Forum Song Contest - Pravilnik

Miloš

Starešina foruma
Staff member
Administrator
OGAE član
Joined
30 Jan 2022
Messages
8,191
Points
118
PRAVILNIK TAKMIČENJA FORUM SONG CONTEST
  1. Na izboru mogu da učestvuju svi aktivni članovi OGAE Srbija foruma. Debitanti na FSC-u treba da imaju napisanih 30 smislenih postova i pre nego što pošalju predlog, biće u obavezi da se obrate moderatorima FSC-a, koji će odlučiti da li će im dati dozvolu da učestvuju, o čemu će ih obavestiti, kao i organizatora takmičenja.​
  2. Svaki učesnik izbora može da prijavi samo jednu pesmu, izvođenu na bilo kom svetskom jeziku, bez obzira na muzički žanr, osim ako nije drukčije navedeno. Izbori mogu biti bez ograničenja ili tematski, npr. samo sa instrumentalnom ili filmskom muzikom ili sa određenog područja, sa ograničenom dužinom trajanja pesme i slično.​
  3. Ne mogu se slati pesme koje su učestvovale na nekom od prethodnih izbora, izbora za Pesmu Evrovizije i Dečijoj Pesmi Evrovizije, kao ni na nekom od nacionalnih izbora za predstavnika na Pesmi Evrovizije, odnosno Dečiju Pesmu Evrovizije, osim u slučaju izbora na kome će svi učesnici slati pesme sa navedenih evrovizijskih takmičenja.​
  4. Učesnik koji pošalje pesmu koja ne zadovoljava neko od pravila ili organizator, uz obaveznu konsultaciju sa moderatorima, proceni da nije prikladna za takmičenje, dužan je da je promeni nakon molbe organizatora, inače neće moći da učestvuje. Naknadno menjanje već prijavljene pesme nije moguće.​
  5. Ukoliko se desi da neki učesnik prijavi pesmu koju izvodi izvođač koji je već predložen u tekućem izboru od strane nekog drugog forumaša, taj učesnik će biti zamoljen da promeni pesmu.​
  6. Prijava se šalje tako što se pošalje privatna poruka (konverzacija) organizatoru takmičenja u roku koji će organizator objaviti i tom prilikom se šalje pun naziv pesme koja se prijavljuje, ime izvođača i link ka pesmi na YouTube-u ili sličnom servisu. Organizator se prijavljuje poslednji nakon isteka roka za prijave tako što šalje privatnu poruku nekom forumašu koji će tu poruku sačuvati do kraja izdanja i tada je pokazati javno ostalim učesnicima u vidu slike kako bi se jasno videlo vreme prijema prijave organizatora​
  7. Organizator je dužan da u najmanje jednom radnom listu Excel tabele zabeleži vreme iz privatne poruke u obliku "datum sat:minut" kada je određeni forumaš prijavio pesmu, kada je glasao u polufinalu i kada je glasao u finalu. Organizator je dužan da sve privatne poruke sa prijavama i glasovima čuva sve dok mu moderatori ne kažu drugačije i biće u obavezi da na kraju svakog FSC-a postavi u obliku slike prijave ili glasove par forumaša koje mu budu tražili moderatori FSC-a sa jasno vidljivim vremenom kada su prijave, osnosno glasovi stigli.​
  8. Nakon isteka roka za prijavu pesama, organizator se obavezuje da će u najkraćem mogućem roku objaviti listu svih prijavljenih pesama kao i linkove ka njima u formi posebne priredbe. Po okončanju priredbe, nazive takmičarskih pesama i linkove stavlja u prvi ili drugi post teme, u tekstualnom formatu. Ukoliko je broj prijavljenih najmanje 28, pesme će biti podeljene u dve polufinalne grupe prema abecednom redosledu imena izvođača i to tako što će pesme na neparnim pozicijama staviti u prvu, a na parnim u drugu grupu. U slučaju neparnog broja učesnika, poslednja pesma u podeli biće stavljena u grupu u kojoj se nalazi pobednik predhodnog izdanja, osim kada je u pitanju predlog pobednika prethodnog izdanja koji će biti smešten u prvu grupu. Drugačija podela po polufinalima je moguća samo uz odobrenje nadležnih moderatora, u slučaju kada je tema dovoljno specifična te je ta podela prirodnija od podrazumevane. Ako se tokom same objave pesama, ili neposredno nakon iste, utvrdi da neka pesma ne ispunjava uslove, odnosno nije prikladna, pošiljalac ima mogućnost zamene pesme u roku od 3 sata, inače neće moći da učestvuje. Takva, naknadna zamena pesme, neće uticati na podelu u polufinalne grupe. Pored imena pesme i izvođača neće biti ispisan nick forumaša koji je prijavio tu pesmu, radi održavanja tajnosti glasanja.​
  9. Najmanje 10 časova nakon objavljivanja liste prijavljenih pesama, počinje glasanje u kome učestvuju samo forumaši koji su prijavili svoju pesmu i isti moraju lično poslati svoje glasove organizatoru isključivo putem privatne poruke (konverzacije). Glasanje se obavlja po evrovizijskom principu, dodeljivanjem bodova od 1 do 12, izostavljajući 9 i 11. Ako su se pesme, kojima je učesnik dodelio 12, 10 ili 8 poena u polufinalu, plasirale u finale, on ih ne može ostaviti bez poena u finalu. Forumaši ne mogu da glasaju za pesmu koju su poslali na konkurs. Svaki forumaš koji je poslao pesmu na izbor, glasa samo u polufinalu u kom se nalazi njegova pesma i u finalu bez obzira da li se njegova pesma kvalifikovala ili ne. Ako forumaš ne glasa u polufinalu i/ili finalu njegova pesma biva diskvalifikovana i neće imati pravo učešća na sledećem izboru. Ako takmičar nije u mogućnosti da glasa u predviđenim terminima, može poslati rang listu svih pesama učesnica, na osnovu koje će organizator raspodeliti poene. Nakon početka glasanja, zabranjeno je javno odustajanje od takmičenja, inače se pored diskvalifikacije pesme, trajno gubi pravo učešća. U slučaju da je takmičar poslao svoje glasove, a posle toga odustao, njegovi poeni se neće računati, a organizator je dužan da javno objavi naziv te pesme i zahteva od ostalih takmičara koji su glasali za nju, da ponovo pošalju svoje glasove. Jedan dan pre isteka roka za glasanje, kako u polufinalu, tako i u finalu, organizator je u obavezi da javno napiše ko do tog trenutka nije glasao i te učesnike podseti na glasačku dužnost putem privatne poruke (označiti opciju "Lock conversation (no responses will be allowed)"). Takođe, nije dozvoljeno menjanje već poslatih glasova. Organizator prvi glasa i šalje svoje glasove pre početka glasanja za ostale učesnike, putem pp-a nekom forumašu koji je dužan da tu poruku sačuva do kraja izbora i tada je pokaže javno ostalim učesnicima u vidu slike kako bi se jasno videlo vreme prijema glasova organizatora (može se uraditi funkcijom print screen ili pomoću odgovarajućeg programa). Pošto je organizator glasao, dužan je da javno obavesti ostale učesnike kome je svoje glasove poslao.​
  10. Iz polufinala u finale prolazi pesma koju je poslao pobednik prethodnog izbora i polovina ostalih pesama, podjednako iz obe grupe, a najmanje 16. Slede primeri:
    - Ako je broj prijavljenih učesnika 40, onda u finale ide 21 pesma (pesma pobednika prethodnog izbora + polovina od preostalih 39 pesama, zaokružena na najbliži paran broj, kako bi iz obe grupe prošao jednak broj pesama, u ovom slučaju po 10);
    - Ako je broj prijavljenih učesnika 43, onda u finale idu 23 pesme (pesma pobednika prethodnog izbora + polovina od preostale 42 pesme, zaokružena na veći paran broj, kako bi iz obe grupe prošao jednak broj pesama, u ovom slučaju po 11).​
  11. Ako dve ili više pesama imaju jednak broj poena, bolje će biti rangirana ona za koju je glasao veći broj forumaša. Ako se ni po tom kriterijumu ne može utvrditi redosled, prednost se daje pesmi sa više većih ocena.​
  12. Po završetku polufinala, organizator održava priredbu na kojoj objavljuje finaliste i rezultate pesama koje se nisu plasirale u finale. Nakon finala, organizuje se predstavljanje rezultata glasanja, koje sadrži i zasebne tabele sa svim glasovima u polufinalu i finalu u Microsoft Excel ili OpenOffice Calc formatu i, po želji, u obliku slike.​
  13. Organizator se može obratiti administratoru ili globalnom moderatoru foruma (@Miloš i @Milos-S), ako ne razume neki stav ovog pravilnika ili je naišao na neki problem koji ne može sam da reši. Ukoliko organizator bitno prekrši ova pravila, dobija zabranu učešća na sledeća tri izbora i može trajno izgubiti pravo na organizovanje FSC-a.​
  14. Organizator FSC-a je pobednik prethodnog izbora ili ukoliko on ne prihvati organizaciju, neko od unapred prijavljenih kandidata. Naravno, podrazumeva se da članovi foruma koji imaju zabranu organizovanja forumskih takmičenja, ne mogu da organizuju ni u slučaju trijumfa. Prijavljivanje za organizaciju narednog izbora traje od početka tekućeg izdanja, a završava se nakon finala istog ili dok se ne nađe organizator (u slučaju da se niko ne javi odmah nakon završetka izdanja). Prijave će se slati moderatorima FSC-a, a odluku o organizatoru, nakon razgovora sa kandidatima, donosiće zajedno uredništvo foruma.​
  15. Rok za prijavljivanje pesama je 5 ili 6 dana. Glasanje za polufinala traje 6 ili 7 dana a za finale 3 ili 4 dana. U slučaju nekih problema ili neodložnih obaveza, ovi rokovi mogu biti duži, ali tako da ukupno vreme trajanja izbora ne bude duže od 25 dana. Mole se svi takmičari da obrate pažnju na vremenske rokove za glasanje.​
 
Last edited:
Od svih tih predloga koji su predlozeni u temi 225. FSC-a, najrealnije i najverovatnije ostvariv je predlog Milosa-S da oni iz suprotnog pf-a izaberu jednu nekvalifikovanu pesmu za finale. Jedino sto bih stavio uslov da ne bude manje od 5 glasaca, a verujem da bi taj uslov uvek bio ostvariv. Kad se objave pesme, mogli bi smo da se izjasnimo da li cemo glasati za suprotno pf-e u vidu privatne poruke organizatoru, da zna da li je taj uslov ostvaren. Na osnovu ocenjivanja i nakon pf-a, primetio sam da nas najmanje polovina forumasa slusa oba pf-a.
Oni koji ne slusaju suprotno pf-e, njima je svejedno da li ce se jos jedna pesma progurati, kad vec ne znaju kakve su ostale pesme.

A sto se tice generalno promena, uvek ce se osecati da novi napadaju stare, jer sam bio u ulozi novog. A sad sam stari, pa kad neko novi nesto predlozi, osecam se suprotno. :ROFLMAO:A i ova skracenja oko prijava i glasanja, mozda se moze skratiti bar za dan. Ne znam, mozda tipa 5(4)-5(6)-3 (prijava-pf-f).
 
Ja iskreno nisam ni za to da se odabere ta jedna ekstra pjesma za finale. Bilo bi tu onda prostora za raznorazne makinacije, a i ono, nek glasa 3-4 ljudi samo, nije mi to neki dostatan uzorak za poslati još nekog u finale.

S druge strane, ono za što jesam je skraćivanje roka za prijavu na maksimalno 5 dana za sve teme
 
Bilo bi me malo brukica da moja pjesma prođe na taj način, iskreno
 
Mene zanima kako prijava za organizaciju treba da izgleda?
 
U suštini, pišeš u prijavi ovo što bi stajalo u uvodnom postu teme, na čemu bi se zasnivala tema (na primer kao sad kod Stoleta "muški vs. ženski izvođači") i ograničenja.
 
Stavljamo tačku, biće izbačena stavka da rok za prijavu može trajati 7 dana. Znači, 5 ili 6 dana. Primena počinje od sledećeg izdanja.

Svaka dalja rasprava po ovom pitanju, smatraće se offtopicom, a forumaš koji je započne, dobiće upozorenje.
 
Jel to znači da je ovaj pravilnik sveto pismo i da je svaka diskusija oko nekog pravila, davanje nekih ideja, predloga vezanih za FSC i sl. ubuduće zabranjeno ?
 
Naravno da se odnosi samo na priču oko rokova. :rolleyes: Ostavljeno je opciono da se stavi 6 dana u slučaju neke teže teme (ako organizator to proceni kao potrebno), ali može se stavljati i 5 dana na svaku.
 
Taj film već nećete gledati. I tehnički bi trebalo da stanemo sa daljom diskusijom, ja sam gore samo dodatno pojasnila modifikaciju.
 
Jao, ne daj bože da se FSC ikad pretvori u one instant gluposti gde je svake nedelje novo izdanje. 💀
 
Ne znam šta je problem da se oko svih ovih predloga otvore ankete pa da vidimo kako forum razmišlja, a ne da odlučuju samo najglasniji ovde...
 
Neka narodna inicijativa bi mogla da se uvede. Ako neki predlog podrži određen broj ljudi (npr. 10), onda da se stavi na javno glasanje.
 
Back
Top