Offtopic

Takođe podržavam, smatram da ti ljudi koji su već došli da žive u Francusku treba da se prilagode tamošnjem načinu života i odevanja. Niko ih ne tera da dolaze u bikiniju u školu, može se biti sasvim pristojno obučen i bez abaja i sličnih muslimanskih odora.
 
Pa i u školi, što je abaja problematična, kakav problem ona izaziva?

A šta je francuski način odevanja, konkretno, ili srpski, ili rumunski?
Abaja nije burka, abaja je normalna odeća..
 
Takodje ovo je jedna od retkih stvari koje podrzavam. Ako vec odes u drugu zemlju da zivis, prilagodi se kulturi, obicajima i zakonima te zemlje, ako ti se ne dopada, uvek mozes da se vratis odakle si dosao.
 
A šta je francuski način odevanja, konkretno, ili srpski, ili rumunski?
Abaja nije burka, abaja je normalna odeća..
Odeš u bilo koji butik ili na pijacu i videćeš. Abaja svakako nije.
 
Elma Elfić Zukorlić je pomoćnik ministra prosvete i svaki dan dolazi na posao u abaji i pokrivene glave..da li njoj treba zabraniti da se pojavljuje tako odevena u kabinet? Ako se učenici zabrani, a njoj na primer ne, to je svojevrsna diskriminacija..

Odeš u bilo koji butik ili na pijacu i videćeš. Abaja svakako nije.
Svašta, abaja je obična haljina, sa dugim rikavima, do zemlje, nikakav sporan oblik garderobe....izvini ali ja takvu zabranu ne mogu da razumem uopšte..
 
Podržavam odluku maksimalno, nisu u Tunisu nego su u Francuskoj, koja nije muslimanska država, a škola nije religijska nego obrazovna ustanova, i kao što je u tekstu rečeno ne žele da se u školama prepozna religija učenika na osnovu pogleda na tog učenika. Kad dođeš doma fino obuci šta oćeš, pravila u kući i školi ne smiju bit ista.
 
Meni ne smeta ni marama, hidžab na glavi u školi, ne vidim niti jedan valjan razlog da meni ili bilo kome to smeta.. Šta to koga remeti, šta to kome nažao čini, zašto bi bilo kome smetalo ako neko poželi da pokrije glavu hidžabom?
 
Sirotice u Teheranu hapse, ili roknu kada protestuju zbog obaveze pokrivanja i nošenja čadora, male Avganistanke ne mogu dalje od šestog razreda, a neke muslimanke u Evropi se bune zato što ne mogu na školu i fakultet u varijantama tradicionalne nošnje ili pokrivene. Lud svet.
 
Elma Elfić Zukorlić je pomoćnik ministra prosvete i svaki dan dolazi na posao u abaji i pokrivene glave..da li njoj treba zabraniti da se pojavljuje tako odevena u kabinet? Ako se učenici zabrani, a njoj na primer ne, to je svojevrsna diskriminacija..
Babe i žabe. Ovaj tekst se odnosio na zabranu u Francuskoj, kakve veza ima gospođa Zukorlić sa time? Ako se kod nas bude uvela takva odluka onda ćemo diskutovati.
Sa druge strane muslimansko stvanovništvo u Srbiji je tu i rođeno, a ono u Francuskoj je tamo emigriralo. Razlika je ogromna, tako da poređenje svakako nema smisla.
 
Svašta kakve veze to ima ko je gde rođen ili gde se ko preselio.. Svako ko je državljanin Francuske je potpuno ravnopravan nebitno da li je rođen ili ne u Francuskoj, ahahaha ovo još nisam čuo, diskriminacija na osnovu mesta rođenja među državljanima.. 😁
Zabrana nošenja vrste odeće koja nikome ne smeta i ništa ne remeti je čista islamofobija, koja nema nikakvo pokriće.. U Švedskoj se ovo nikad ne bi desilo..
 
Opet ću ponoviti, smeta mi samo nasilje, nečije oblačenje ne, način na koji živi ne, u šta veruje i ostalo. Mada o ovoj temi bismo mogli do prekosutra. Ne podržavam odluku.
 
Autohtono stanovništvo jedne zemlje i emigranti nisu jedno te isto. Autohtono stanovništvo ne donosi ništa iz svoje države, već tako žive vekovima na toj teritoriji i u toj državi. I poređenje Bošnjaka u Srbiji i Marokanaca ili Sirijaca u Francuskom je bez veze. Ali ok, kapiram da do tebe to svakako neće dopreti.
 
Meni ne smeta ni marama, hidžab na glavi u školi, ne vidim niti jedan valjan razlog da meni ili bilo kome to smeta.. Šta to koga remeti, šta to kome nažao čini, zašto bi bilo kome smetalo ako neko poželi da pokrije glavu hidžabom?
Pa ako država teži sekularizaciji, onda je problem, trebaju se poštovat zakoni i odluke države u kojoj živiš i od koje živiš, a ne da one odbijaju odluku da u školi ne smiju nosit abaju, hidžab itd. Neću ni ja u neku džamiju u Egiptu ući u kupaćim gaćama, gore bez majice, sa sunčanim naočala, nego ću se pristojno obući, izuti cipele itd, poštivat sva pravila te države. Meni nekako smiješno uopće i diskutirat o ovome xD
Ako ti se ne sviđaju pravila države u kojoj živiš, eto ti Maroko, Tunis, Egipat itd., čekaju da se vratiš xD
 
Autohtono stanovništvo jedne zemlje i emigranti nisu jedno te isto. Autohtono stanovništvo ne donosi ništa iz svoje države, već tako žive vekovima na toj teritoriji i u toj državi. I poređenje Bošnjaka u Srbiji i Marokanaca ili Sirijaca u Francuskom je bez veze. Ali ok, kapiram da do tebe to svakako neće dopreti.
Ako ide u školu u Francuskoj, to nisu više Marokanci ili Sirijci, to su Francuzi sada.. Sa francuskim pasošem, prebivalištem..
 
Nije to diskriminacija, već uvođenja određenih pravila. Kao što ne bi trebalo ići npr. u kratkom šortsu, tako ne bi trebao i u odeći koja je očigledno religijski odevni predmet. Tako su odlučili, i tu odeću ne mogu obući ni čistokrvni Francuzi, te u tom smislu nema diskriminacije. Da odeš u neku arapsku zemlju, i tamo bi morao da se povinuješ raznoraznim pravilima, pa mudrovao deset dana o disriminaciji i ograničavanju slobode, to ti je što ti je. Oni smatraju da je nešto neprikladno i tvoje je ili da prihvatiš to ili da ni ne ideš tamo gde ti određena pravila ne odgovaraju.​
 
Opet ću ponoviti, smeta mi samo nasilje, nečije oblačenje ne, način na koji živi ne, u šta veruje i ostalo. Mada o ovoj temi bismo mogli do prekosutra. Ne podržavam odluku.
Ni meni, a pretpostavljam ni drugima ne smeta način na koji neko živi, ili vera koju ispovedaju. Pravilo se odnosi na oblačenje u obrazovnim ustanovama. Niko ne brani ljudima da se odevaju u skladu sa svojim verskim ubeđenjima ili shodno ukusu na drugim mestima. Čak su i zemlje koje su vrlo tolerantne po tom pitanju morale da postave neki standard da nije moguće iz bezbednosnih razloga nositi takvu tradicionalnu odeću, niti pokrivati lice u određenim situacijama i na pojedinim mestima. Pretpostavljam da bi isto tako neku pravoslavku koja dođe u školu sa maramom na glavi vratili nazad i to je isto potpuno opravdano.
 
Ne znam šta da mislim o ovome; sećam se pre nekoliko godina kad sam bio kod rođaka u Nemačkoj i ostavili me da čuvam sestričinu u nekom parku, i nailaze dve muslimanke u hidžabu i dete krene da vrišti... Hexe, hexe.. ja ne znam šta da radim, nemački tada još ni reč - dve nisam razumeo, doduše nakon silnih godina učenja ne bih mogao da kažem ni da bih danas mogao da vodim neku konverzaciju, ali... nekako mi je sve to vrlo retrogradno... Pokrivati se iz verskih razloga u 21. veku.
 
Dete vrišti zbog hidžaba, marame na glavi, u parku? Jel si siguran da je to bio razlog?
 
Back
Top