesme, ali znamo svi da stvari i nisu baš takve.
 
Mediji prenose da će Sanremo dogodine biti tokom poslednje nedelje februara zbog Zimskih olimpijskih igara koje se završavaju 22. februara...
 
Mislim da je prosle godine bilo dobro dirigovano, ove ne. Ne vidi se neki logican pattern ove godine. Moguce da se nekoliko zirija dogovori izmedju sebe o iznenjivanju poena?

Ono sto znam jer pratim je da u Italijanskom ziriju sede abitni likovi koji su ili imali uspeha pre par decenija ili se momentalno neuspesno bave muzikom. Zato su njihovi rezultati van ovog sveta i Esca.
 
A ko je dirigovao? Kako to da baš niko iz bilo kog žirija, ne obelodani bar nešto na tu temu, nego imamo samo fanove koji odokativno nameću takav zaključak, jer njima nije logičan određeni ishod glasanja. Meni je utisak da žiri donekle osluškuje javnost, a posmatra i kladionice, i delimično se time vode, i na poene može da utiče to što zajedno sede u prostoriji za glasanje, pa usputni komentari dok gledaju, mogu da utiču na sve članove da glasaju donekle slično ili isto. Slično je i na PZE-u. Ne znam da li je nešto drugačije u finalu, ali u polufinalu, kad god su u žiriju bili članovi OGAE-a, niko im nije sugerisao da treba da glasaju za nekog kandidata, svako popuni svoj listić i preda, oni ni ne dobiju informaciju kako je žiri glasao u zbiru. Na domaćem takmičenju, pored toga što zajedno gledaju prenos probe, može da utiče i poznanstvo sa pojedinim takmičarima, ali da je neko iz organizacije nekom članu žirija sugerisao da treba da glasa za određenog takmičara, još nismo čuli.

I Portugalac kada je pobedio 2017, mnogi su se čudili otkud tolika podrška žirija, a ispostavilo se da je dobio podjednaku podršku i publike. A sada kada dolazi do veće razlike, prave se teorije zavere. Nama štošta jeste čudno, ali u suštini, mi fanovi ćemo pre sažvakati glasove publike, nego žirija, ne možemo u dovoljnoj meri da se poistovetimo sa njihovim ukusom, odnosno načelima kojima se vode.​
 
Ok, da li mislis da bi EBU uticao na neki nacin da spreci blam izraelske pobede? Ili ne bi prstom mako.

Sobral je pobedio 2017. a sad imamo chimeru dobro gaziranu da pobedi.
 
Bane Garavi sokak koji stavlja ,,Dance You Off” na prvo mesto 😂
 
Ok, da li mislis da bi EBU uticao na neki nacin da spreci blam izraelske pobede? Ili ne bi prstom mako.
Ne mislim da bi uticao, sve dok se ne dokaže suprotno. Za sada, pre bih rekao da su članovi žirija ti koji mestimično spuste određenu zemlju, u ovom slučaju Izrael, svesni aktuelne situacije, a ne zato što im je EBU rekao da tako glasaju.
 
Ovaj mladic zaista pise divne tekstove i hiper je senzibilan umetnik. Pokusala sam na nekim mestima da prepevam:

U srcu noći
Uveče svi tonu u svoje misli,
smrt kruži ulicama kao dim.
Neko još veruje da će se desiti čudo-
usred noći, bez najave.

Tražim je u najpraznijim lokalima,
zalazim i u haos samo da je osetim.
Slučajno je pogledam pravo u oči,
ali prekinem brzo: “Ćao.”

U srcu noći.
U srcu noći.

Istina je — koraci su mi brzi,
onima koji kasne doviknem: “Požuri!”
Iako nas niko ne čeka,
ni tamo, ni ovde, ni u dubini ove noći.

Tražim je u klubovima daleko od svetla,
iza šina, pored voza koji kasni,
koji samo prođe sa tužnim svetlima,
zapišti, pa nestane.

U srcu noći.
U srcu noći.

Znam, kasno je i uvek smo napolju,
zima već kuca na stakla.
Ali još ne dižemo ruke,
još ne priznajemo poraz u tami.
Tražim je po industrijskim zonama,
na ivici, tamo gde polja počinju.

Gde uvek svraćam da natočim gorivo,
dok radio trešti, da me ne pojede tišina.

U srcu noći.
U srcu noći.

Andrea… da li se iščupala iz svojih senki?
A koliko joj je otac krvario u toj istoj noći?
Sad je traži po svim putevima,
ali neke rane ne zarastu.

Obećavao joj krila na leđima,
a zabio je noževe umesto njih.

U srcu noći.
U srcu noći.

Mačak — par života mu je još ostalo,
pun je ožiljaka od borbi koje ne pamti.
On jedini vidi jasno u tami.

Lepe mu oglas sa slikama po banderama,
nude pare onom ko ga pronađe.
Ali on zna kako da pobegne od krivice,
i da se vrati — nakon dana… i dana… i dana.
Ako ga neko ne zgazi usput.

U srcu noći.
Da, istina je.
U srcu noći.

Žuta svetla uličnih lampi —
pucaju kao umorni glasovi.
Kao ruka koja isklizne iz tvog stiska
u srcu noći.

Na klupama, sklonjeni od sveta,
guramo jedno drugo da preživimo.
Jer ponekad je prijatelj kao crkva:
mesto gde ti je dozvoljeno da ćutiš.
Ponekad je kao hitna pomoć —
jurca prema tebi bez pitanja.

U najcrnjoj noći.
U srcu noći.

Večeras — da li smo superheroji ili pacovi iz kanalizacije?
Šta će biti naša zastava na vetru ove noći?
Tražim je u večerima koje peku,
kad me tuđi glasovi dave, i pitam se:
gde prestaje mir, a počinje dosada?

U srcu noći.
U srcu noći.

Na putu ide kamion,
izgleda kao božićna jelka —
kalendari vise sa retrovizora, crvena svetla trepere.
Kreće ponovo, kao mlad vojnik, u mrak bez zastave.
Put sutrašnjice je ravan, ali ne vidi daleko.

Da može — video bi one koje voli.
Ali nema dugih svetala
koja sežu do tamo gde je stvarno važno.

U tami noći.
U srcu noći.

Andrea…
Ko te je izbavio iz svih tih senki?
Da li je tvoj otac bio ta igla
koja te bola u snu,
u srcu noći?

Sad te traži,
luta svim putevima — ne zna
da mu ćerka više nije ista.
Ne zna da mačak nije poginuo
da se kamion vratio kući…

U srcu noći.
U srcu noći.

 
Dok čekamo spisak za novi Sanremo, ja sam ovih dana preslušavao ovogodišnji jer mu nisam bio dovoljno posvetio pažnju i pesme mi sada deluju da su daleko bolje nego na prva slušanja.
Dosta je bolje bilo izdanje nego prethodnih par godina, uz veliki broj jakih pesama. 👏

Evo mog kompletnog ranga:

1. Brunori Sas - L'albero delle noci
2. Elodie - Dimenticarsi alle 7
3. Tony Effe - Damme 'na mano

4. Rose Villain - Fuorilegge
5. Giorgia - La cura per me
6. Clara - Febbre
7. Fedez - Battito
8. Massimo Ranieri - Tra le mani un cuore
9. Francesca Michielin - Fango in paradiso
10. Lucio Corsi - Volevo essere un duro
11. Rocco Hunt - Mille vote ancora
12. Joan Thiele - Eco
13. Gaia - Chiamo io chiami tu

14. Serena Brancale - Anema e core
15. The Kolors - Tu con chi fai l'amore
16. Olly - Balorda nostalgia
17. Francesco Gabbani - Viva la vita
18. Marcella Bella - Pelle diamante
19. Sarah Toscano - Amarcord
20. Shablo con Guè, Joshua e Tormento - La mia parola
21. Coma_Cose - Cuoricini
22. Rkomi - Il ritmo delle cose
23. Achille Lauro - Incoscienti giovani
24. Simone Cristicchi - Quando sarai piccola
25. Willie Peyote - Grazie ma no grazie

26. Irama - Lentamente
27. Modà - Non ti dimentico
28. Noemi - Se t'innamori muori
29. Bresh - La tana del granchio
 
Back
Top