Pesma za Evroviziju 2025: Polufinale i finale

Ja nesto nemam poverenja u RTS kad je interno u pitanju... ok jesmo ostvarili uspeh s Joksimovicem ali su isto tako birali Bregovica, porodicu Kovac, Ivanu Peters kao autore... svaka cast njima na karijerama ali niko od njih nije neki esc znalac ni potencijal. Iskreno ne bi me zacudilo ni da su Princa odabrali interno da ide s nekim ovakvim proljevom poput Mile. Tako da bolje nek je PZE.
 
Potrebno je uspostaviti kriterijum. PZE treba da se drži toga da bude festival koji apsolutno primarno za cilj ima odabir konkurentne pesme za Evroviziju. Priča o platformi za promociju za mlade mi je potpuno promašena tema. Žiri treba da ima kriterijum gde će glasati pre svega po prijemčivosti za ESC, članovi žirija treba da se biraju po tome koliko su kadri da procene šta je dobro za ESC. Ubeđen sam da gosn Marković i gđa Vukomanović uopšte ne prate taj festival, a i ako isprate, sigurno nemaju lepo mišljenje o istom. Ali ajde, pripisaćemo to godini i specifičnim okolnostima u kojima se država nalazi.

Svakako, ne treba nikako glumiti Sanremo, koji je festival koji ima svoj kredibilitet i svoju suštinu a Evrovizija je samo jedan "side quest". Srbija mora da stavi fokus u ono što je naziv festivala, a to je izbor PESME ZA EVROVIZIJU. Ako je neko glasao za Sedlara zato što je kvalitetan, onda je pogrešio kriterijum takmičenja. Ako je glasao zato što misli da je za ESC, onda je promašio poentu načisto.
Slažem se. Ove godine je najveći problem napravila selekciona komisija koja je izabrala TRIDESET osrednjih i loših pesma, uz par izuzetaka.
Ukoliko su videli da je kvalitet pesama loš, mogli su se ograničiti na finale i 15 pesama npr, pa da ne gledamo ona smorfest tri dana. Žiri se samo nadovezao na sve to, ali eto i taj žiri je izglasao za pobednicu Vukaylu, znači nekoga ko je ipak imao potencijal za Evroviziju.
Princ kakav takav, ipak je bio drugi kod žirija i treći kod publike, znači nije pao s Marsa pa pobedio, nego je dobio 8 poena od te iste publike koja je Vukaylu smestila na 5-6.mesto. Čime se vodio žiri prilikom ocenjivanja i čime se vodio RTS prilikom odabira tih članova žirija ostaje nejasno. Setimo se prošle godine i Sajsi MC koja je ruku na srce bila random skroz ali eto glasala je onako kako nam je odgovaralo pa nije bio problem, jer je otišla Teya Dora a ne Breskvy.
Osobi koja je stogodišnji kompozitor ili muzički urednik iz doba crno bele televizije naravno da nema šta da se zameri jer je poene dodelio pesmama koje je smatrao kvalitetnijim.
Sa druge strane, jasno je da je to prilika za neafirmisane da se izreklamiraju jer mi nemamo ni jedan festival u zemlji niti muzičku emisiju dovoljno medijski propraćenu gde bi mladi muzičari mogli da promovišu svoj rad, pa ajde idemo na Pesmu za Evroviziju. I to je legitimno, jer svako ima pravo da se prijavi na konkurs, e sad hoće li ga proći to je do selekcije.
 
Ma ne treba nam interni izbor, ali nam treba fokusiraniji PZE baš kao što Choda lepo reče, a ne ovaj omnibus svega u blenderu, zA sVaKoGa pO nEšTo, oD 7 dO 77, svima da se namigne, a onda na kraju šta iskoči usled okolnosti, kao eto to nam je. Raznovrsnost jeste u osnovi prednost, ali ovako formulisana je baš postala teret.

Ne zanima me što nemaš drugi festival, i što ti je ovaj prilika i za ovo i za ono, nemoj da mi ga baš toliko razvodnjavaš, i da time ugrožavaš stvaran potencijal za primarnu svrhu, pa da zavisimo od svetonazora pet glavurdi u žiriju.

Sa mladim podrumarima još i nekako, tu postoje bar neke šanse da se zalomi nešto zanimljivo i adekvatno, ali stvarno za početak bar stop prelošem podgrevanju naćosa nekada etabliranih imena, i TV reviji neupotrebljivih PGP i RTS foteljaša i kućnih ljubimaca.
 
Ne mora pesma da se pravi namenski za ESC, ima brdo primera pesama koje su iz fioke otišle u top 10 na ESC, kao City Lights. Bilo koja pesma može da se upakuje u primamljiv paket ako znaš kako, kao što rade Ukrajinci godinama. Šta je Mila gora od npr. Ukrajine 2011? Al' treba smisliti to nešto što bi u 2025. privuklo pažnju kao tada crtanje po pesku.
 
Prinčevom pobedom je ugrožena budućnost PZEa kao fastivala.

Sve manji broj ljudi ovaj festival shvata ozbiljno.
Poznata imena i afirmisani izvođači koji IMAJU budžet, kao i podrumare koje možda imaju neku viziju i iskreno žele ići na ESC, nakon ovogodišnjeg debakla svih mogućih iole konkurentnih pesama, verovatno neće videti poentu u trošenju hiljade i hiljade eura na nastupe i pesme kada žiri presudi u korist PGPa i RTS-ovih pulena.

Onda, malverzacije od strane učesnika (BxD i samog Princa) što se tiče SMS glasova dodatno su obesmislile čitavo takmičenje, jer realno mogu ja sada da se prijavim sa najgorom pesmom bez ikakvog stejdžinga ako uložim pare u sim kartice i eto sad sam pobednik televotinga.

Selekciona komisija je stvarno no comment. Tu i ne mogu da pobrojim šta sve ne valja.

Samo ću reći: Princ nam se ne bi desio da je komisija odbila njegovu pesmu jer je nekonkurentna i ne može da prođe ni u kontekstu Sunčanih skala 2003. a kamoli da ide na takmičenje kao što je evrovizija sa standardom kakav jeste u 2025. godini.
 
Kriza nam je na vise nivoa, zato nema jednostavnog resenja ovde. Fali nam:

- kvalitetnih kreativnih autora koji znaju da napisu pesmu primerenu godini 2025. i Evroviziji
- harizmaticnih izdvodjaca koji dobro zvuce uzivo i umeju takvu pesmu da upakuju u nastup konkurentan u ESC kontekstu
- PZE ziri koji bi kad se takav neko pojavio znao to da prepozna i da ga malo pogura umesto da ga satre
 
Prosao je konkurs vrv zbog imena tj. na staru slavu zbog drugog mesta od pre dve godine (a u nedostatku vecih imena prijavljenih na konkurs ove godine)

Medjutim ono sto se nikako nije smelo desiti jeste da ta pesma osvoji drugo mesto kod zirija, bilo je minimum 6 ili 7 paketa koji bi bili primereniji Evroviziji od njega
 
Mislim da je ovde Princ manji problem sam po sebi, on je proizvod okolnosti i trijumf (najmanje) neadekvatnog nad (nedovoljno) adekvatnim, i to u relativno rendom zbiru na koji je malo ko računao da će se desiti.

Kod ove i ovakve komisije bi verovatno prošao konkurs i da se biralo 15 pesama, ali svakako i tvrdimo da je inicijalni problem u samoj komisiji, što u njenom sastavu, što u njenim smernicama i ciljevima.
 
Kad je se setim ko neka strina sa svadbe iz okoline Leskovca. Zamašćene brade ko da se najela masne prasetine
 
Došli smo do novog nivoa - RTS je trebao da odbije Princa na konkursu kako u slučaju nekog sticaja okolnosti slučajno ne bi pobedio na PZE. 😂 Retko koristim termin delulizam, ali ovo je upravo to.
RTS je ove godine izabrao šta je imao u ponudi, nije njihov problem što su pristigle pesme loše. Mogli su da naprave festival sa 20 pesama i da ne prihvataju svoje uposlenike i eksluzivce PGP-a, ali čak i u toj varijanti Princ bi bio učesnik tog festivala.
Pravljenje festivala sa 8-10 pesama je, pretpostavljam, neisplativo za RTS jer i za taj festival u trajanju od jednog dana treba napraviti binu, a to košta. Jedino ako ne želite festival u okviru neke popodnevne TV emisije. Imali su još jednu varijantu, a to je da kao Moldavija ne učestvujemo uopšte zbog lošeg kvaliteta pristiglih pesama.
A što se kupovine glasova od strane Princa to je tako neosnovano. Verovali ili ne u ovoj zemlji glasaju i ljudi koji nisu ESC ekperti. Nije osvojio ne znam koliko poena da bi trebalo neko organizovanje glasača, mnogo je veće pitanje zašto su ostali dobili tako malo glasova. Kao neko kome su prvi i drugi favorit bili Iskaz i Tam vrlo sam svestan zašto su pukli na SMS glasanju.
 
Kezualci su u sustini zadovoljni izborom, cim se izadje iz okvira fandoma komentari su pretezno dobri (dosta i na racun toga sto HG nisu otisle).

Kad se podvuce crta, kao sto i @Milos-S rece, tam je imala najkompletniji paket i steta sto je ni ziri ni publika nisu prepoznali. Mislim da je trebalo da dobije kredit i ode na ESC.

Meni ja ta njena "kuvanost" zapravo presimpaticna, verujem da bi i na ESC bila. Onako lepa devojka mora da ostavi utisak svakako.
 
Pesme nisu bile najbolje, ali bi nastupi bili bolji i možda bi izvukli pesme da nije bilo bojkota FDU, i da nisu otkazali reditelji i kreativci, neki čak i u poslednjem trenutku.

Ne bih ja uvodila drastične promene zbog ove godine, jedino bih smanjila scenu dovoljno da može da stane publika.
Jedini relevantan zaključak ove godine mi je da nedostatak publike sakati žešće bendove poput Iskaza kojima je bitna komunikacija s publikom...
(Neka psihodelija može i ovako...)

Ako se RTS upinje da spasava domaći rok, onda nema rezona da PzE bude bez publike...
 
Pa ne samo zbog bendova, nego uopšteno je bolje sa publikom. Međutim, u studiju se ne može očekivati da publika đuska, kao da je na koncertu, jer čak i uz manju scenu, nema dovoljno prostora za to, već bi bile neke tribine sa publikom i to je to, sedelo bi se, inače bi se smetalo kamermanima. Čak i kada je bilo publike ranije, za 3 pa 1 za Oslo 2010, Pesmu za Evropu 2011 itd, publika je dobijala signale organizatora kada treba da tapše, pa je bilo malo prostora za spontane reakcije, tek donekle. To je moguće samo u velikom prostoru, dvoranama, arenama, gde bi mogao biti veći broj gledalaca.

Kad se podvuce crta, kao sto i @Milos-S rece, tam je imala najkompletniji paket i steta sto je ni ziri ni publika nisu prepoznali. Mislim da je trebalo da dobije kredit i ode na ESC.
Nisu je prepoznali iz prostog razloga - nije imala najkompletniji paket. Prvi veliki minus je neiskorišćen potencijal pesme, trebalo je popuniti 3 minuta, a ne značajno manje. Drugo, moralo je to mnogo življe i tečnije, uz bolje pokrete i bolje pevanje. Možda je izvukla svoj maksimum u ovom trenutku, ali bolje je sačekati da još malo doraste zadatku i onda potencijalno ode na Evroviziju sa jačim paketom.
 
Došli smo do novog nivoa - RTS je trebao da odbije Princa na konkursu kako u slučaju nekog sticaja okolnosti slučajno ne bi pobedio na PZE
Ja lično to ne tvrdim, niti su mi on i njegova pesma neko kukavičje jaje i trinaesto prase koje se obavezno moralo izbeći (ako ništa, manje je neadekvatna od nekih drugih koje smo tu čuli), već njegovo prisustvo i pobedu posmatram kao simptom okolnosti i šire problematike.
A u okolnosti mi spadaju i problematični ciljevi i smernice komisije pri biranju (npr. ne mogu da se otmem utisku da su i kod Princa i kod Mimi i kod još nekih zapravo odabrani izvođači a ne kompozicije, i da neko levi sa istima ne bi prošao, ali to nije problem samo ovog festivala, i svakako da je izvođač bitan, samo ne mislim da treba da je bitniji od kompozicije, teksta i aranžmana), a onda i sastav i nazori žirija, što se sve već pominjalo i valjda je očigledno.

RTS je ove godine izabrao šta je imao u ponudi, nije njihov problem što su pristigle pesme loše
Tačno, naravno da i to svrstavam u okolnosti, nikad nije uticaj samo jednog ili dva faktora. Oni koji su mogli da pokidaju sa pesmom ili bar paketom da ga poklope prosto nisu dovoljno (mada po publici bar jedni možda i jesu), tu svakako nije kriv ni on ni RTS.
 
Za manipulaciju Bojane i Davida treba se ipak zahvaliti RTS-u. Do poslednjeg dana nije se znalo koji sistem glasanja će se koristiti, kao da je u pitanju državna tajna. Verujem i da bi otkazali organizovano glasanje ili bi bilo u znatno manjoj meri da su znali da je opet 50-50 sistem.
 
Back
Top