ESC 2022 – Torino, Italija: opšte, arena, grafika, scena

Zamenski glasovi sacinjavanju prosek svih glasova zemalja iz iste "geografske" grupe koja se sacinjava pri zrebu za polifinala (to su oni sesiri)
Dakle, nema veze sa televotingom nikako

To je korisceno i 2019. pri diskvalifikaciji beloruskog zirija

Nadam se da ce EBU malo da disciplinuje ove zirije koji petljaju jer postalo je vec sramno
 
@Choda Vidiš da se ta pretpostavka ne uklapa sasvim u računicu. Kao da nedostaje neki faktor pored tih zemalja iz šešira.
 
@Choda Vidiš da se ta pretpostavka ne uklapa sasvim u računicu. Kao da nedostaje neki faktor pored tih zemalja iz šešira.
Stagod da je, nadam se da poslednje 3 Evrovizije daju dovoljan argument za reformu ziri sistema. Mislim da je potrebno da to ostane 50/50, ali mislim da su potrebni ljudi koji savesnije to obavljaju. Sto veci renome clanova zirija, to su im glasovi vise pod lupom javnosti.
 
Ali Crnogorci nisu ni rekli da li su glasovi koji su ispisani 1-10 u finalu njihovi ili ne?

Ma glupo je za ovu diskvalifikaciju.Ti si dao da žiri glasa i samim tim oni imaju pravo da glasaju kako hoće.A razmjene glasova je uvijek bilo i biće.
 
Šteta je što su pesmu "Sasvim sigurna" sa Dore, prepevali u "Evreything I want" i uradili nov aranžman. Da je ostala na maternjem jeziku sigurno bi dobila veći broj glasava iz zemalaj sa dijasporom.. Mozda bi joj čak i BiH žiri dao koji poen više, a ne 2 poenčića (U BiH nije moglo biti organizovano telefosnko glasanje pa je žiri odlučivao, mada je tako bilo i u Makedoniji). A, na primer za BiH nije mogao biti potpisan Rade Radivojević, kao jedan od autora pesme jer je državljanin SRJ. Tada je BiH prvi put predstavljao izvođač koji je iz Republike Srpske.
Mislim da ne postoji osoba sa ovih prostora nevezano za pol i uzrast koja ne zna Vesninu pjesmu ''Sasvim sigurna'', bukvalno joj je ta stvar ''lična karta'' i upravo sa njom je i osvojila širu publiku izvan svoje zemlje po kojoj je svi i pamte a paradoks je da rijetko ko (izuzev evrovizijskih fanova i naravno ljudi iz Hrvatske) zna da je sa tom pjesmom nastupala na Evroviziji, doduše sa njenom engleskom verzijom... Npr. ja sve dok nisam postao fan nisam imao blage veze da je ona uopšte učestvovala na takmičenju i to baš sa tom pjesmom, iako sam kao klinac gledao to izdanje iz 2002. godine (ujedno i najdraže jer mi je bio prvi put i zahvaljujući njemu sam se kasnije navukao lol) ja se Vesne uopšte nisam sjećao kao ni Karoline Gočeve dok u pamćenju iz te godine su mi ostale jedino Maja, Sahlene i one Šveđanke.
Tih godina je bilo aktuelno ono nepisano pravilo da se jedan dio pjesme otpjeva na maternjem jeziku a drugi dio na engleskom koga su se mnogi pridržavali, Maja je ''Na jastuku za dvoje'' preimenovala u zvanični naziv ''Fairytales about love'' zbog toga što je službeni slogan Eurosonga u Talinu bio ''Modern fairytale'' a Vesna je svoju stvar unakazila prevodom na engleski plus je i vokalno bila kritična, da je zadržana prvobitna verzija bilo bi više poena i od BiH i od Makedonaca... :p Uglavnom su se u to vrijeme ex-yu zemlje koje su učestvovale pretvarale da se ne poznaju međusobno i namjerno nisu razmjenjivale između sebe neke velike poene (osim Slovenije i Hrvatske) kako bi dokazale jedne drugima kako su nezavisne i samostalne za sebe, tek po povratku Srbije i Crne Gore su krenuli masovnije jedni za druge da glasaju, Željko je bio ujedinitelj lol.
 
Evo jedan od razloga zasto ne volim ziri i voleo bih da licno objasne po kojem kriterijumu ocenjuju. Uzecu jednog naseg clana zirija, pod slovom C. Pretpostavljam da je taj C isti onaj koji glasa u pf-u i finalu.
C je glasao ovako:
u pf-u Svedska na 1. mestu, a u finalu 23; Estonija 2. mesto, a u f. na 13; Belgija 7. mesto, a f. na 3. mestu. Za mene su ovo veliki preokreti pogotovo za Svedsku; prvo najbolja, a sad najgora. Cudno? Ne.
A tek ostalo rangiranje u finale od tog istog C.
24. Ukrajina
23. Svedska
22. Spanija
21. V. Britanija
20. Poljska
19. Norveska
18. Grcka
Skoro pa ceo TOP 10 u bottom 10. Uopste nema uticaja kladionica, jednostavno svi oni su bili katrastrofalni u finalu. Pogotovo Svedska, koja je bila savrsena u finalu i onda u finalu, nazalost, nije se mogla sastaviti, pa je C morao da stavi na pretposlednje mesto.

Mogu da razumem da se neka pesma, nastup svidi malo vise nakon pf-a ili odmah po finalu, pa budu neka sitna pomeranja; ali ovoliku razliku ne moze niko da mi objasni, osim da je to uradio namerno sa kalkulacijama ili da je sve favorite stavio na poslednja mesta.
 
Evo jedan od razloga zasto ne volim ziri i voleo bih da licno objasne po kojem kriterijumu ocenjuju. Uzecu jednog naseg clana zirija, pod slovom C. Pretpostavljam da je taj C isti onaj koji glasa u pf-u i finalu.
C je glasao ovako:
u pf-u Svedska na 1. mestu, a u finalu 23; Estonija 2. mesto, a u f. na 13; Belgija 7. mesto, a f. na 3. mestu. Za mene su ovo veliki preokreti pogotovo za Svedsku; prvo najbolja, a sad najgora. Cudno? Ne.
A tek ostalo rangiranje u finale od tog istog C.
24. Ukrajina
23. Svedska
22. Spanija
21. V. Britanija
20. Poljska
19. Norveska
18. Grcka
Skoro pa ceo TOP 10 u bottom 10. Uopste nema uticaja kladionica, jednostavno svi oni su bili katrastrofalni u finalu. Pogotovo Svedska, koja je bila savrsena u finalu i onda u finalu, nazalost, nije se mogla sastaviti, pa je C morao da stavi na pretposlednje mesto.

Mogu da razumem da se neka pesma, nastup svidi malo vise nakon pf-a ili odmah po finalu, pa budu neka sitna pomeranja; ali ovoliku razliku ne moze niko da mi objasni, osim da je to uradio namerno sa kalkulacijama ili da je sve favorite stavio na poslednja mesta.
Mislim da je redosled napravljen po rendom redu koji je drugaciji u polufinalu i finalu, ali svakako se slazem, neki ljudi ni morali stosta da objasne
 
Mislim da ne postoji osoba sa ovih prostora nevezano za pol i uzrast koja ne zna Vesninu pjesmu ''Sasvim sigurna'', bukvalno joj je ta stvar ''lična karta'' i upravo sa njom je i osvojila širu publiku izvan svoje zemlje po kojoj je svi i pamte a paradoks je da rijetko ko (izuzev evrovizijskih fanova i naravno ljudi iz Hrvatske) zna da je sa tom pjesmom nastupala na Evroviziji, doduše sa njenom engleskom verzijom... Npr. ja sve dok nisam postao fan nisam imao blage veze da je ona uopšte učestvovala na takmičenju i to baš sa tom pjesmom, iako sam kao klinac gledao to izdanje iz 2002. godine (ujedno i najdraže jer mi je bio prvi put i zahvaljujući njemu sam se kasnije navukao lol) ja se Vesne uopšte nisam sjećao kao ni Karoline Gočeve dok u pamćenju iz te godine su mi ostale jedino Maja, Sahlene i one Šveđanke.
Tih godina je bilo aktuelno ono nepisano pravilo da se jedan dio pjesme otpjeva na maternjem jeziku a drugi dio na engleskom koga su se mnogi pridržavali, Maja je ''Na jastuku za dvoje'' preimenovala u zvanični naziv ''Fairytales about love'' zbog toga što je službeni slogan Eurosonga u Talinu bio ''Modern fairytale'' a Vesna je svoju stvar unakazila prevodom na engleski plus je i vokalno bila kritična, da je zadržana prvobitna verzija bilo bi više poena i od BiH i od Makedonaca... :p Uglavnom su se u to vrijeme ex-yu zemlje koje su učestvovale pretvarale da se ne poznaju međusobno i namjerno nisu razmjenjivale između sebe neke velike poene (osim Slovenije i Hrvatske) kako bi dokazale jedne drugima kako su nezavisne i samostalne za sebe, tek po povratku Srbije i Crne Gore su krenuli masovnije jedni za druge da glasaju, Željko je bio ujedinitelj lol.

Od 2004. sve ex yu zemlje su imale televoting i zato je krenula ta masovnija raspodjela bodova.Do tad je BiH imala samo žiri,takođe i Makedonija osim 1998. Dok je npr Hrvatska 2001 i 2002 kao i Slovenija 2002 koristila 50:50 sistem.
 
Mislim da je redosled napravljen po rendom redu koji je drugaciji u polufinalu i finalu, ali svakako se slazem, neki ljudi ni morali stosta da objasne
Svejedno, ali mislim da su to iste osobe. Kad uporedim A, on je dosta slicno glasao u pf-u i f-u, uz sitna pomeranja.
Svakako, bar neko objasnjenje bilo bi ok. Konkretno bih voleo da nas ziri prica zasto je glasao ovako kako je glasao.
 
Zna se ko su, samo nisam siguran da li se zna ko je koje slovo.

Nas ziri:
  • Alagić
  • Jelena Tomašević
  • Mari Mari
  • Miloš Luka Roganović
  • Srđan Marjanović
E, sad. Da li A-Alagic, B- Tomasevic .... ili su to nasumicno data slova.
 
To pitam, je l' se kasnije negde objavljuje ko je koje slovo?

Inače osoba C ostaje anonimna...
 
Ne znam. Bas se nisam raspitivao i nije me nesto zanimalo, do sada. Mozda Milos vise zna o tome.
 
Pa ako bi tako krenuli pola glasova zirija i vise bi mogli da se osporavaju. Ali primer Rumunije mi je ocigledan za dvostruke standarde, logicno je da ce njihov ziri dati 12 Moldavija i obrnuto. Nije to namestanje.
 
Stagod da je, nadam se da poslednje 3 Evrovizije daju dovoljan argument za reformu ziri sistema. Mislim da je potrebno da to ostane 50/50, ali mislim da su potrebni ljudi koji savesnije to obavljaju. Sto veci renome clanova zirija, to su im glasovi vise pod lupom javnosti.
Mislim da je ironija što taj renome često padne u vodu kao ikakav faktor pravednosti, odnosno, paradoksalno se zbog njega često i ne preispituje nečije glasanje. Da li su uopšte jal šira javnost jal uži krug fanova nešto posebno zamerili i zapamtili Nedi Ukraden zbog onakvog glasanja (i posebno obrazloženja istog) na PzE... A tek se za ESC žiri samo spomenulo ko je bio, većina ljudi sutra zaboravila. Neki primetili kao wtf 12 poena Azerbejdžanu, kako, zašto, i sutra već nikom ništa, ako EBU nije upro prstom, sve super, idemo dalje.

Ja čak mislim da bi bilo produktivno da se žiri reformiše da ima više od 5 članova, npr. 10 ili najopuštenije 15. I da predsednik žirija bude neka osoba od kao nekog renomea i iskustva, a da ostali budu mešovito, delom poznata iskusna imena iz "finijeg" dela estrade, a delom još i manje poznati ljudi koji su evidentno obrazovani u sferama muzike, scenskih i izvođačkih umetnosti, kulture, medija, itd. i/ili imaju nekog praktičnog iskustva u tim sferama, bez obzira što šira javnost nije čula za njih, CV nek im bude preporuka. Neki tamo pozorišni reditelj, neki muzički novinar, neka tamo profesorka solo pevanja, neka glumica, neki koreograf, neka tamo gitaristkinja, neki kulturolog, teoretičar umetnosti itd, a da im objedinjujući faktor bude neka iole dovoljna upućenost u ESC kao takav. Pritom da se da i značajno dovoljan prostor ljudima ispod 30 godina. A ne kao evo 3 pevača + 2 komercijalna kompozitora i to nam je žiri, ta ekipa lako može da ima jedinstven interes u glasanju, ili da veštački izgura jednu a upitnu priču.
A ovako bi se dobio em veći zahvat nekog cenjenog mišljenja, em manje prostora za potkupljivanje i malverzacije (jer ko će sad da ide i plati ili se nagodi za nešto s 10-15 ljudi), i više prostora za eventualno ublažavanje istih, jer ako neko i kupi dvoje, bolje da nepotkupljenih ima još 13 nego još 3. I da postoji pravilo da npr. kad bi žiri imao 15 ljudi, ako se uhvati da je na koji god način nelogično ili neregularno glasalo do 5 njih, oni se individualno diskvalifikuju a računaju se svi ostali.
Teže bi se sa, eto samo recimo, svime ovim osporio kompletan žiri neke države tj. javnog servisa, nego ovako uvek poneki cirkus što se događa skoro svake godine, a ove godine malo i masovniji i očigledniji.
 
Last edited:
Pa ako bi tako krenuli pola glasova zirija i vise bi mogli da se osporavaju. Ali primer Rumunije mi je ocigledan za dvostruke standarde, logicno je da ce njihov ziri dati 12 Moldavija i obrnuto. Nije to namestanje.

Rumunski žiri nije diskvalifikovan zbog toga što je 12 dao Moldaviji u finalu, već zbog glasanja u pf kada je razmjenio bodove sa zemljama čiji su glasovi žirija takođe diskvalifikovani.
 
Last edited:
Mislim da je samo potrebno više članova u žiri sastavu jedne zemlje. Ovako kad ih ima pet, jedan stavi nekoga pri dnu, ode sve u PM.
Apsolutno, baš mislim da bi moralo više da ih ima. Samo još pride dodajem da to ne moraju i čak ni ne treba sve do jednog da budu poznati pevači i poznati kompozitori, ima puno bočnih struka oko muzike i performansa i puno analitičnih pojedinaca koji bi bili odlični članovi žirija. Kao i brda manje poznatih a iskusnih i nagrađivanih vokalista i muzičara.
 
Back
Top