ESC 2024 – Malme, Švedska: opšte, arena, grafika, scena

Ovi RTSovi pevaci, bolje malo da se fokusiraju malo na svoje karijere, da izbace neke pesme, a ne jednom godisnje da ih vidjamo po PZEu, a onda da se vrate u zimski san.
 
EBU je objavio da je ovogodišnju Pesmu Evrovizije gledalo 163 miliona gledalaca putem 37 javnih servisa, što je za jedan milion više nego 2023, odnosno dva miliona više nego 2022. Pored zemalja učesnica, Pesma Evrovizije 2024. prenošena je i u Brazilu, Čileu, Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji, Peruu, SAD-u i onlajn. Radijski prenos bio je u 11 zemalja članica EBU-a.

Šer finala je bio 46,7%, što je najviše od 2006. godine i skoro trostruko više od prosečnog šera emitera učesnika (17,6%). Među mladima (15-24 godine) šer finala je bio čak 58,6%.

Zemlja domaćin, Švedska, imala je gledanost sličnu prošlogodišnjem izdanju, finale je tamo gledalo 2,3 miliona gledalaca uz šer od 87,3% što je rekord od 2000. godine.

Švajcarska, pobednik Evrovizije, imala je 723.000 gledalaca, što je 40% više nego 2023. godine, i u sva tri jezička regiona došlo je do rekordne gledanosti.

Najviše gledalaca je bilo u Nemačkoj, 8,1 milion na kanalima Das Erste i ONE, zatim UK sa 7,7 miliona na BBC One, dok je u Francuskoj finale gledalo 5,4 miliona gledalaca, što je uvećanje od 1,9 miliona u odnosu na prošlu godinu.

U 18 od 37 zemalja učesnica, šer je bio preko 50%. Najveći je bio na Islandu 96%, Švedskoj 87,3%, Norveškoj 85,5%, Finskoj 83,1%, Hrvatskoj 73,2% i Litvaniji 70,2%. U Hrvatskoj je bila najveća gledanost od 2006. godine uz 1,1 milion gledalaca.

Tokom evrovizijske nedelje, 7,3 miliona jedinstvenih gledalaca, gledalo je šou na zvaničnom Eurovision YouTube kanalu. U isto vreme je finale gledalo najviše 1,6 miliona gledalaca, što je 17,8% više nego 2023, a rekordan broj je bio i za polufinala. Skoro 35% gledalaca je starosti između 13 i 24 godine. 42 miliona jedinstvenih gledalaca iz 231 zemlje gledalo je nešto od sadržaja na Eurovision YouTube kanalu tokom ESC nedelje.

Gledaoci iz 156 zemalja sveta je glasalo, što je za 12 zemalja više nego prošle godine. Najviše glasova iz ROW je stiglo iz SAD-a, Kanade, Rumunije, Meksika, UAE, Turske, Južne Afrike, Mađarske, Slovačke i Bugarske.


Društvene mreže

486 miliona naloga je bilo u interakciji sa Eurovision TikTok nalogom, čak četiri puta više nego prošle godine. Video klipove na TikToku pregledani su 538 miliona puta, što je porast od 71%.

69 miliona naloga je bilo u kontaktu sa Eurovision Instagram nalogom, dvaput više nego prošle godine. Video klipovi na Instagramu su pregledani 479 miliona puta, što je 165% više od prošle godine, dok je sadržaj na Eurovision Facebook stranici ispratilo 23 miliona tokom dve ESC nedelje.

Pregled Eurovision reddit naloga uvećan je 71,8% i 27,8% po angažmanu, a pre svega zahvaljujući tekstualnim prenosima proba i mogućnošću da se postave pitanja takmičarima.

2,5 miliona ljudi je koristilo novu Eurovision Song Contest aplikaciju.



Širi uticaj

82 hiljade ljudi posetilo je Evrovizijsko selo u Malmeu. Fanovi iz 92 zemlje su kupili karte za neki od šoua, a oko 1100 predstavnika medija iz najmanje 54 zemlje bilo je akreditovano na licu mesta.
 
Svajcarska smesno niska gledanost, zemlja veca za 2,5 miliona stanovnika od Srbije je imala oko 3 puta manju gledanost.

Njih ESC u principu ni ne interesuje.
 
Možemo da analiziramo zašto je to tako. Ja ću se usuditi da povežem sa činjenicom da 26,3% stanovništva Švajcarske čine stranci koji ESC često gledaju na svojim matičnim javnim servisima. Treba videti i koliku gledanost ti njihovi javni servisi imaju uopšte, jer znam da u mnogim zemljama imaju status dosadne televizije koju gledaju samo penzioneri, dok je kod nas RTS dosta gledana televizija. Pa onda nemaju ni NF odavno, ko zna koliko se bave promocijom samog takmičenja i eto smešne gledanosti. Možda se promeni na bolje sad kad su pobedili.​
 
  • Like
Reactions: FFM
Ova dva podatka su sa sajta Statista i sveži su, a za Srbe sam iskopao podatak iz 2015. - 315 minuta, izmerili AGB Nielsen. 💀
 
I ja vrlo slabo, ni ne stižem u poslednje vreme.
 
Back
Top