hr Hrvatska 2023: Let 3 - Mama ŠČ!

Ja sam tek krenuo da slušam dok radim i to od Harmonije koju ste svi nahvalili i bila mi je interesantna prve 3 sekunde i onda je postala čist background music.
Let3 je krenuo odmah posle i držao mi je pažnju sve vreme dok sam kucao mejlove. Koliko god da je čudna pesma, dosta mi je melodična i simpatična.
Sad sam pustio Kedžu, koja je ovo Tijana Bogićević In Too Deep. Jedna od onih pesama koje mogu da postoje samo u ESC realmu i to je to.
Hana Mašić - ko je odslušao ovo do kraja je veoma strpljiva i fokusirana osoba.

Ostalo ću tokom vikenda da krenem, pa gde stignem.
 
Evo iz novina tekst o pjesmama Dore od nekog glazbenog kritičara. S obzirom da je članak pod onim plaćanjem, evo copy-paste teksta.

Ovo su četiri najveća favorita Dore, sve ostalo bit će pucanj u prazno eurosongovskih očekivanja

Osim par loših pjesama, ove godine ne svjedočimo nikakvim prevelikim estetskim potopima kakvih smo se naslušali i nagledali ranijih sezona nekima omiljene, a nekima bespotrebne eurosongovske sapunice

Prilično bezbolno prošla je ovogodišnja selekcija pjesama za Doru, pa se i profesionalni glazbeni kritičar ne može prisjetiti kad je situacija bila ovoliko uredna. Žiri izbora za domaću pjesmu Eurosonga očito si je dao truda i propustio nekoliko odličnih prijava koje i mimo Dore figuriraju kao kvalitetne pjesme. Dakako, budući se radi o namjenskom natjecanju, ima i onih koje su očito pisane samo za ovu priliku kao banalna montaža onoga što neki misle da čini uspješnu "eurosongovsku pjesmu". Ali načelno, osim par loših pjesama, ove godine ne svjedočimo nikakvim prevelikim estetskim potopima kakvih smo se naslušali i nagledali ranijih sezona nekima omiljene, a nekima bespotrebne eurosongovske sapunice. Pitanje domaćeg izbora pjesme za Eurosong i dalje visi nad glavama svih zainteresiranih, promatrača i publike, ali kratka inventura ovogodišnjih pjesama pokazuje barem da se ima što birati. Da li ćemo izabrati najpogodniju ili najperspektivniju pjesmu, to je već dodatno pitanje.


LET 3 - Mama Šč!
Let 3 ponovno je u ekstazi, sa traktorima, moronima i socrealističkim motivima u odličnom prigodnom videospotu. Uzmemo li u obizir da se generacijski suvremenici Leta 3, Public Image Ltd. sa Johnnyjem Rottenom, natječu za Irsku, bilo bi pogodno poslati im domaće predstavnike sličnih diverzija. "Mali podli psihopat, mama idem u rat" skraćeni je komentar trenutnog rata u Ukrajini, ali sumnjam da će domaći žiriji shvatiti priliku da se na Eurosongu predstavimo s pjesmom koja nešto ozbiljno poručuje. Ujedno, radi se o jednoj od najboljih pjesama Leta 3 zadnjih godina.

Harmonija disonance - Nevera (Lei lei)
Domaćem uhu "Nevera" može zasluženo djelovati iskonstruirano i nategnuto, kao ponovljena lekcija nekih ranijih pokušaja pop "silovanja" etno glazbe. Ne treba podcijeniti sklonosti europske televizijske publike pred kojom koji puta upale ovakve akrobacije. No, "Nevera" je ipak ispod prosjeka, mehaničko, namješteno i površno povezivanje elektronske podloge i tradicijskih vokala s par nadornih instrumenata, a sve skupa djeluje kao "eko" razglednica mora, planina i oblačnog neba, zamalo kao vremenska prognoza po regijama Hrvatske.

Barbara Munjas - Putem snova
Jedna od najboljih pjesama ovogodišnje Dore. Kad se pojavi izvanserijska pjevačka i scenska figura poput Barbare Munjas, uz pomoć iskusnog suradnika Alena Bernobića, rezultat je odličan bez obzira na Doru i Eurosong. Kvalitetna i moderna pjesma koju je Munjas donijela na sjajan način. Ako već želimo pokazati nešto moderno i hrabro kako se ponekad odlučuju neke države, Barbara Munjas savršena je prilika za poslati inteligentnu i kaloričnu pjesmu koja uz elektroniku i blage etno ukrase pokazuje pop raskoš i pomaknutost kakvu Eurosong voli.

Tajana Belina - Dom
Uhugodna pop pjesmica s pomalo bezličnim vokalom, ali banalnoj kompjuterskoj podlozi nedostaje krvi i mesa. Možda popratni videospot može pomoći, ali pjesmi nedostaje razrješenje boljeg refrena ili nečega pamtljivog što bi ušlo u uho. Površno napravljeno, bez potencijala za publiku koja nema vremena čekati. Previše teksta još je jedna otegotna okolnost, jer ritam vozi jednom stranom, a vokal drugom. Dodatno smeta mehaničko sklapanje pjesme kojoj nedostaje prirodni tijek.

Eni Jurišić - Kreni dalje
Uz pomoć Matije Cveka koji je na domaćem pop terenu napravio najveći proboj zadnjih godina, Eni Jurišić ima koretnu pjesmu, ali ni blizu Cvekovim hitovima za vlastitu upotrebu na domaćem terenu. Zapravo je pjesma prekomplicirana, iako nije loša. A ako ne ostaje u domaćem uhu, teško je očekivati da će ju zapamtiti daleko manje zainteresirana europska publika. Jurišić odlično pjeva baladni gothic-pop kojem ne fali odglumljene drame po američkim standardima, ali teško da će je "pročitati" žiriji zabavljeni površinskim atrakcijama.

Hana Mašić - Nesreća
Tekst "Ovakvu ženu mrzit' kad te voli" otkriva najveću domaću estetsku nesreću ovogodišnje Dore, ali nemojmo se zavaravati. Ovakve pjesme u kojima ranjene žene pate za alfa-mužjacima uvijek su pogodno tlo za domaće žirije sklone "klečavcima" i muškoj dominaciji. Nije bezopasno, moglo bi i proći na domaćem terenu, ali bi bilo kontraproduktivno poslati ovako nešto na Eurosong. No, ne bih se začudio da ova pjesma zaore duboke brazde po domaćim radijskim stanicama bliskim narodnjačkom izričaju.

Boris Štok - Grijeh
Boris Štok iskusan je igrač i odličan pjevač koji ne želi (s)ići ispod praga koji je dosegao u solo karijeri. Pamtljiva i pristojna pjesma koja bi imala šanse na međunarodnom terenu, jer se kreće prostorom pop glazbe u kojoj sugestivan bariton nosi melodiju i istovremeno suvremen i retro ugođaj. Ovakvu pjesmu i Massimo bi uzeo za sebe, ali domaći žiriji baš i nemaju sklonosti za suptilne pothvate koji su zanatski posloženi po pravilima struke, ali im fali bombastičnost koji vladaju među okolnom konkurencijom na Dori.

The Splitters - Lost and Found
Branimir Mihaljević zna pogoditi mentalitet eurosongovske publike, a ovako pjevna pop pjesma u tradiciji britpopa, k tome još i na engleskom jeziku, najbolji je ovogodišnji izbor ako se žiriji odluče za klasičnu pjesmu sigurnog potencijala i završetka koji kao da je na tragu "Hey Jude". Ako se vratio Robbie Williams, možda i The Splitters mogu krenuti za njim na Eurosongu? Na tragu kantautorskih pokušaja britanske i američke pop scene, "Lost and Found" ima potencijala, pitanje je samo da li pristojna pjesma ugodne vanjštine može zagolicati maštu žirija.

Yogi Lonich - Love at First Sight
Yogi Lonich vjerojatno je najuspješniji domaći glazbenik u svijetu. Od Chrisa Cornella iz Soundgarden, do Alanis Morrisette kojoj je bio u pratećem bendu na stadionskim koncertima, jasno je da se radi o gitaristu po najačim svjetskim mjerilima. Ovaj puta i pjeva, ima simpatičnu pjesmu i s obzirom što je iza njega bilo bi ga lako pozicionirati pred međunarodnom publikom. Nažalost, sumnjam da će domaći žiriji znati išta od toga. Srećom, bez obzira na ishod Yogiju Lonichu međunarodna karijera ići će uredno i pouzdano dalje.

Patricia Gasparini - I Will Wait
Patricia Gasparini s pjesmom "I Will Wait" ima sve ono što nam ne treba. Bezlična pop pjesma skorojena po mjerilima manjak talenta-višak ambicija. Ovakve konfekcije naslušali smo se među propastima B-pjesama koje i po mjerilima Dore djeluju ispod prosjeka. Anemična realizacija tek u banalnom refrenu dobiva neku pjevnost, ali i dalje ne ostaje u uhu. Jer, jednostavno rečeno, radi se o ispodprosječnoj pjesmi.

Detour - Master Blaster
Pjesma koja kao da je stigla iz kompjuterske igrice povezuje tradiciju i melodioznost pop glazbe s futurističkim okvirom videospota. Još jedna odlična pjesma Nenada Borgudana, pouzdanog autora s popisom hitova koji uz Bregovića, Dujmića i Huljića, a i Cokija iz Jinxa, zna kako raditi sa ženskim vokalima. Jedna od najboljih pjesma ovogodišnjeg natjecanja, vjerojatno i najuspješnija u idućim tjednima na domaćim radijskim stanicama, pravi hit koji nije eurosongovska potrošna roba.

Meri Andraković - Bye Bye Blonde
Boris Đurđević s Coloniom odavno je zabetonirao golemi tržišni uspjeh koji kao "igla u žilu" koristi jednostavne metode "ovisnosti" i kuca po domaćem mentalitetu poskočica za humpa-cumpanje. "Bye Bye Blonde" ide u tom smjeru i djeluje kao tekstualna budalaština, ali domaći žiriji ionako ne razumiju engleski. Kao da smo se vratili u najžešće dane italo-disca, vrijeme je stalo i sve se vratilo unatrag. No, mora se priznati, postoji instantna "catch" privlačnost ovakvih banalnih pjesama i to može zavarati.

Krešo i kisele kiše - Kme kme
Na početku pjesme prvo pomisiite da se vratio Billy Idol, jer Krešo i kisele kiše poput nekada Malehookersa fingiraju rock'n'roll udar unutar Dorine poznate šprance, dajući još jednu stilsku mogućnost glasačima. Pametna poruka, "pitanje svih pitanja, kad je bilo bolje, u Jugi ili sad, ali takvi su kukali i tad". Ali nema šanse za prolazak jer rock kod nas nije isplativa roba i teško da će je se itko od površnih slušača sjećati dva sata nakon Dore. No, postat će stalna baza repertoara Kreše i kiselih kiša i njihove publike, jer poput Leta 3 govori o stvarnim događajima.

Đana - Free Fallin'
U aranžmanu Branimira Mihaljevića koji definitivno zna zanat, s "Free Fallin'" i Đanom pokazuje se još jedna profesionalno primjenjena tipska pjesma, namjerno pisana za Doru. Slično kao raniji Huljićevi pokušaji s Lorenom, pjevačica očitih glasovnih mogućnosti, Đana ima bezličnost "no name" pojava na nekom natjecanju, iako bi Florence and the Machine s ovime mogli nešto napraviti. Djeluje zavodljivo po mjeri Eurosonga, refren se vrti, ritam zakucava, sve do smirenja u srednjem dijelu, nakon kojega sve opet kreće s pojačanim BPM-ovima, tj. "kucanjem" diskoidnog ritma.
 
Martha May - Distance
"Zašto te volim izdaleka, a ti moraš ispitivati svoje postojanje; sad te volim izdaleka, još uvijek osjećam otpor". Da, zvuči kao fatalistička melodrama, što i jest, ali na engleskom jeziku rima "distance", "existance", "reistance" prolazi bolje. Mada i opet nema nikakvog smisla, osim kao pokušaj da se pogodne riječi utrpaju u pjesmu koja djeluje kao zbir klišeja. Martha May, tj. Marta Ivić, zna pjevati, tu nema dvojbe, još jedan primjer pjesme pisane po standardima pop glazbe koja ništa ne kaže, ali zvuči korektno i bezlično.

Top of the Pop ft. Mario 5reković - Putovanje
Igra riječi u naslovu postave ne uspijeva spriječiti bezličnost soul-funky pastiša "Putovanje" koje djeluje suprotno većini konkurencije ovogodišnje Dore; dok drugi nastoje biti moderni preko svake mjere, "Putovanje" je staromodna pjesma poput nekog ostatka Soul Fingerrsa, možda za neku provincijalnu klupsku svirku, ali nikako za pozornicu Eurosonga. Hinjeno veselo i zabavno, no, Top of the Pop i Mario 5reković nisu Jamiroquai.

Maja Grgić - I Still Live
Klasična balada, pristojne realizacije i solidne vokalne interpretacije na rubu jazz stilizacija, ali previše zahtjevna za domaće žirije. Ukratko, nema nikakve šanse za prolazak, a ovdje debatiramo upravo o šansama za pobjedu, a ne o pjesničkim i skladateljskim ekspresijama kojih u pjesmi "I Still Live" itekako ima. Samo na krivom mjestu, jer ovo na Dori nema šanse. Što ne umanjuje vrijednost pjesme s ugodnim premazima violončela, ali je poslana na krivu adresu.

Damir Kedžo - Angles and Demons
Najveći gubitnik pandemijske Dore, Damir Kedžo pobijedio je u trenutku kada Eurosong nije ni održan. Ovu priliku iskoristio je s pjesmom stranih skladatelja i tekstopisaca, s tipičnom eurosongovsko, bombastičnom pjesmom o - ničemu. Ali ju je dobro otpjevao. Vidi se da se poštuju pravila eurosongovskih pjesama, ali spram ovih anđela i demona čak i Dan Brownova literatura djeluje kao ozbiljna filozofska rasprava. Što je najgore, pjesma možda ima šanse za visoki plasman jer se radi o tipičnom i poželjnom eurosongovskom kiču.
 
E da, ova Free Falling nije loša, samo da je aranžman popraviti malo i bila bi super
 
A što su ponovo uploadovali Haninu i još jednu pesmu?
 
Nisam citao sve ovo sto je @Tetsujin podelio sta se pise, ali procitah za Hanu Masic… zanimljivo koji li je profi novinar ovo napisao 🙄🙄 „najveca estetska nesreca Dore”, vidi se da je opasan znalac ili mu jednostavno Hana smeta…
 
Komentar za Kedzu je genijalan. 🤣

Secam se da sam da ugasenom HRT forumu citao istoriju Dore takodje od jednog kriticara i evo sta mi je ostalo u secanju:

1993 - Alka Vuica nasla u poslednjem trenutku Sandija Cenova za duet "OK" jer se zestoko posvadjala sa Borisem Novkovicem koji je trebao prvobitno pevati sa njom. Prvi put vidimo Ninu Badric koja je predstavljala nesto kao "urbano" na hrvatskoj muzickoj sceni, pevanje joj je do 1996. bilo strani pojam

1994 - Roditelji Cetinski su platili da pobedi Matteo sa pesmom "Arrivederci signorina" kad ono pobedjuje Tony.

1995 - Zena Olivera Dragojevica se ljuti sto Oliver sa "Boginjom" zavrsava kao drugi, prvi put vidimo Mineu koja u pocetku peva decje pesmuljke dok je Tonci Huljic nije uzeo pod svoje ruke da mu cu a decu. Nina Badric bolje da se nije pojavljivala, jer se sa svojim performansom debelo obrukala. Magazin i Lidija bili izvizdani od Novih fosila.

1996 - Divasice napravile ogroman hit "Sexy cool" ali bivaju neshvacene od strane zirija. Prvi put se pojavljuje Jelena Rozga koju odmah nakon Dore uzima Tonci za novu pevacicu Magazina. Zrinka Cuka je dosla na roditeljski sastanak i pevala "Tako sam (h)ranjiva". Ivana Banfic u "Danima ludila" zavrsila kao poslednja.

1997 - Petar Graso bio ogroman favorit, ali neocekivano pobedila grupa E.N.I. Donna Ares je tada prvi i zadnji put bila zabavnjak jer je pevala "Zadnja noc". Minea je pocela kao da peva "ozbiljnije pesme" pa se tako predstavila pesmom "Magla". Rozga nakon zavrsetka pesme "Opium" uradila baletski potez.

1998 - Danijela ubedljivo pobedila, ali Graso biva tuzen od jedne zene koja je tvrdila da joj Graso ukrao pesmu. Colonia prvi i (tada) zadnji put na Dori i uvrede se do groba sto nisu pobedili: "Nema sanse da se vise natjecemo!" Magazin u tipicnom stilu sa "Na svijetu sve". Prvi put vidimo Tinu i Niksu, moze li pesma zvucati losije?

1999 - Doris Dragovic pobedila bez konkurencije, kad je dosla na scenu, to je bilo "to". Graso ponavljao "Betlehem, betlehem" ali ga to nije odvelo u Jerusalim. Giuliano pocinje da se bavi dance pop muzikom te nam se predstavlja sa "Dobro mi dosla ljubavi". Teensi nam pevaju o "Mirisu ljubavi", a Minea je i dalje tvrdila kako se bavi "ozbiljnijim pesmama" te ga je pozvala da joj "u ponoc pozvoni". Zrinka Cuka je ponovo dosla na roditeljski sastanak, a Branka Bliznac nam je donela najbizarniji tekst svih vremena. Prvi put se pojavljuje Maja Suput sa grupom Joy, te uveseljava publiku. Josip Katalenic privlaci ogromnu paznju svojim nastupom, te dobija pohvalu u vidu kako je on sledeca Dana International, jadnicak to shvatio kao kompliment.

2000 - Pobedio Goran Karan, iako je favorit publike bila grupa Teens sa "Hajde reci sto". Prvi put vidimo Vannu sa "Kao rijeka" ali joj izmakla pobeda. Magazin dolazi kao Cronika sa "Hrvatskom rapsodijom" i izjavljuju kako ne idu na Doru vec na Eurosong. Ksenija Urlicic ljuta zbog pobede Gorana Karana, htela je da pobede Cronika, Joy ili Teens. Vesna Pisarovic dolazi prvi put na Doru sa "Because you loved me"... ovaj, "Ja cekam noc". Severina takodje po prvi put nastupa sa pesmom "Daj mi daj", pesma se prvobitno nezvanicno zvala "Mexico". Josip Katalenic je ponovo privukao veliku paznju svojim performansom; decec si se oprao kosu toliko da se sva nakostresila izazvala elektricitet, da ne govorimo o njegovom vokalnom "spektaklu". Jozefina i Trio Rio uspevaju nasmejati publiku sa "ne ne ne ne, da da da da". Giuliano se poceo baviti basnama, te peva o "Srni i vuku". Punasnija Dea nam se predstavila sa gramaticki zanimljivim nazivom pesme "I wanna TO fly". Minea se obruka sa "Sto bi mi", jer jos ispadne si*a tokom nastupa. Izabela Martinovic sa svemirskim odelom peva kako se nasla "sama medju zvijezdama".

2001 - Vanna pobedjuje u poodmakloj trudnoci, Goran Karan joj se izvinjava zbog 2000, Vanna ga samo podmuklo pogleda. Vesna Pisarovic upala kao rezerva nakon sto je Ivana Banfic odustala jer nije bilo dozvoljeno slati pesmu na engleskom, na kraju zavrsava kao cetvrta. Tony Cetinski bio ubedjen da mu je pobeda osigurana, te je kasnije vredjao Kostadinova, Vannu ali i Toncija Huljica kako "namesta sve festivale". Zdenka Kovacicek si je uspela odrati grlo dok je pevala "Ja zivim svoj san". Josip Katalenic je vec poceo smarati dok izvodi "Povedi me", a Branimir Mihaljevic se poceo baviti porukama mira sa "Milenij ljubavi". Tereza Kesovija uspeva izgubiti svoj "Zlatni kljuc sudbine".

2002 - Vesna Pisarovic pobedjuje zasluzeno, "Sasvim sigurna" zvuci kao nesto sto bi otpevala Anastacia. Ivam Zak se pojavljuje sa "Znam kako je kad te ne vole" i tada je bio neslusljiv, danas bi ga poslusao cele tri minute.

2003 - Maja Blagdan zavrsava kao poslednja u finalu jer se publika uplasila njenog potencijalnog vriska sa ESCa 1996. Prvi put vidimo Karmu gde Majda Suselj Tara prehladjena u polufinalu ne uspeva otpevati pesmu "Nocas te ne dam nikome" i rasplace se na kraju. Dobijaju maksimalnih 60 bodova od publike jer su se verovatno sazalili nad njom. Na predlog Nine Badric, uzima injekcije te u finalu bolje peva. Maja Suput ostavlja trag sa "Cistom peticom", mnogi su je osudili da peva "cajku kao Brena". Nina Badric se uvredi drugim mestom i zarekla se kako "ne ide vise na Doru ni mrtva". Claudia Beni pobedjuje jer biva popularna kod mladje publike.

To je sto se uglavnom secam, ali bilo mi je urbenesno citati.
 
Preslušah ponuđeno.
Najviše mi se svideli: Detour, Boris Štok i Let 3. Zanimljivi su mi i Maja Grgić (šteta zbog užasnog teksta) i Yogi Lonich. Rekao bih da niko od njih (osim Let 3) nema šanse da se dokopa evrovizijske scene, a i verovatno ne bi prošli slavno.
Od kandidata koji deluju da mogu pobediti možda mi je, uz Let 3, pesmuljak koji peva Meri Andraković najsimpatičniji. Ovaj pokušaj Shuma mi je na više nivoa odbojan (ali pretpostavljam da su uz dobar nastup možda i najsigurniji izbor za dobar plasman na ESC). Kedžin engleski baš kritičan, a pesma mu beskarakterna.
Voleo bih da Detour napravi iznenađenje.

Nevera bi trebalo da bude oluja.
Tako mi jednom objasniše u razgovoru o Rimčevoj Neveri.
 
Komentar za Kedzu je genijalan. 🤣

Secam se da sam da ugasenom HRT forumu citao istoriju Dore takodje od jednog kriticara i evo sta mi je ostalo u secanju:

1993 - Alka Vuica nasla u poslednjem trenutku Sandija Cenova za duet "OK" jer se zestoko posvadjala sa Borisem Novkovicem koji je trebao prvobitno pevati sa njom. Prvi put vidimo Ninu Badric koja je predstavljala nesto kao "urbano" na hrvatskoj muzickoj sceni, pevanje joj je do 1996. bilo strani pojam

1994 - Roditelji Cetinski su platili da pobedi Matteo sa pesmom "Arrivederci signorina" kad ono pobedjuje Tony.

1995 - Zena Olivera Dragojevica se ljuti sto Oliver sa "Boginjom" zavrsava kao drugi, prvi put vidimo Mineu koja u pocetku peva decje pesmuljke dok je Tonci Huljic nije uzeo pod svoje ruke da mu cu a decu. Nina Badric bolje da se nije pojavljivala, jer se sa svojim performansom debelo obrukala. Magazin i Lidija bili izvizdani od Novih fosila.

1996 - Divasice napravile ogroman hit "Sexy cool" ali bivaju neshvacene od strane zirija. Prvi put se pojavljuje Jelena Rozga koju odmah nakon Dore uzima Tonci za novu pevacicu Magazina. Zrinka Cuka je dosla na roditeljski sastanak i pevala "Tako sam (h)ranjiva". Ivana Banfic u "Danima ludila" zavrsila kao poslednja.

1997 - Petar Graso bio ogroman favorit, ali neocekivano pobedila grupa E.N.I. Donna Ares je tada prvi i zadnji put bila zabavnjak jer je pevala "Zadnja noc". Minea je pocela kao da peva "ozbiljnije pesme" pa se tako predstavila pesmom "Magla". Rozga nakon zavrsetka pesme "Opium" uradila baletski potez.

1998 - Danijela ubedljivo pobedila, ali Graso biva tuzen od jedne zene koja je tvrdila da joj Graso ukrao pesmu. Colonia prvi i (tada) zadnji put na Dori i uvrede se do groba sto nisu pobedili: "Nema sanse da se vise natjecemo!" Magazin u tipicnom stilu sa "Na svijetu sve". Prvi put vidimo Tinu i Niksu, moze li pesma zvucati losije?

1999 - Doris Dragovic pobedila bez konkurencije, kad je dosla na scenu, to je bilo "to". Graso ponavljao "Betlehem, betlehem" ali ga to nije odvelo u Jerusalim. Giuliano pocinje da se bavi dance pop muzikom te nam se predstavlja sa "Dobro mi dosla ljubavi". Teensi nam pevaju o "Mirisu ljubavi", a Minea je i dalje tvrdila kako se bavi "ozbiljnijim pesmama" te ga je pozvala da joj "u ponoc pozvoni". Zrinka Cuka je ponovo dosla na roditeljski sastanak, a Branka Bliznac nam je donela najbizarniji tekst svih vremena. Prvi put se pojavljuje Maja Suput sa grupom Joy, te uveseljava publiku. Josip Katalenic privlaci ogromnu paznju svojim nastupom, te dobija pohvalu u vidu kako je on sledeca Dana International, jadnicak to shvatio kao kompliment.

2000 - Pobedio Goran Karan, iako je favorit publike bila grupa Teens sa "Hajde reci sto". Prvi put vidimo Vannu sa "Kao rijeka" ali joj izmakla pobeda. Magazin dolazi kao Cronika sa "Hrvatskom rapsodijom" i izjavljuju kako ne idu na Doru vec na Eurosong. Ksenija Urlicic ljuta zbog pobede Gorana Karana, htela je da pobede Cronika, Joy ili Teens. Vesna Pisarovic dolazi prvi put na Doru sa "Because you loved me"... ovaj, "Ja cekam noc". Severina takodje po prvi put nastupa sa pesmom "Daj mi daj", pesma se prvobitno nezvanicno zvala "Mexico". Josip Katalenic je ponovo privukao veliku paznju svojim performansom; decec si se oprao kosu toliko da se sva nakostresila izazvala elektricitet, da ne govorimo o njegovom vokalnom "spektaklu". Jozefina i Trio Rio uspevaju nasmejati publiku sa "ne ne ne ne, da da da da". Giuliano se poceo baviti basnama, te peva o "Srni i vuku". Punasnija Dea nam se predstavila sa gramaticki zanimljivim nazivom pesme "I wanna TO fly". Minea se obruka sa "Sto bi mi", jer jos ispadne si*a tokom nastupa. Izabela Martinovic sa svemirskim odelom peva kako se nasla "sama medju zvijezdama".

2001 - Vanna pobedjuje u poodmakloj trudnoci, Goran Karan joj se izvinjava zbog 2000, Vanna ga samo podmuklo pogleda. Vesna Pisarovic upala kao rezerva nakon sto je Ivana Banfic odustala jer nije bilo dozvoljeno slati pesmu na engleskom, na kraju zavrsava kao cetvrta. Tony Cetinski bio ubedjen da mu je pobeda osigurana, te je kasnije vredjao Kostadinova, Vannu ali i Toncija Huljica kako "namesta sve festivale". Zdenka Kovacicek si je uspela odrati grlo dok je pevala "Ja zivim svoj san". Josip Katalenic je vec poceo smarati dok izvodi "Povedi me", a Branimir Mihaljevic se poceo baviti porukama mira sa "Milenij ljubavi". Tereza Kesovija uspeva izgubiti svoj "Zlatni kljuc sudbine".

2002 - Vesna Pisarovic pobedjuje zasluzeno, "Sasvim sigurna" zvuci kao nesto sto bi otpevala Anastacia. Ivam Zak se pojavljuje sa "Znam kako je kad te ne vole" i tada je bio neslusljiv, danas bi ga poslusao cele tri minute.

2003 - Maja Blagdan zavrsava kao poslednja u finalu jer se publika uplasila njenog potencijalnog vriska sa ESCa 1996. Prvi put vidimo Karmu gde Majda Suselj Tara prehladjena u polufinalu ne uspeva otpevati pesmu "Nocas te ne dam nikome" i rasplace se na kraju. Dobijaju maksimalnih 60 bodova od publike jer su se verovatno sazalili nad njom. Na predlog Nine Badric, uzima injekcije te u finalu bolje peva. Maja Suput ostavlja trag sa "Cistom peticom", mnogi su je osudili da peva "cajku kao Brena". Nina Badric se uvredi drugim mestom i zarekla se kako "ne ide vise na Doru ni mrtva". Claudia Beni pobedjuje jer biva popularna kod mladje publike.

To je sto se uglavnom secam, ali bilo mi je urbenesno citati.
Kad se setim kakva je festivalcina Dora bila godinama, nista slicno nije bilo na nasim prostorima.
I bas se slucajno potrefilo da je krenula nizbrdo kada se pojavila Beovizija.

Ja sam definitivno tim Bye Bye Blonde.
Da skrate tekst za 25% da ova jadna Meri moze da dise, da ubace pola HR, pola ENG i bombonica.
 
A na momente zvuci ko Ivana iz Colonie. Uostalom sta je Coloniom, nemaju singl vec duze
 
Ovo mi je isto super pesma, i bas u dobrom fazonu specificnom za hrvatsku urbanu scenu
Tko smo mi
Kreatorovi klonovi
Ili samo majmuni
U kasnom pubertetu?


Ovo drugo :LOL:
 
Pa Neretva protiče i kroz Hrvatsku Metković-Opuzen i kod Ploča se uliva u Jadransko more.
Ja u šali napišem o Neretvi koja većim dijelom teče u BiH a ono raja se primi ko penziju na prvoga.
 
Back
Top