Pesma za Evroviziju 22: Učesnici i kompozicije

Status
Not open for further replies.
View attachment 271


@@@@ Rintintin

Sa tog aspekta da, naravno-nešto novo, pa tome uvek treba težiti. ....ali u suštini nije tako. I ti kao i svi mi ovde vrlo dobro to znaš.
Nemoj da ti navodim primere na escu u poslednjim godinama i iza, gde to pravilo jednostavno ne važi. I neće nikad važati.
Možeš doslovno poslati šta hoćeš....ako to ima svoju priču i žvaku za prodaju e onda je to to. Pesma donese energiju ili ne.

Nisam ja rekao da je to pravilo, nego da "mora" da bi bio primećen i eventualno dobro plasiran.
I Džamala je bila produkcijski nabudžena, o Shumu da ne pričam. Šta Francuska sada možda pokušava sa Fulenn, koji nam se eto mnogima sviđa, bretonski etno upakovan u samo takvu elektroniku.
Ako ćeš da navedeš Salvadora Sobrala ili Barbaru Pravi, da, to su produkcijski jako svedene osećajne balade, neopterećene savremenim produkcijskim rešenjima, ali to nema etno/world elemente, nisam mislio na standardnije pop balade, nego one pesme koje se vidno oslanjaju na tradicionalnije i etničke elemente - najčešće jesu jako lepo i efektno upakovane u napredniju i savremeniju produkciju. Ukrajina sa Vidbirom živ primer.
Ne znam šta ti i drugi znate, ali znam šta primećujem i zaključujem, a ne mislim da previše grešim. Možeš da kažeš da ti se ne sviđa taj uspešni trend, možeš da se ne složiš da je to poželjan pravac za npr. Srbiju, i to je okej. Slobodno navedi primere koji dokazuju suprotno i njihov dobar plasman ako su ga imali, ali nemoj da potpuno odbacuješ i nešto što neko kaže na osnovu realnog posmatranja i činjenica, samo zato što se to nešto možda tebi manje sviđa, a nešto drugo ti se više sviđa.
Ili još gore, samo da bi terao kontru 😁
 
Last edited:
Ništa ti nisi pogrešno rekao. Napritv, ali stoji ono što jeste realnost.... jednostavno nema pravila.
Elektronika ti neće doneti uspeh sam po sebi,naprotiv. Uostalom vrlo je upitno šta samtraš pod elektronikom ..

Bilo ko da pošlaje sada ono (slično) što su Ukrajinci prošle godine poslali i potrošili neće najbolje proći. Od nekih zemlja se to više očekuje od nekih manje ili nikako. Neke zemlje imaju takvu baštinu mogu mnogo toga da koriste na razne načine,neki ne žele i nemaju prijamčljiv etno.
Sve je relativno.
Uvek sam da se isproba nešto novo ali mora da stoji pun kvalitet iza toga i neka posebna priča. E pa baš u tom kontekstu ja to ne vidim naprimer dovoljno zastupljeno u Sarinoj pesmi. Eksperiment je prisutan, kvalitet vrlo upitan i diskutabilan. Što će se pokazati i na escu ako ode,najverovatnije. Kako ćemo to meriti .Normalno reakcijom tj poenima. To važi i za Zorjinu pesmu. Svakako obe će postići samo relativan uspeh. Što može da se respektuje.

Inače pesme koje ne spadaju u elektronički žanr će postojati upravo dokle god postoji ova civilizacija koja trenutno postoji. ..pa tako i na escu.
Nije pitanje " modernog" na escu nego šta ti i koga predstavljaš i na koji način ćeš to da uradiš.
 
Ja ne vidim da je Shum nesto kvalitetnija od Muskarcine. Ako vec uzimamo tu pesmu kao neki parametar.
naravno da nije...meni je šum gora pesma mnogo... to je takav nered i neukus bio.
hoću da kažem da mi se Sarina pesma generalno dopada, samo mi je žao a mislim i većini što Cobi nije malo izašao iz bita pred kraj da ne bude jednolično
kad već eksperimentišeš onda daj još nešto. Nema sumnje da pesmi treba manji revamp na arnažman.Da se pojača , da Sara ima sa čim da zakuca na kraju.
Meni je to vrlo liht roze kraj. Inače pesma kao takva realno osrednjeg nivoa. Zato nastup treba biti vanserijski i najoriginalniji ikad. A u to za sada ne sumnjam.
 
  • Like
Reactions: FFM
Meni je Shum noćna mora od pesme, Solovey nekoliko klasa iznad. Muškarčina je slaba ako je posmatramo kao neki etno bop.
 
@Turbo_ESChaler Kad kažem elektronika mislim na vidnu upotrebu elektronske produkcije (ne na žanrovski elektro, toga ni nema nešto specijalno na esc). A naravno da ne mislim da to samo po sebi donosi ne znam ni ja šta, zavisi svakako šta se i na koji način u nju upakuje. Dobre varijante koje gore pominjem su ta mnogima super kombinacija etna i elektronike, tajna i jeste u dobro spakovanoj kombinaciji, ne u njenim zasebnim elementima.
A kad kažem napredna i savremena produkcija, to nije samo i nužno elektronska, jeste često ona, ali postoji i više vidova osavremenjivanja aranžmana.
Naravno da će da iskoče ljudima super i efektne pesme koje takvu savremenu produkciju nemaju, posebno ako njihov šarm leži upravo u tome, toga ima na ESC. Ali nema toliko *uspešnog* etno-popa kao takvog koji nije vidno dobudžen tom produkcijom, na to mislih.

I zašto sve gledaš kroz Sara vs Zorja prizmu 🤣, njihove pesme čak i nisu odgovarajući primeri za ovu priču. Zaista najstvarnije nisam imao pesme njih dve na umu u ovoj priči. Tema je krenula oko toga na šta se eventualno može(mo) ugledati (Ukrajina) i da li bi Srbija eventualno mogla ili trebalo da pokuša tako nešto *ubuduće*.
 
Meni je Shum noćna mora od pesme, Solovey nekoliko klasa iznad. Muškarčina je slaba ako je posmatramo kao neki etno bop.
U kontekstu etno bopa, meni je Shum > Solovey > Muškarčina, al opet što kažeš pitanje dal to treba tako posmatrati, em što Solovey nije taj tempo i vajb kao Shum, em što ne smatram da je Sarina pesma primarno ethnic pesma kao većina tih ukrajinskih, dosta manje vidno je etno, samo je taj 9/8 ritam kao najethnic stvar u njoj (bubnjari i van Balkana znaju za taj ritam) i uslovno pomalo kad odjeknu prateći vokali.
 
Srbija bi mogla....ali mislim Srbija neće nikad poslati pesmu koja bi baštinla bilo kakv etno saund a na način kao što su to uradili Ukrajinci prošle godine.
Ni ovo Sarino nije tako. Najbolje biti svoj i originalan. Ali nije lako.
Ja posebno cenim što su Sara i Cobi odstupili od svojij standardnih , njima rutinskih muzičkih kreacija. OK ..ubacili su nešto " naše" .... to lljudima zvuči vrlo zanimljivo.

PRODUKCIJA
pa o tome ne treba mislim ni raspravljati... !!!

Međutim ostaje da ti možeš polirati dokle hoćeš nešto ako to nešto većini ne predstavlja ništa.
U svakom slučaju ko ide na emociju i da nekom ježi kožu, uradiće pesmu u savremneoj tehnologiji ali ne mora ništa specijalno da budži, veruj mi. Apsolutno ne.
 
Poslušao sam pažljivije Skidam od Naive i stvarno pesma kida.
DA.... ali nažlost dok je slušaš tako prvi put,...pazi prvi put ne dobiješ ništa specijalno.
Znači stvar nije ni približno za esc. Pogotovo nije melodijski izražena.
 
Međutim ostaje da ti možeš polirati dokle hoćeš nešto ako to nešto većini ne predstavlja ništa.
U svakom slučaju ko ide na emociju i da nekom ježi kožu, uradiće pesmu u savremneoj tehnologiji ali ne mora ništa specijalno da budži, veruj mi. Apsolutno ne.

E pa ja i mislim da je sad već prevaziđeno da ti sad sedneš i napraviš melodiju na gitari, klaviru, harmonici, nebitno, pa onda kao tu osnovu studijski dorađuješ i budžiš i naknadno trpaš aranžmanska rešenja.
Ako hoćeš da pršti elektronika, to se od starta stvara tako za miksetom i kompom. Ako hoćeš da umerenije provejava savremena produkcija pesmom, to se opet jako rano u procesu odmah sastavlja na kompu. Često se sad i skroz sveden jednostavan zvuk pravi u programu na kompu.
Mislim nek me ispravi neko ovde ako se profi bavi muzikom (ja je poznajem al se ne bavim), ali mislim da svakako ti u startu imaš ideju kakav tip pesme praviš, i u dobrom procesu, tog naknadnog / na silu / radi reda budženja i ne bi trebalo da bude. Nego od starta i organski prosto otprilike znaš ili usput kontaš u kojoj meri će biti nabudžena a u kojoj ne.
A Bjõrk je lepo rekla (parafraziram), ako ima emocije i duše, čuće se i kroz violinu i kroz kompjuter.
Kao neko ko dosta sluša razne elektronske žanrove, ja ne mislim da suvi instrumenti sami po sebi imaju više emocije i ježenja od elektronike i elektronske produkcije, sve je do stvaraoca i konkretnog dela tj. pesme.
 
Evo Anđelina stigla u studio na probu :cool:

jVcQOWd.jpg
 
Iznenađen sam što je forum propustio da prokomentariše jutrošnju Šarenicu...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top