U glavnom postu sam naveo neke osnovne postavke društvene igre Riziko kojoj je posvećen ovaj FSC.
Riziko je izumeo Albert Lamoris 1957. godine. Postao je jedna od najpopularnijih društvenih igara u istoriji i inspirisao je druge popularne igre kao što su „Axis & Allies“ i „Naseljenici ostrva Katan“.
Igra je u svetu poznata kao "Risk", a naziv "RisiKo" koji je uobičajen kod nas je zapravo italijanska varijanta ove igre koja je izdata 1968. godine i u kojoj je specifično to što armija koja se brani može taktički odabrati broj kockica. Postoji veliki broj varijanti ove igre u svetu sa različitim brojem i nazivima teritorija i u izvesnoj meri modifikovanim pravilima.
Sa zadacima ove igre ste mogli da se upoznate u uvodnom postu i njih ste dobili ili ćete ih dobiti nakon što zatražite odgovarajući broj. Dakle, oni su tajni i cilj igre je da se osvoje određeni kontinenti, osvoji određen broj teritorija na mapi sveta podeljenoj na 42 teritorije ili da se uništi neka od armija koja je u igri.
Svaka od armija, koja je predstavljena različitim bojama tenkova, na početku igre dobija određen broj tenkova koje raspoređuje na tabli prema dobjenim karticama sa teritorijama i taktički ih pozicionira u skladu sa obavljanjem dobijenog zadatka, pri čemu na svakoj teritoriji mora da bude najmanje jedan tenk, ali nema ograničenja maksimalnog broja tenkova.
Osvajanje je moguće samo sa susednim teritorijama, odnosno onima koje imaju kopnenu granicu, ili morskim, ukoliko su povezane isprekidanom linijom. Osvajanje se vrši bacanjem kockica pri čemu napadač mora imati najmanje dva tenka na svojoj teritoriji sa koje napada. O pravilima prilikom bacanja kockica ćemo naknadno. S obzirom na pravilo da na svakoj teritoriji mora u svakom trenutku da ostane najmanje jedan tenk, napadač će baciti onoliko kockica koliko ima tenkova, umanjenu za jedan tenk, ali je najveći broj kockica koje se mogu baciti tri.
Armija koja se brani baca do onoliko kockica koliko ima na svojoj teritoriji, a ako ima više od tri tenka, baca samo tri kockice. Napad može da se ponovi sve dok napadač ne odustane od njega ili osvoji teritoriju na koju prebacuje određeni broj tenkova.
Ukoliko napadač završi svoj napad i osvoji najmanje jednu teritoriju, ima pravo da uzme karticu iz špila koji je prvobitno bio podeljen. Na tim karticama se nalaze imena svih teritorija sa Riziko table, zajedno sa jednim od simbola (konjanik, tenk ili avion), a ima i dva džokera.
Primeri kartica:


Ove kartice ćemo koristiti tokom celog FSC-a u raznim igrama, te vas stoga molim da uzmete aktivno učešće u njima i da ih sakupljate, a najuspešniji će dobiti i simbolične nagrade.
Kako se tenkovi troše tokom napada i odbrane, tokom igre se vrše pojačanja, a takođe je moguće vršiti i pregrupisavanje tenkova u sklopu susednih teritorija.
Pojačanja se vrše pre svakog bacanja, tako da se broj teritorija koje drži određeni igrač koji je na redu deli sa tri i zaokruži na manju vrednost (ako ima recimo 11 teritorija, onda ima 3 pojačanja), a ukoliko u tom trenutku drži i ceo kontinent ili čak više njih, on dobija još dodatnih tenkova u za svaki u zavisnosti od veličine kontinenta (Azija 7, Evropa i Severna Amerika 5, Afrika 3, Južna Amerika i Okeanija 2).
Drugi način pojačavanja je upravo prikupljanje kartica koje sam gore naveo i koje ćete vi sakupljati tokom ovog druženja, a poenta je da sakupite tri ista ili tri različita znaka da biste dobili dodatna pojačanja na kraju kruga, pa molimd a na ovaj deo posebno obratite pažnju.

- za tri konjanika dobijate 4 dodatna tenka
- za tri topa dobijate 6 dodatnih tenkova
- za tri aviona dobijate 8 dodatnih tenkova
- za sva tri simbola na po jednoj kartici (konjanik, top, avion), dobijate 10 pojačanja!
- ukoliko imate dva ista simbola plus džoker, tada dobijate 12 pojačanja!!
- dodatno, ukoliko u
Riziku posedujete neku od teritorija koja se nalazi na kartici, dobijate još dva pojačanja za svaku.
Na taj način se igra odvija u krug, igrači naizmenično napadaju, osvajaju teritorije ili se brane, uzimaju kartice na osnovu kojih se pojačavaju, sve dok neko ne ispuni svoj tajni zadatak.
Igra je inače menjala verzije i pravila mnogo puta do sada, naročito što se tiče napada i odbrane kockicama, pojačanjima zahvaljujući karticama, a i u svetu je uvek postojao ogroman broj verzija ove igre.
Na ovom linku su detaljno objašnjena pravila jedne od modernih, nemačkih verzija
Rizika.
Inače, savremena i trenutno jako popularna verzija Rizika koji se igra on-line se zove "Global domination" i između ostalog, tu je moguće pravljenje određenih alijansi i koalicija između takmičara.
Ovde je YouTube link sa tim objašnjenjem ako nekoga zanima (klip je na engleskom):
Pitanje za vas glasi, da li ste nekada igrali
Riziko, prvenstveno na pravoj tabli, a možda i online?
Takođe, da li ste igrali neke druge društvene igre ovog tipa, ili ih možda igrate i sada i koja vam je omiljena i/ili koja vam je ostala u najlepšem sećanju?

Mi smo često igrali monopol kao deca i u njemu sam, recimo, bio uspešniji, a sećam se da sam bio uvek fasciniran
Rizikom, koji tada nisam mogao sebi da priuštim, pa sam (još verovatno u prošlom veku) sam crtao na kartonu mapu sveta sa kontinentima i teritorijama koju sam bojio vodenim pojama, od kartona sam i pravio kartice sa teritorijama i zadatke, a umesto tenkova sam koristio bockalice različitih boja, pa smo tako igrali.
Očekujem vaše odgovore, a uskoro i pesme sa kojima ćete se takmičiti.