rs Srbija 2022: Konstrakta - In corpore sano

Ono sto su Lukas i Dzenan pokusavali bilo je klasicno wannabe Joksimovic
Pa to je ono sto je bio problem, Zeljko, Marija,Romale romali, Sakis, Ruslana, Kele kele,...

To je za njih bila ESC pesma


Hvala bogu pa se Konstrakta pojavila

Mislim da će te šeme Konstrakta sad poremetiti...
Da. Bukvalno promena paradigme sta je ESC pesma.

Slicno smo hteli da posaljemo nesto tada drugacije i one cuvene 2006e sa Flamingosima i nije nam se dalo. Ali eto sad jesmo i mislim da bi Flamingosi sličan plasman kao Konstrakta imali tada.

Mada su oni blize tom nekom opstenarodnom veselju kao Moldavija ove godine ali je za nase ESC standarde tada to bio izlazak iz kalupa.
 
Mislim da se ove godine pokazalo kako je harizma važna stvar na evrovizijskoj pozornici. Pogledajte od top 5 tvt (ajde da ne računamo Ukrajinu iz očiglednih razloga), bukvalno sve puca od harizme. I kad neko ima harizmu - onda su oni krupni kadrovi (snimanje Konstraktinog lica iz krupnog plana) su najpoželjniji - na taj način se maksimalno dobija na sugestivnosti (gledanje publike u pravo u oči).

Ćanel je pokazala da je upravo ta harizma razlikuje od neke Tamte, Elene Cagrinu itd. iako su ove dve imale zapravo, muzički gledano bolje producirane i kvalitetnije pesme od Ćanel.

Mnogi su pričali i da će UK flopnuti kod publike, nekima je pesma bila neubedljiva, ali jednostavno, jasno mi je bilo od početka da će imati najbolji rezultat kod publike u poslednje vreme takođe zbog svoje harizme - koja čak i nije prikazana u prvom planu zbog one skalamerije. O harizmi Moldavaca, šta reći.

Još kad dođemo do prošle godine i setimo se Damijana - to je to.


Harizma, neposrednost i sugestivnost - to smo dobili ove godine od Konstrakte na najbolji mogući način.
 
Pa to je ono sto je bio problem, Zeljko, Marija,Romale romali, Sakis, Ruslana, Kele kele,...

To je za njih bila ESC pesma


Hvala bogu pa se Konstrakta pojavila
Au al kad vidim ljude koji se zgražavaju nad Evrovizijom a onda ladno napišu "NIJE TO KAO ŠTO JE NEKAD BILO" ili "EVROVIZIJA 2004. NAJJAČA IKAD".

Shvatam da mnogi svoj žal za mladošću manifestuju na taj način, ali ako ćemo ovu sadašnju Evroviziju nazvati neukusom, te iz 2000-ih mogu da se nazovu cirkus Kolorado.
 
Sto se harizme tice mislim da je i Nina 2011 bila vrlo harizmaticna ali ipak nije bila visoko.
 
Mislim da se ove godine pokazalo kako je harizma važna stvar na evrovizijskoj pozornici. Pogledajte od top 5 tvt (ajde da ne računamo Ukrajinu iz očiglednih razloga), bukvalno sve puca od harizme. I kad neko ima harizmu - onda su oni krupni kadrovi (snimanje Konstraktinog lica iz krupnog plana) su najpoželjniji - na taj način se maksimalno dobija na sugestivnosti (gledanje publike u pravo u oči).

Ćanel je pokazala da je upravo ta harizma razlikuje od neke Tamte, Elene Cagrinu itd. iako su ove dve imale zapravo, muzički gledano bolje producirane i kvalitetnije pesme od Ćanel.

Mnogi su pričali i da će UK flopnuti kod publike, nekima je pesma bila neubedljiva, ali jednostavno, jasno mi je bilo od početka da će imati najbolji rezultat kod publike u poslednje vreme takođe zbog svoje harizme - koja čak i nije prikazana u prvom planu zbog one skalamerije. O harizmi Moldavaca, šta reći.

Još kad dođemo do prošle godine i setimo se Damijana - to je to.


Harizma, neposrednost i sugestivnost - to smo dobili ove godine od Konstrakte na najbolji mogući način.
Amin na sve ovo.
Čak bih otišao i korak dalje i, kao što slično spomenuh na ne sećam se kojoj sad temi, rekao da je meni ovogodišnja Evrovizija, možda više od bilo koje druge pre, pokazala da je ta harizma, ubedljivost, izazivanje poverenja, aura izvođača - zapravo čak i znatno bitnija široj publici od same pesme. I da možda čak to treba da nam bude vodilja i za PzE ubuduće.
 
Sto se harizme tice mislim da je i Nina 2011 bila vrlo harizmaticna ali ipak nije bila visoko.
A jeste, ali i pesma mora da bude u skladu sa tim - nesto sto je "out of box". Taj retro fazon je bas bio onako bez grama rizika rekao bih, valjda je tako sa svim tim slatkastim pesmama, uz par izuzetaka
 
Pa dobro sad kad je bio bolji ESC teško reći. Ali ima logike da svi mi najviše pamtimo ono u (ranoj) mladosti. Tako da će za moju generaciju koji su rođeni krajem 80ih i početkom 90ih to biti ESC 2000ih,a za vas koji ste deceniju mlađi vjerovatno će to biti ovi zadnji ESC.
 
Jesu ali ja mislim da je dobar deo nase estrade u smislu ESC-a mentalno ostao u dvehiljaditim godinama.
O apsolutno, taj binarni odnos Il' si Željko, il' si Ruslana.

I ja se nadam da je Konstrakta to razbila, samo se plašim da se to ne shvati sada kao bukvalni stil i da sada svako krene da štancuje "umetničke" performanse i "duboke" poruke.
Najbolje bi bilo kada bi PZE stvarno postao festival hitova i da se tako i tretira, pa da se onda ti hitovi ubace u ESC gas, umesto da se prave "pesme za Evroviziju".
 
A jeste, ali i pesma mora da bude u skladu sa tim - nesto sto je "out of box". Taj retro fazon je bas bio onako bez grama rizika rekao bih, valjda je tako sa svim tim slatkastim pesmama, uz par izuzetaka
Istina, i to takođe bez ikakve dubine, čista slatka limunadica, ali veoma plitka.
 
Sto se harizme tice mislim da je i Nina 2011 bila vrlo harizmaticna ali ipak nije bila visoko.
A jeste, ali i pesma mora da bude u skladu sa tim - nesto sto je "out of box". Taj retro fazon je bas bio onako bez grama rizika rekao bih, valjda je tako sa svim tim slatkastim pesmama, uz par izuzetaka

Istina za Nininu harizmu, ali mislim da lošiji plasman nije toliko bio ni do safe pesme. I Space Man i Hold Me Closer i SloMo su kalup numere da nije mogao jasniji, poznatiji i bezbedniji kalup da bude, a digli su ih izvođači. ICS je bila jedini rizik i što bi se reklo "left field" u ovogodišnjih recimo top 8.
Mislim da je Ninin "problem" bio nedostatak izvođačkog iskustva i to što je ono sve vrištalo da je ona bila samo random puppet u tuđoj ideji i konceptu. Pored te harizme, mislim da je bitno da se oseti i da sam izvođač bar većinski drži sve konce u rukama i da se dosta i on pita, a to recimo ni Moje 3 nisu imale. Nina je tu više bila kao Kristinin unajmljeni praktikant, i to strana publika nije možda ni znala, ali se to na nekom podsvesnom nivou oseti i utiče.
 
Istina za Nininu harizmu, ali mislim da lošiji plasman nije toliko bio ni do safe pesme. I Space Man i Hold Me Closer i SloMo su kalup numere da nije mogao jasniji, poznatiji i bezbedniji kalup da bude, a digli su ih izvođači. ICS je bila jedini rizik i što bi se reklo "left field" u ovogodišnjih recimo top 8.
Mislim da je Ninin "problem" bio nedostatak izvođačkog iskustva i to što je ono sve vrištalo da je ona bila samo random puppet u tuđoj ideji i konceptu. Pored te harizme, mislim da je bitno da se oseti i da sam izvođač bar većinski drži sve konce u rukama i da se dosta i on pita, a to recimo ni Moje 3 nisu imale. Nina je tu više bila kao Kristinin unajmljeni praktikant, i to strana publika nije možda ni znala, ali se to na nekom podsvesnom nivou oseti i utiče.

Slažem se, mnogi dobri i potentni izvođači su završavali kao nečije lutke, na primer sećamo se svi kako je Žak upropastio Roka 2019, ili Kirkorov koji je tu suludost digao na viši nivo.

Svaki umetnik mora imati prostor da iskaže lični izraz, i to je nešto što se oseti - nešto što navede prosečnog Letonca da glasa za Srbiju.
 
O apsolutno, taj binarni odnos Il' si Željko, il' si Ruslana.

I ja se nadam da je Konstrakta to razbila, samo se plašim da se to ne shvati sada kao bukvalni stil i da sada svako krene da štancuje "umetničke" performanse i "duboke" poruke.
Najbolje bi bilo kada bi PZE stvarno postao festival hitova i da se tako i tretira, pa da se onda ti hitovi ubace u ESC gas, umesto da se prave "pesme za Evroviziju".
Onaj izraz "evrovizična" pesma više ne postoji jednostavno. Ili ono - jeste ili nije za Evroviziju. Ko prati ove novije ESC-ove, jasno je da žanrovska diskriminacija ne postoji, čak se i više one safe pesme poput ovogodišnjih balada ili prošlogodišnjih bopova izignorišu na neki način.
 
Ali Irska zadnja.:ROFLMAO:

Pa vjerovstno će Konstrakts uticati slično kao što je Željko 2004.Do tada je sa ovih prostor malo ko slao nešto na etno fazon, a sljedećih godina su mnogi počeli slati tan fazon npr No Name, Boris Novković,pa i Martin Vučić je ubacio neke etno elemente. Samo što je Konstrantin stil previše autentičan.
 
Last edited:
A Edita?
Ima i atraktivbost i vokal?
Može da bude i moderno, i produkcijski dobro?
DA, od komercijalnijih žena, ja sam skroz za Editu!
Pored toga što kažeš, ona ima i na našoj sceni redak potencijal da iznese nešto što je istovremeno i dobar bop, a i bar neka emocija ili artsy vibe. Bar ja mislim da je jako efektno kad imaš produkcijski dobar bop, a koji nije prazan i jednodimenzionalan, nego uz to nosi i neku atmosferu ili kao neki "sevdah".
Samo neka dobra pesma da joj se napravi, vizuelno bih je skroz pustio da se sama orijentiše, i u najgorem slučaju bi bila PzE hitčina.
 
A Edita?
Ima i atraktivbost i vokal?
Može da bude i moderno, i produkcijski dobro?
Meni su Edita i Relja prioriteti, možda čak i u duetu.
Imamo jak taj balkanski hip hop / folk / pop / šta god da je, i njih dvoje to mogu da izvedu sa mnogo šarma.

Ono što nam ide na ruku (što neku pomenu iznad) je srpska harizma, a ona dolazi iz autentičnosti. Stilovi koji po meni mogu da se istaknu su:
  • Gaserski - Cobi, Senida i ekipa (naravno ne ovi što samo pevaju sa autotjunom na youtubu, dakle ograničen broj ljudi)
  • Dorćolski Hipsteraj - Zoe, Vunturišević, Buč Kesidi, Luka i sl.
  • Eksperimentalni Pop ili Folk - Milica Pavlović, Edita, Zorja, Nataša Bekvalac (sa mnogo bekvokala), Sara Jo
  • Južne Trube - Mnogo opcija
Naravno, dobra pesma može biti i u vojvođanskom stilu ili neki pop džez Lena Kovačevič i sl, ali mislim da najmanju prođu ima ono čega nažalost ima najviše na PEZu a to je "festivalska muzika" koja nema skoro nikakvu upotrebnu vrednost.
 
Ja uopšte nemam neko ime koje predlažem naročito, i kad je izašla lista za PZE ljudi su se žalili kako je propast jer nema jakih imena, a bukvalno se jedno pretvorilo u jako zahvaljujući PZE i donijelo nam nešto što ni ta velika imena ne bi.

Ali iskreno očekujem Markovića što je pjevao Kolače, jer će ga inspirisati Moldavci i njihov uspjeh da se prijavi, a sigurno bi i ta njegova pjesma digla Evropu na noge.
 
Back
Top