Što se tiče pregleda, finale na VK video, gde je primarni onlajn prenos bio, ima preko 17 miliona pregleda, uz 138k na YouTube-u putem zvaničnog kanala Intervizije, odnosno 294k putem indijskog NewsX YouTube kanala itd. Na ruskom Prvom kanalu, gledalo je 6,7 miliona gledalaca u populaciji 4+, dok putem njihovog sajta oko 4,5 miliona. Kažu da je u zbiru to nešto manje od gledanosti Evrovizije 2021. koju je putem ruske televizije i interneta gledalo oko 28,5 miliona.
Kako prenosi agencija Mediascope, u regionu Moskve, to je bio najgledaniji program tokom te sedmice, sa rejtingom od 6,3% i šerom od 28,9%, dok je na nivou Rusije rejting bio 4,9% i šer od 22%.
Budući da je onlajn prisustvo ovog takmičenja novo, u smislu dostupnosti video materijala kakvi se očekuju, pošto tokom prethodnih izdanja takmičenja maltene nije ni bilo interneta, ili bar nije bio dostupan kao danas, naravno da su brojke skromnije i da se popularnost ne može steći za mesec dana. U Rusiji je to bila jedna od udarnih vesti, u nekim zemljama samo propratna i to je očekivano.
Naravno da nema govora o nekakve 4 milijarde gledalaca, kako su neki ishitreno prenosili, videvši da se spominje ta brojka. To je samo teoretski domet, kada bi baš svi gledali, a ako je prenos na nekom kablovskom kanalu, kao u Srbiji, naravno da nije moguće ni približno prići brojakama kao za Evroviziju, a kamoli da celokupno stanovništvo gleda šou. Sa druge strane, nema posebnog razloga porediti babe i žabe, drugačija su tržišta, uz manja preklapanja, drugačiji je i cilj festivala, budući da se više insistira na promociji kulture i jezika zemlje itd. Takođe, organizacija se uglavnom poverava domaćinu, nema neke krovne organizacije kao što je EBU za Evroviziju, teško je imati precizniju sliku o dometu u svetu. Ipak, primetio sam da se dosta pričalo o takmičenju, naročito iz političkih razloga, pa su i zapadni mediji izveštavali o tome, kao BBC.
Bilo je i 500 volontera iz 5 zemalja, i njima će Intervizija biti određeno iskustvo, jer su bili deo organizacije jednog velikog događaja. Ima tu tih sprednih efekata i rezultata, pored samih brojki o gledanosti prenosa.
Ovo su kanali, pa ko želi da istražuje, neka ih kontaktira za informacije o gledanosti. U nekim zemljama nije ni bilo prenosa, negde nije moglo da bude propraćeno zbog vremenske razlike...
