Budućnost Srbije na Evroviziji

Miloš

Starešina foruma
Staff member
Administrator
OGAE član
Joined
30 Jan 2022
Messages
11,922
Points
118
SrbijaNaEvroviziji2.webp

U ovoj temi ćemo razmenjivati ideje u vezi sa izborom učesnika nacionalnog izbora Srbije, kao i potencijalnim internim izborima. Diskutujemo o tome šta bi valjalo unaprediti u procesu selekcije, te kako bi trebalo da izgledaju naši nacionalni izbori ubuduće, ali i kako pristupiti pripremi nastupa za evrovizijsku scenu i promovisati našeg predstavnika.
 
Ja sam apsolutno za ostajanje našeg nacionalnog izbora, ali samo ako dođe do ozbiljnih promena. Prvu stvar koju pod hitno treba menjati je selekciona komisija. Totalno menjanje ljudi u komisiji, jer je više postalo nedopustivo gledati kako neke pesme uopšte prolaze taj konkurs, a to se najviše vidi po ovoj godini. Lično su ove godine bile najgore pesme od povratka našeg izbora, ali isto tako znam za par pesama koje nisu prošle konkurs ove godine, a bolje su od mnogo pesama koje su prošle. Druga stvar, prestati zvati ljude od 70 godina u žiri, jer takvi ljudi uglavnom neće prepoznati modernu muziku i takvim takmičarima će zalepiti nulu ili će im lupiti veoma niske bodove. Što se mene tiče, meni je okej da bude nekih 20-tak pesama i bilo bi dobro ukoliko je moguće prebaciti takmičenje u neku manju arenu, možda čak i u nekom drugom gradu zbog cene prostora. Smanjiti trajanje izbora i ne smarati preterano nekim nebitnim stvarima i grin rumom. Dalje, mislim da bi trebalo menjati celu srpsku delegaciju na Evroviziji i ukoliko stvarno želimo pobedu, mora se mnogo ozbiljnije pristupiti u apsolutno svakom polju. Ukoliko stvari za PZE nije moguće ispuniti, u tom slučaju po meni je bolja opcija imati interni izbor, ali onda zvati neke poznatije ljude kako bi digli hajp i potencijalno sarađivati sa nekim stranim autorima i kompozitorima prilikom pravljenja pesme.
 
Pozvati par starijih autora, spojiti ih sa nekim mlađim producentima i onda shodno pesmama nek sami izaberu izvođača.
Tipa Madam Piano i Rasta urade pesmu Zorji.
Coby i Oliver Mandić za Dzipsiju.
Konstrakta i Manjifiko za Vukaylu itd.
Do 10 pesama, jedno finalno vece i to je to.
 
Daću svoj kratki osvrt iako je stanje u RTS specifično, pa je pitanje da li ćemo imati i ono što smo imali do sada.

Mislim da nemamo nikakav uticaj na sam format programa, to je poslednja stavka koja bi trebalo da se menja. Iskopirali su ESC matricu maksimalno i u načelu treba tako da ostane, ali sa lokalnim adaptacijama. Jedino što je nedopustivo i ozbiljan organizacijski propust je nedostatak publike, a vidimo da na tom polju ne postoji želja da se to promeni.

Sada se treba fokusirati na početak, na konkurs i jednostrane poteze RTS-a koji su ove godine praktično predodredili ceo ishod sezone.

Prva stvar, prestanite da puštate nekonkuretne kompozicije na festival samo zato što su iz vaše PGP produkcije! Zaluta tu ponekad neka dobra pesma kao Hristinina, ali u svim ostalim slučajevima se to može posmatrati kao favorizacija izvođača sa "domaćeg terena", to je jako nefer prema onima koji su ostali ispod crte, a nemaju tako jaku zaleđinu ili veze u RTS kao gore pomenuti. Osim toga, osnovano sumnjam u sukob interesa članova komisije muzičke redakcije i takmičara. Milan Nikolić dok istovremeno obavlja poziciju muzičkog urednika se prijavljuje kao takmičar na PZE??? Postavlja se pitanje, ko nam garantuje u objektivnost članova komisije i da li pojedini članovi znaju privatno neke izvođače koji su iz PGP produkcije?

Ceo proces odabira nije dovoljno transparentan, a ipak se radi o događaju koji ima veliku propraćenost u javnosti. Trebalo bi da se objave imena članova komisije i da li neko od njih poznaje izvođače koji su se prijavili na konkurs. Sigurno je da neko nekoga poznaje među 200 pristiglih prijava, ali neka se taj broj svede na apsolutni minimum. Ukoliko nema dovoljno takvih da ne poznaju nikoga, pozovite u komisiju ljude sa strane kao kada ih zovete u žiri na takmičenju, kompozitore, tekstopisce, bivše izvođače, članove OGAE itd. Takođe povesti računa o prosečnoj starosti, kao i generacijskoj i žanrovskoj različitosti članova komisije.

Druga stvar, zbog čega se nije uveo propocionalni sistem glasanja, iako je to bilo najavljeno? Koji su zvanični razlozi zbog kojih se odustalo i zašto to nije bilo saopšteno javnosti? Da li smatraju sebe odgovornim jer su zbog svojih nespretnih izjava doprineli nameštenom televotu i kupljenih 12 poena?

Takođe apelujem da se ukine ograničenje tekstova na srpskom i ostalim zvaničnim jezicima. Jel toliko važno imati ustavne kategorije na jednom muzičkom takmičenju gde se izražavaju umetničke slobode? Verujem da gotovo niko ne šalje pesme na romskom, mađarskom, albanskom itd, ali zato bi neko sigurno poslao na engleskom, možda i italijanskom, francuskom itd. Otvorite se ka svetu i ka stranim autorima, ako vam ne smeta da imamo strane kompozitore, zašto ne mogu i da pišu na njihovim jezicima? Svakako će samo srpski državljani moći da izvode te kompozicije.

Eto toliko za početak i nadam se konačno nekim konkretnim odgovorima od njih umesto zataškavanja pod tepih i hvalisanja male i siromašne Srbije na konto stare slave. Na kraju krajeva, ukoliko RTS smatra da su sve ovo irelevantne stvari za proces izbora i da sve savršeno funkcioniše, šta oni predlažu za iduću godinu i povratak u finale.

I da, uopšte nije sramota pogrešiti i napraviti pogrešne korake, sramota je praviti se kako je sve u redu i ostalima plasirati isti taj narativ.
 
Cesto se u nasoj temi govori o tome kako bi neki folk ili neka mešavina turbofolka trebala da nas predstavlja u buducnosti. Ovako nesto to ja vidim, a ova likuša je sa ovom pesmom 'ladno odbijena na proslogodisnjoj Dori od strane selekcione HRT komisije i bila je tek rezerva, verujem bar odmah iza Baby Lasagne.

Na 2:15 harmonika kida, pesma ima potencijal uz malu doradu. Malo engleskog mi smeta u pesmi i ne leži. Nebi pobedila Baby Lasagne svakako, ali je ova pesma bolja od 90% pesama sa proslogodišnje Dore. Možda neko pustao ranije ali poslušajte i sami pa procenite a HRT komisiji bih poručio, stidite se !!!

U Srbiji je problem što se nekonkurentne pesme i sami fileri bez potencijala prijavljuju, posebno ove jeb..2025, gde je sve sam otpad i nebitnost učestvovala, a uz to se RTS uhlebi i takodje nebitnosti moraju progurati u polufinala te zato i moramo imati 56 pesme u takmičenju, uz to i mi sami ali i stranci povraćaju na puna usta kaf to vide.

 
Nema nama pomoci. Sto bi rekla Olivera mozda sledece godine prodjemo dobro, a mozda i ispadnemo. Nista to nije do njih, to je sve u rukama sudbine. I takav stav imaju moze se reci od 2008.
 
Nema nama pomoci. Sto bi rekla Olivera mozda sledece godine prodjemo dobro, a mozda i ispadnemo. Nista to nije do njih, to je sve u rukama sudbine. I takav stav imaju moze se reci od 2008.
I ja isto mislim da je prvo potrebno da oni promene svoje razmišljanje, stav i pristup... pa tek onda selekciona komisija, pravila, format, promocija i sl... Mislim da je sa trenutnom strukturom i sistemom u Srbiji i na RTS- u to nemoguće.
 
Сваки емитер кад одлучи да оствари добар резултат и потруди се да до тога дође. Један од најочитијиј примера је свакако аустријски ОРФ, јасно нам је свима како су пролазили када су ишли са мотом важно је учествовати, а како када су желели резултат. Бејби Лазања и Констракта свакако нису плод никаквих тежњи ХРТ-а и РТС-а за успехом, то је била чиста случајност ( а дешавају се и такве ситуације). Али зато Јоксимовић и НЉС јесте био плански пројекат за добар резултат.

Тако да џабе ми овде причамо и паламудимо шббкбб. Када РТС одлучи да жели добар резултат, па и победу што да не, тада ћемо и имати ту једну песметину на националном избору. Остатак конкуренције је у сваком случају небитан и служи да попуни програм.
 
Takođe apelujem da se ukine ograničenje tekstova na srpskom i ostalim zvaničnim jezicima. Jel toliko važno imati ustavne kategorije na jednom muzičkom takmičenju gde se izražavaju umetničke slobode? Verujem da gotovo niko ne šalje pesme na romskom, mađarskom, albanskom itd, ali zato bi neko sigurno poslao na engleskom, možda i italijanskom, francuskom itd. Otvorite se ka svetu i ka stranim autorima, ako vam ne smeta da imamo strane kompozitore, zašto ne mogu i da pišu na njihovim jezicima? Svakako će samo srpski državljani moći da izvode te kompozicije.
Slazem se sa svim sem sa ovim delom.
Realno ne zelim pesme na engleskom, mnogo mi je drago sto smo jedna od zemalja koja skoro uvek nastupa na svom jeziku i to bih zeleo da negujemo.

A apsolutno ne bih zeleo pesme stranih autora. Ne vidim poentu toga uopste. Treba da bude pesma iz Srbije i da predstavlja Srbiju.
 
Zamislite da nas Maja Nikolic predstavlja i posvađa se sa svima tamo.
Pa morali bi haljinu iz fundusa EBUa da joj daju. 😁
 
Slazem se sa svim sem sa ovim delom.
Realno ne zelim pesme na engleskom, mnogo mi je drago sto smo jedna od zemalja koja skoro uvek nastupa na svom jeziku i to bih zeleo da negujemo.

A apsolutno ne bih zeleo pesme stranih autora. Ne vidim poentu toga uopste. Treba da bude pesma iz Srbije i da predstavlja Srbiju.
Ne želim ni ja striktno pesme na engleskom, niti da se nacionalni izbor pretvori u ono što godinama unazad gledamo na Dori. More nekvalitetnih pesama na engleskom...

Samo sam za to da se izvođačima ukoliko baš imaju želju da pevaju na engleskom ili nekom petom jeziku to i omogući. Lično sam uvek sam pre za to da se peva na srpskom osim ako se ne pojavi neka baš dobra stvar.
 
Back
Top