Pesma za Evroviziju 2026: Učesnici i kompozicije

„Moma mala“ – novi kruševački juriš na „Pesmu Evrovizije“​


Radio-televizija Srbije izabrala je 24 kompozicije koje će se takmičiti na festivalu „Pesma za Evroviziju 2026“, među kojima se našla i pesma „Moma mala“ Kruševačkog tandema Đurđica Gojković (vokal) i Aleksa Petrović (autor).​


Žanr bi mogao da se svrsta u mešavinu world music i etna pomešanog sa elektronskom muzikom

Link: https://krusevacgrad.rs/moma-mala-novi-krusevacki-juris-na-pesmu-evrovizije/
 
Sve su lepo rekli, ali ne shvataju suštinu, da idealnog pristupa nema. Imali smo i mi interne izbore i pozive kompozitorima da prave pesme, pa se ni tada nisu nešto grabili da učestvuju.

Stava sam da treba menjati pristup nakon lošeg izdanja čisto da se javni servis ne ulenji i da interesovanje publike ne opadne, što se u slučaju RTS-a redovno dešava. Ako među ove 24 pesme stvarno ima nekog kvaliteta, umesto da se kupi jedna kvalitetna pesma i ponudi Zorji ili kome već, onda ću povući reč.
 
Nije bitna velicina nego da li to sto rade moze biti zanimljivo u kontekstu evrovizije. Mislim da bi na primer Balos ili Luk Blek bili mnogo bolji kompozitori za esc entry od mnogih kompozitora sa velikim i drugim karijerama. Ne moze se samo stati iza velicine imena. Mora se malo i mozak ukljuciti.
 
Spisak za PZE 26 sam po sebi ne znači mnogo. Kao i većina, ni ja nisam imao velika očekivanja u smislu prijava poznatih imena. Možda je to zapravo i dobro, jer osim eventualno Harem Girls, niko nema startnu prednost. Haremke će morati debelo da nadmaše same sebe u odnosu na prošlu godinu, i u pogledu pesme i vizuelnog nastupa, ako žele pobedu.

Razočaran sam što se Džordži nije prijavio, ali verujem da će doći njegovih pet minuta, u to uopšte ne sumnjam. Da se prijavilo neko popularnije ime, poput Teye T., mislim da bi PZE '26 bio samo formalnost, a naš rezultat standardan: glasovi dijaspore i potop kod žirija.

Ovako, svi imaju svoju šansu i neka pobedi onaj ko se izdvoji autentičnošću. Da, autentičnošću, jer godinama me nervira kako naše mejnstrim “zvezde” gotovo horski ponavljaju da čekaju “pravu” pesmu ili onu “namensku za ESC”. Namenska pesma —teška besmislica. Treba biti autentičan, ponuditi nešto nestandardno, a opet zanimljivo i upečatljivo na prvo slušanje. Sve ono što mi je bilo dobro tek posle tri do pet slušanja obično je loše prolazilo na ESC-u.

Volim autentičnost i najviše me zanima šta je ponudio brat Pelin, ali i Đurđica — tu očekujem nešto drugačije i nestandardno. Čućemo ih uskoro.
 
Spisak za PZE 26 sam po sebi ne znači mnogo. Kao i većina, ni ja nisam imao velika očekivanja u smislu prijava poznatih imena. Možda je to zapravo i dobro, jer osim eventualno Harem Girls, niko nema startnu prednost. Haremke će morati debelo da nadmaše same sebe u odnosu na prošlu godinu, i u pogledu pesme i vizuelnog nastupa, ako žele pobedu.

Razočaran sam što se Džordži nije prijavio, ali verujem da će doći njegovih pet minuta, u to uopšte ne sumnjam. Da se prijavilo neko popularnije ime, poput Teye T., mislim da bi PZE '26 bio samo formalnost, a naš rezultat standardan: glasovi dijaspore i potop kod žirija.

Ovako, svi imaju svoju šansu i neka pobedi onaj ko se izdvoji autentičnošću. Da, autentičnošću, jer godinama me nervira kako naše mejnstrim “zvezde” gotovo horski ponavljaju da čekaju “pravu” pesmu ili onu “namensku za ESC”. Namenska pesma —teška besmislica. Treba biti autentičan, ponuditi nešto nestandardno, a opet zanimljivo i upečatljivo na prvo slušanje. Sve ono što mi je bilo dobro tek posle tri do pet slušanja obično je loše prolazilo na ESC-u.

Volim autentičnost i najviše me zanima šta je ponudio brat Pelin, ali i Đurđica — tu očekujem nešto drugačije i nestandardno. Čućemo ih uskoro.
Namenska pesma je sasvim okej, ako je tim talentovan, usklađen u svakom aspektu (produkcija, izvođač, koncept, nastup, koreografija, budžet) i ozbiljno se bavi savremenom muzikom. Sva tri poslednja evrovizijska pobednika su imala namenske pesme. Ali čak i ako i njih izuzmemo, u skandinavskim zemljama imaju čitave kampove i radionice u kojima prave pesme. Mnoge od njih završe na raznim NF, a neke od njih i odu na Evroviziju i ostvare dobar plasman.

Za naše uslove, nisam siguran da je namenska pesma najbolje rešenje. Nisam poslednjih 10-15 godina čuo nijednu domaću pesmu koja je imala bilo kakav internacionalni potencijal. Prosto nemamo dobre producente i muzika se pravi isključivo za domaće tržište. Uz to nemamo ni budžet da izvučemo maksimum iz prosečne pesme.
 
Govorio sam o namenskim pesmama za naš nacionalni izbor i o našim takozvanim ,,zvezdama" a čije se viđenje savremenog ESC-a uglavnom svodi na repliku već viđenih domaćih ili stranih ESC pesama, često zaglavljenih u nekom prošlom vremenu.

Sara Jo je recimo po meni bila izuzetak, iskočila iz svog nekog standardnog šablona, uradila namenski a opet ispratila trend savremenog ESC-a i bila na kraju svoja. Respekt za nju.

Trud, budžet, produkcija i razumevanje onoga što se danas nudi modernom ESC-u, kao što to rade skandinavske zemlje, za nas su ,,špansko selo". Njihov pristup (skandinavski), i njihovu namenu ne bih ni u kom kontekstu upoređivao sa našim načinom rada, pristupom projektu zvanom ESC i shvatanjem istog od strane naših meinstrim muzičara i autora. RTS i da ne spominjem, suvišno je.

Kod nas je kriza autorstva već godinama vidljiva, i jedino se mogu nadati da je mooožda neko slučajno napravio nešto iole konkurentno i autentično. U suprotnom, nuđenje nekog našeg standarda koji je popularan na domaćem tržištu je u kontekstu ESC-a najčešće teška nebitnost. Možda grešim ali iskustvo i rezultati me uče da je baš tako.
 
„Važno je da ostanemo prisutni, da negujemo kontinuitet i da svojim učešćem doprinesemo evropskoj kulturnoj mapi, kao i da ojačamo sopstveni medijski i kulturni brend“, izjavila je Sandra Perović za „Danas“.

https://www.danas.rs/kultura/scena/sandra-perovic-srbija-na-evroviziji/



„Važno je da i 2026. budemo deo Pesme Evrovizije, naročito u godini kada takmičenje obeležava 70 godina postojanja i kada se, prvi put posle dužeg vremena, na scenu vraćaju tri zemlje koje su deo evropske kulturne tradicije“

svetlana-ceca-raznatovic-zvezde-granda.gif

Ček, ček a ove što odlaze su deo čega?
 
Toliko mozganja a samo je potrebno da muzičari koji neprekidno učestvuju u stvaralaštvu, koji imaju iskustva, kada naprave pesmu osete pozitivnu i dobru energiju.
Ne bavim se muzikom, likovni sam umetnik, ali uvek znam kada je neki moj rad poseban i drugačiji od drugih.

A naravno i faktor publike. Na prstima jedne ruke smo imali slučajeve na nacionalnim izborima kada smo na prvo slušanje osetili da je to to. Za takav efekat ipak treba mnogo kreativnosti i osloboditi se očekivanja i 'standarda'.
 
Last edited:
Nije ništa rekla o njima, ali svakako su manjina. Čak ni skandinavske zemlje koje su se bunile, nisu spremne da se povuku, a ni fanovi koji generalno idu na Evroviziju, ne planiraju da preskoče jubilej. Ne vrti se sve oko jedne zemlje makar to bio i Izrael. Izvesno, mnogi koji sada zagovaraju bojkot, itekako će gledati Evroviziju u maju, a neki čak i nacionalne izbore.
 
Sve se plasim da neki random kezualac u Srbiji uopste i zna da su se Bugarska Rumunija i Moldoavija ikad i povukle

Cak i meni kao fanu je nekad tesko da pohvatam ko je preskakao koju godinu

Zato RTS moze da ovakve nebitne informacije predstavlja ovako kao da su mnogo bitne
 
Davno je proslo vreme kada su kezualci sve znali o ESCu bar ovi nasi...tako da nema potrebe o vracanju hajpa ESCa kod nas, davno se izgubio, i nikada se vise nece vratiti.
 
Back
Top