Pesma Evrovizije 2026 - SRBIJA: Konkurs

Miloš

Starešina foruma
Staff member
Administrator
OGAE član
Joined
30 Jan 2022
Messages
11,922
Points
118
ESCSerbia.webp

JAVNA MEDIJSKA USTANOVA RADIO-TELEVIZIJA SRBIJE
raspisuje javni

K O N K U R S

za izbor kompozicije za predstavnika Srbije i RTS-a na međunarodnom takmičenju
Eurovision Song Contest 2026.

U cilju razvijanja i unapređenja muzičkog stvaralaštva u oblasti popularne muzike, Radio-televizija Srbije organizuje izbor predstavnika Srbije za međunarodno takmičenje „Eurovision Song Contest 2026“, koje će se održati u maju 2026. godine u Austriji u organizaciji Evropske radiodifuzne unije (EBU).

Izbor kompozicija za takmičenje obaviće Selekciona komisija RTS-a od blagovremeno pristiglih prijava po raspisanom konkursu. Način izbora i rada selekcione komisije regulisan je posebnim pravilnikom.

Selekciona komisija će izabrati kompozicije rukovodeći se isključivo muzičkim, interpretatorskim i umetničkim kvalitetom tih kompozicija.

Ukoliko od pristiglih kompozicija po javnom konkursu nijedna ne ispunjava potreban muzički kvalitet, RTS ima pravo da samostalno izabere kompoziciju (izvan kompozicija pristiglih na konkurs) koja će predstavljati Republiku Srbiju i RTS na takmičenju.

Izbor kompozicije koja će predstavljati Srbiju i RTS na takmičenju „Pesma Evrovizije 2026“ obaviće sa jedne strane, stručni žiri sastavljen od eminentnih muzičkih i medijskih stvaralaca, što će biti regulisano posebnim Pravilnikom o izboru stručnih žirija. Drugi deo glasova čine glasovi gledalaca, tj. publike, odnosno građani Republike Srbije. Odnos glasova se određuje, po evrovizijskom principu, 50% žiri i 50% publika.

Kompozicija koja u zbiru bude imala najveći broj glasova od stručnog žirija i publike biće predstavnik Republike Srbije i RTS-a na takmičenju „Pesma Evrovizije 2026“.

Postupak izbora kompozicije, način rada i glasanja stručnog žirija i publike na takmičenju biće detaljno regulisan i sproveden u skladu sa odredbama Pravilnika o glasanju, koji će RTS objaviti na svom sajtu kako bi se osigurala javnost izbora.

Uslovi konkursa su sledeći:

a) Konkurs se objavljuje za nove kompozicije zabavne i popularne muzike koje nisu nikada javno objavljene i izvedene, u celini ili u delovima.

b) Tekstovi pesama moraju biti pisani na jezicima koji su u zvaničnoj upotrebi u Republici Srbiji i to minimum 51%. Autori kompozicija ne moraju biti isključivo državljani Republike Srbije. Autori moraju za glavne izvođače kompozicija izabrati isključivo državljane Republike Srbije.

v) Autori treba da prilože finalni ili kvalitetni demo snimak u trajanju do tri minuta, sa interpretacijom izvođača koji će na takmičenju izvoditi kompoziciju. RTS može sugerisati autorima određene izmene i dopune kompozicije i eventualnu promenu izvođača.

g) Za delo/kompoziciju poslatu na konkurs autor jemči da je jedini tvorac dela, da je delo njegova orginalna duhovna tvorevina, odnosno da delo ili pojedini njegovi delovi nisu uzeti iz drugih autorskih dela i takođe preuzima obavezu da reguliše i naknadi sva eventualna potraživanja trećih lica koja preisteknu iz spora oko autorstva. Autor jemči da isključiva imovinska prava na delu nisu već ustupljena ili preneta na treća lica, odnosno da ih neće ustupiti ili preneti, niti su opterećena pravima trećih lica

d) Maksimalan broj izvođača na sceni je šest. Kompozicije se izvode uživo uz unapred snimljene tonske matrice. Glavni vokalni solisti pevaju uživo.

đ) Izvođači treba da imaju najmanje 16 godina 1. maja 2026, jer je održavanje finalnog takmičenja „Pesma Evrovizije 2026“ u maju mesecu 2026. godine.

e) Prijava radova mora da sadrži kompletne podatke o autorima i izvođačima kompozicije: naziv pesme, tekst pesme, biografije, fotografije, podatke o društvenim mrežama izvođača, kontakt adresu, telefon, e-mail.

ž) Učesnici konkursa, čija dela budu izabrana, prenose na RTS sva proizvođačka prava (master prava sa interpretatorskim pravima sadržanim u masteru) na snimku kompozicije i izdavačka (publishing) prava u određenom udelu. Sva navedena prava RTS stiče, bez naknade, kao nosilac prostorno, predmetno i vremenski i po broju neograničeno, sa pravom da ih bez bilo kakvih ograničenja i posebnih saglasnosti autora prenese na treća lica, s tim da se fonogramska prava na master snimku u predmetnom smislu i u okviru plasmana na platformi YouTube i drugim digitalnim platformama dele tako što vlasniku originalnog mastera pripada udeo od 70%, a RTS-u 30%. Kao nosilac fonogramskih prava u odgovarajućem udelu RTS stiče pravo da njihovo delo beleži, umnožava i stavlja u promet bez obzira na oblik i način umnožavanja i stavljanja u promet (u štampanom grafičkom obliku i u obliku snimka - audio, MP3, midi file i drugim poznatim i budućim oblicima), aranžira, prvi put javno izvede, direktno prenosi (radio i TV prenos), snimi za radio i tv, emituje na radijskim i televizijskim programima, svim sada poznatim i budućim modalitetima emitovanja, snimi na nosač zvuka i slike (CD, kasete, video kasete, DVD i budući vidovi audio i video nosača), da se kompozicije strimuju na internetu da se mogu postavljati i preuzimati u okviru opcije na zahtev, da se mogu postavljati na kanale koje je RTS postavio na sajtu za razmenu i deljenje sadržaja YouTube i na druge internet portale bez ograničenja, da se kompozicije obrade i koriste kao melodije za mobilne telefone (ring tonovi, real tonovi i polifone melodije) tj. upodobljuju za distribuciju kao mobile contente.

Pravo na ostvarivanje naknade na audio-vizuelnom snimku sa nastupa na festivalu „Pesma za Evroviziju“ u proizvodnji RTS-a u okviru plasmana na servisu YouTube i drugim digitalnim platfomama dele se tako što vlasniku originalnog master snimka pripada udeo od 50%, a RTS-u udeo od 50%.

U skladu sa ovom podelom vlasničkih prava prethodno navedeni fonogrami će biti prijavljeni Organizaciji proizvođača fonograma Srbije-OFPS.

Pravilo o podeli prava i neto prihoda sa digitalnih muzičkih platformi iz prethodnog stava primenjivaće se isključivo na autora ili interpretatora koji je finansirao i organizovao proizvodnju originalnog master snimka. Autor ili interpretator je u obavezi da pre potpisivanja autorskog, odnosno interpretatorskog ugovora obavesti RTS da li je isključivi proizvođač originalnog mastera (ili su proizvođači više autora i interpretatora ili treće fizičko ili pravno lice), kako bi zaključio autorski/interpretatorski ugovor sa odredbom kojom to garantuje. Ukoliko autor ili interpretator nije vlasnik originalnog master snimka, u obavezi je da obezbedi prenos fonogramskih prava na RTS ugovorom sa pravnim ili fizičkim licem, vlasnikom originalnog mastera, koji je u obavezi da dostavi RTS-u, ili tako što će vlasnik zaključiti ugovor sa RTS-om. Sa autorima i interpretatorima koji nisu proizvođači originalnog master snimka, odnosno fonograma RTS će zaključiti ugovore kojima se konstatuje da nisu proizvođači fonograma i da, sledstveno, nemaju pravo na udeo u prihodima sa digitalnih muzičkih platformi.

Ukoliko je više autora ili interpretatora finansiralo i organizovalo proizvodnju originalnog master snimka pripadajući udeo od plasmana na platformi YouTube i drugim digitalnim platformama deli se između njih u srazmeri uloženih sredstava u proizvodnju mastera.

Učešćem na konkursu autor je dužan da obezbedi dokaz da se na delo, kompoziciju kojom konkuriše, ne primenjuju odredbe ugovora kojim je prava na predmetnoj kompoziciji preneo na publisher-a.

Autorske naknade po osnovu prava umnožavanja i stavljanja u promet se naplaćuju preko Organizacije za kolektivno ostvarivanje autorskih prava (u Srbiji SOKOJ).

z) Prijave na konkurs sa radovima dostavljaju se do 10.11.2025. godine na internet adresu:
https://pze.rts.rs/

i) Autori čije su kompozicije izabrane za takmičenje „Pesma za Evroviziju 2026“, nemaju pravo naknadnog povlačenja prijavljenih dela, a prijavljeni radovi se ne vraćaju.

j) Radio-televizija Srbije ima pravo da odabere ili zameni izvođača prijavljenog dela na festivalu „Pesma za Evroviziju 2026“, ukoliko urednici festivala procene da interpretacija ne zadovoljava standarde takmičenja i javnog medijskog servisa.

k) Učesnici takmičenja su dužni da poštuju plan i satnicu proba tokom pripreme festivala, odnosno obavezni su da prisustvuju svim tonskim, mizanscenskim i generalnim probama. To se odnosi i na dve polufinalne večeri kao i finalno veče takmičenja.

l) Učesnici su dužni da u dogovoru sa predstavnicima PR službe obavljaju sve aktivnosti potrebne za promociju festivala kao što su: fotografisanja, snimanja i gostovanja na programima RTS-a kao i programima drugih radio i TV stanica. Učesnici festivala su dužni da ispoštuju zahteve i plan snimanja razglednica za nastupe od strane RTS – a.

lj) U slučaju izostanka učesnika sa tri probe RTS ima pravo da diskvalifikuje izvođača i zameni ga drugim.

m) Učesnici imaju pravo da samostalno osmisle i realizuju svoj nastup (plesna grupa, kostim, grafički dizajn led ekrana) ukoliko to odobre umetnički direktor, reditelj i urednici festivala.

n) Svim učesnicima festivala RTS će omogućiti iste uslove za nastup – režija nastupa, grafika za led ekrane i kostim za nastup iz postojećeg fundusa RTS – a, ukoliko ne žele ili ne mogu sami da osmisle i realizuju nastup na takmičenju.

nj) Svaki učesnik imaće pravo da pogleda snimak svog nastupa u viewing room-u u trajanju od trideset minuta i iznese svoje primedbe i zahteve u vezi sa režijom nastupa.

o) Pobednik takmičenja „Pesma za Evroviziju 2026“ u obavezi je da na sledećem takmičenju „Pesma za Evroviziju 2027“ uruči nagradu budućem pobedniku festivala, odnosno predstavniku RTS-a i Srbije na Pesmi Evrovizije 2027.

p) Učešćem na konkursu svaki učesnik prihvata propisane uslove konkursa, uslove utvrđene Pravilnikom o organizaciji i načinu izbora kompozicije za „Pesmu Evrovizije 2026 – SRBIJA“, kao i Pravilnikom i Kodeksom ponašanja Evropske radiodifuzne unije o takmičenju „Pesma Evrovizije 2026“, i u slučaju kršenja propisanih uslova RTS ima pravo da diskvalifikuje izvođača ili autora.

➡️ Pravilnik o organizaciji i načinu izbora kompozicije za „Pesmu Evrovizije 2026 - SRBIJA“ (u prilogu)
 

Attachments

Čuo ja malopre na jutarnjem i rekoh da li još uvek spavam, da li sam dobro čuo ili haluciniram
bebi-dol-dobro-razumem.gif
 
Čuo ja malopre na jutarnjem i rekoh da li još uvek spavam, da li sam dobro čuo ili haluciniram
bebi-dol-dobro-razumem.gif
Ja se spremam za posao i čujem onako u prolazu. Onda brže bolje vratim unazad da vidim je l sam dobro čula 🤣
 
Очекујем најмањи број пријава а највећи број подрумара од 2022. на овамо, а исто тако и побједничку пјесму која ће остварити најбољи резултат још од 2022. Срећно
 
И ништа променили нису. Или у преводу, ништа научили нису од овогодишњег дебакла.

Очекујем инвазију назадњачких подгузних мува предвођених Мувом Матицом
 
Bukvalno neko se setio da uradi Ctrl+C i Ctrl+V, vau to mi je super.

Nemaju oni sluha makar da poslusaju neku konstruktivnu kritiku. Ne mogu da razumem taj bol u preponama u njihovom kolektivu da je vec cetiri godine sve identicno osim izgleda scene. Kome treba jos jedno izdanje festivala koji je na izdisaju i koji je rapidno izgubio na kvalitetu, jos i pre celog ovog haosa u drustvu.

Ocekujem masovan bojkot izvodjaca, a od onog buckurisa koji se ipak prijavi neslusljive kompozicije koje su po odluci komisije super stvar za festival.
 
Pa i nema tu nekog ključa, sem možda donekle da budu zastupljeni različiti žanrovi, ali i to nezvanično. Najbolje je da prođu pesme koje imaju najviše evrovizijskog potencijala, nezavisno od toga da li su izvođači učestvovali ranije. Npr. u Švedskoj je stiglo 3888 pesama na konkurs, a redovno imamo solidan broj ponavljača, dok je kod autora još gora situacija pa ne treba očekivati samo novajlije na PZE-u.
 
I meni je smešno što apsokutno nisu ništa izmenili a verovatno ni ne planiraju.

Zanimnjivo da će pobednik ići na ESC turneju (verovatno onu koji sam EBU organizuje) te da će biti u dokumentarnon filmu, što znači da su potvrđene i te dve ESC inovacije.
 
Back
Top