Putovanja

Bratislava je simpatičan grad, uglavnom je centar interesantan sa uskim uličicama i prigušenim osvetljenjem, i Bratislavski zamak koji dominira gradom. Iako manji grad, možda su cene za nijansu više nego kod nas ili Budimpešti, mada sve je to tu negde, a i zavisi od mesta gde sedenete da ručate ili ispijate piće. Takođe, i smeštaj me za nekih 20% više koštao tamo nego u Budimpešti, ali bio je dobar, imao je sve što je bilo potrebno. I tamo su na pojedinim stajalištima, ili u njihovoj neposrednoj blizini, dostupni automati za kupovinu karata za prevoz. Jedna karta je 1,10 evra za uže gradsko područje, a možete je kupiti i preko IDS BK mobilne aplikacije i tada je cena nešto niža, 0,97 evra. Takođe, može se platiti i platnom karticom u vozilu, bar je tako u tramvajima kojima sam se vozio.​

Glavni trg

20240531_212244.jpg

20240531_212607.jpg


20240601_111544.jpg

SNP most (Most Slovačkog nacionalnog ustanka), popularno zvan i UFO (NLO) most zbog "letećeg tanjira" na njegovom vrhu u kom su smešteni vidikovac i restoran.​

20240601_113701.jpg

Zamak Bratislava - ulaznica 14 evra

20240601_113730.jpg

Istorijski muzej u zamku - zamak je zaista ogroman, ima dosta toga da se vidi u muzeju, mada s obzirom na prostor, mogla bi postavka biti i još sadržajnija.​

20240601_122115.jpg20240601_122518.jpg

Pogled na grad iz kule zamka

20240601_124145.jpg

Vrt pored zamka

20240601_132119.jpg

Bio sam na koncertu Stinga u TIPOS areni (Arena Ondrej Nepela), koja je bila ispunjena do poslednjeg mesta. Bio je lep koncert, sa akcentom na muziku, a kao predgrupa nastupila je italijanska pevačica Giordana Angi (učesnica Sanrema 2020).​

20240601_220830.jpg
 
Last edited:
Godinama nisam zakoračio po Srbiji da je nešto van Vojvodine i do puta do Vrnjačke Banje prošli vikend ja sam doživeo kulturni šok, em mentalitetski em arhitektonski. Priroda je nešto sasvim drugo, to me oplemenilo.
Trenutno putujem za Lajkovac, ove godine za odmor sam rešio da posećujem rodbinu i predele u Srbiji koje nisam video.
Pošto mi Barselona propala zbog pederske drame 😂
 
Podržavam. Tako ja još uvek istražujem Vojvodinu, idem uskoro u Bečej ahahaha Ali meni je sve to zanimljivo da vidim baš zato što nisam odavde.
 
Ja danas idem u Ostravu, dragi iznenadio i bukirao neki smeštaj :D Bio sam ranije jednom ali na dan samo, tako da sam uzbuđen da vidim treći najveći grad u Češkoj.
 
Nama je sledeći odmor u inostranstvu Tunis i imam mini tremu jer kao gej par idemo u arapsku zemlju gde bi nas obesili zbog toga, ali pretvaraćemo se da smo braća/drugari sve vreme dok smo tamo za svaki slučaj. 💀
 
Ja danas idem u Ostravu, dragi iznenadio i bukirao neki smeštaj :D Bio sam ranije jednom ali na dan samo, tako da sam uzbuđen da vidim treći najveći grad u Češkoj.
Ostrava mi je onako, tipican industrijski grad 😉 Dosta podseca na gradove na jugu Poljske, mada ima i zanimljivosti svakako, u vecini slucajeva u Ostravu se odlazilo u izlazak 🤭
 
Mislim da mi idemo u neku šumu u okolini grada, nisam siguran, ovaj moj tako samo odluči bez i da me obavesti :D
 
Update ipak ne idemo u Ostravu jer je zatvoren wakeboard tako da idemo na sever Češke :D
 
Allianz Arena

IMG_0375.webp
IMG_0378.webp
IMG_0385.webp

Moram da priznam da su izmuzli kravu maksimalno na obilasku, dobro da nas nisu vodili da nam pokažu gde igrače kake 😂 Ali svakako je i meni, koji sam apsolutni hejter fudbala, bilo kul videti stadion.

Čak smo ušli na teren kuda i igrači i pustili nam muziku iz LŠ dok smo išli uz stepenice 😂
 
Fotke sa putešestvija po Istri i malko dalje. Domaćini su bili ljubazni, kako u Opatiji i Poreču gde sam bio smešten, tako i u ugostiteljskim objektima. U Poreču na recepciji radila je i jedna žena iz Srbije. Bilo je i dana za kupanje, a i malo kišovitih koji su se iskoristili za obilazak drugih mesta u Hrvatskoj, Sloveniji i Italiji.

Što se tiče cena, opšti utisak je da su za nijansu više nego u Srbiji, ali ima i stvari koje su na istom nivou. Flaširana voda im je nešto skuplja, neka povoljnija od 1,5l je bila 0,89 €, u Konzumu imaju i našu Prolom vodu koja je preko 2 €. Kupovao sam i u Plodinama, Studencu... Gorivo im je za desetak dinara jeftinije nego kod nas. Slično je i sa hlebom i pecivom, za nijansu skuplje nego kod nas. U kafićima kafa je 2-3 evra uz poneki izuzetak, pizze 10-15 evra, točeno pivo oko 5 evra, veća kugla sladoleda 2 evra. Dobra su im vina, pršut i tvrdi istarski sir. Putevi su uglavnom dobri, nešto bolji nego kod nas, sa izuzetkom auto-puta ka Srbiji gde je traka kojom više voze kamioni oštećena. Putarine su prilično skupe. Prošao sam i novootvorenom cevi tunela Učka. Pozitivno je što su odmakli u odvajanju otpada pa je na dosta mesta odvojena plastika, staklo i metal od ostalog smeća.​

Opatija

20240908_111746.webp
20240908_112607.webp
20240908_124902.webp
20240908_124930.webp

Rijeka

20240909_113412.webp

Tvrđava Trsat

20240909_102959.webp

Poreč

20240915_173552.webp

U Poreču se proteklog vikenda održao Tunalicious festival lova na veliku ribu, pa su bili i štandovi sa specijalitetima od tune. Jeo sam jedan odličan burger sa tunom. Bilo je i muzičkog programa, nastupali S.A.R.S. i Zdenka Kovačiček.

20240915_181448.webp

Motovun

20240912_114327.webp
20240912_124447.webp
20240912_121731.webp

Pula

20240912_160321.webp

Rovinj

20240913_162327.webp
20240913_161122.webp

Portorož

20240914_101501.webp

Piran

20240914_113751.webp
20240914_121130.webp

Š'torta - piranski specijalitet od karamele, piranske morske soli i musa od masline.

20240914_115024.webp

Trst

20240914_171523.webp

U Trstu nekim povodom bili i štandovi sa hranom iz nekoliko zemalja, uključujući srpske pljeskavice, argentinsku govedinu, grčku hranu, banjalučko Nektar pivo... Tamo sam jeo najbolji sladoled u nekoj sladoledžinici, a ima dobrih i u Rovinju i Poreču. U Trstu je inače baš povoljno maslinovo ulje, kao i kafa u zrnu, jeftinija nego kod nas i na pijaci, a kamoli u marketima.​

20240914_171324.webp

20240914_171235.webp
 
@libertà Ne znam, pronađi se 😃 Možda si iza burgera sa odreskom od tune, wasabi majonezom, grilovanom tikvicom, karamelizovanim lukom, iceberg salatom, paradajzom i parmezanom ili iza Chiodo pizze, malaga sladoled kupa ili sladoleda od lavande :unsure:

20240915_181818.webp
20240917_222630.webp
20240913_171159.webp
20240915_194313.webp
 
Uh Miloše pa ti kao da znaš da sam gurman. Nije lepo od tebe što me nisi poveo 🤣 Šalu na stranu, duže vreme planiram obilazak Slovenije. Stvarno je prelepa, i ove slike su profi. Slikaš fotoaparatom?
 
Ne, telefonom (Samsung S23 Ultra), mada voleo bih uzeti neki bolji fotoaparat...

Slovenija je baš lepa, a očigledno i bolje žive i od nas i Hrvata. Cene su im slične hrvatskim a plate primetno više. Portorož, Piran i Trst sam obišao u jednom danu jer su blizu. Od Portoroža do Pirana je bila lepa šetnja, mada imaju i buseve na oko pola sata, jedan evro karta, može se platiti karticom u busu. Piran je baš prelep, ima sličnosti i sa Rovinjom, svuda italijanski uticaj.
 
Da podelim par slika i utisaka nakon mog putovanja u Oman. Prvo da krenemo od vremena, septembar je i dalje vrlo vreo mesec. Iako su temperature bile između 33-35 stepeni, subjektivni osećaj je da je konstantno preko 40. Tako da sam uglavnom koristom jutro i popodne za neki duži boravak napolju. Pogodnije vreme za odlaz tamo je oktobar i novembar.
Ono što je mene privuklo ovoj destinaciji je što, za razliku od komšija Emirata i Saudijske Arabije, u Omanu nema previsokih zgrada i ne vidi se luksuz na svakom koraku. Većina zgrada je niže spratnosti i uglavnom bele ili neke svetlije boje. Glavni grad Muskat, ili Maskat, u kojem sam boravio je vrlo čudna prestonica. Grad se prostire uzduž, sa jedne strane blokiran planinama, a sa druge morem. Ono što me je još prvo začudilo je da ne postoji neki deo grada za koji bi se moglo reći da je centar, već ih ima više. Samim tim i većina znamenitosti su raštrkane po celom gradu. S obzirom da nema previše turista dolazi se i do prvog izazova, a to je kretanje kroz grad. Pešačenje nije moguće, čak ni za neke kraće relacije, jer je grad ispresecan magastiralnim i auto-putevima po kojima se ne može pešačiti, niti preći na drugu stranu. Broj autobuskih linija je vrlo mali i jako malo delova grada pokrivaju, tako da se obilazak grada najčešće svede na taksi koji je relativno povoljan. Onima koji su vozači bih preporučio rent a car jer mnogo olakšava boravak i nije skup.
Ono što je moj najjači utisak sa putovanja u Oman su ljudi (tu pre svega mislim na Omance, ne na imigrante iz Pakistana ili Indije). Za moj kratki boravak tamo gomila ljudi se ponudila da pomogne i da informacije o samom gradu i okolini i kako doći do određenih mesta. Vrlo često čak i bez naknade da dovezu do nekih mesta u gradu.
U gradu postoji nekoliko plaža, u principu su sve duge i peščane. Ono što može da nervira je plićak koji je predugačak i treba dosta pešačiti da bi se stiglo do dublje vode. Na plaži nema ležaljki ni suncobrana, ali ima dosta kafića pored plaže u koje se može skloniti od sunca i pojesti i popiti nešto po ok cenama.

IMG_20240911_143117.webpIMG_20240911_104756.webpIMG_20240911_131135.webpIMG_20240911_125353.webpIMG_20240911_103854.webpIMG_20240909_122240.webpIMG_20240910_091758.webpIMG_20240910_160448.webp
 
Prelepe fotke, Milane! Ja mislim da ću u Jordan sledeće godine. Nešto me stalno vuku te arapske zemlje.
 
I ja volim arapske zemlje. O Jordanu sam i ja razmišljao, ali ne bih išao dok se ovo u Izraelu ne završi.
Takođe, jedna od većih želja mi je Iran.
 
Informacije o novoj centralnoj Beogradskoj autobuskoj stanici

Danas je zvanično otvorena nova Beogradska autobuska stanica (BAS) na Novom Beogradu, u bloku 42, Ulica Antifašističke borbe br.46-48 (Google Mapa).
Prvi polazak sa novog BAS-a krenuće u nedelju u 03:50 za Novi Sad, dok je poslednji polazak sa stare lokacije u Železničkoj 4 u 00:50 za Ljubljanu.


Nova stanica se prostire na 31 hiljadu kvadratnih metara, ima 65 perona, kao i prostor za odlaske i dolaske autobusa. Od ulazne rampe u pravcu kretanja autobusa najpre sa desne strane su raspoređeni dolazni peroni sa brojevima od 1 do 12. Dalje u nizu sa desne strane nakon skretanja ulevo, odnosno naspram glavnog ulaza su raspoređeni peroni za prigradski saobraćaj od 13. do 20. Posle 20. perona koji je namenjen prigradskim polascima nalazi se ograda koja fizički razdvaja kontrolisani prostor za polaske namenjene međunarodnom i međugradskom saobraćaju. Kako peroni u daljem nizu od 21. do 34. još nisu završeni (nedostaje nastrešnica koja se po projektu izgradnje deo stanične zgrade, odnosno oslanja se na nju) i stoga nisu planirani za upotrebu u naredno vreme. Svi polasci za međunarodne i međugradske linije su raspoređeni na peronima od 35. do 56, i na peronima koji su namenjeni za turističke polaske od 57. do 63. Peroni namenjeni za turističke polaske imaju poseban ulaz na autobusku stanicu, pa će i polasci na međunaronim linijama za dalje destinacije takođe koristiti taj bočni zaseban ulaz i izlaz. Peroni 64. i 65. su pomoćni peroni.

Prostor dolaznih i prigradskih polaznih nemaju kontrolisan protok putnika, odnosno korisnika. Kontrolisani prolazi putnika su postavljeni na prelazu od prigradskih perona ka polaznim, kao i na ulazu od strane putničke zgrade. Kartomati za kupovinu karata su takođe pozicionirani na te dve lokacije. Pored kupovine karata, stanična zgrada ima uslužne ugostiteljske objekte, menjačnicu, toalete, kao i druge objekte komercijalnog karaktera.

01-tok-ulaska-autobusa-na-peronski-prostor.webp

Ovih dana biće raspisan tender za izgradnju velike stanične zgrade koja će imati poslovni prostor, veliki trg i još mnogo pratećeg sadržaja. Paralelno će se graditi i železnička zgrada, a do 2027. godine imaćemo dva velika objekta koja će biti spojena toplom vezom. Do tada, BAS će koristiti privremenu staničnu zgradu (na slici ispod) ispod Bulevara Heroja sa Košara, odnosno Mosta na Adi.​



Nakon završetka radova i izmeštanja glavne autobuske stanice na novu lokaciju u Bloku 42 na Novom Beogradu u nedelju 29.09.2024. godine, linije prigradskog sistema prevoza putnika pretrpeće izmene u odnosu na dosadašnje trase. Ukupno 41 linija prigradskog prevoza je u dosadašnjem režimu dolazila do postojeće lokacije BAS-a u Železničkoj ulici br. 4. Sa izmeštanjem stanice na Novi Beograd izvršena je reorganizacija linija prigradskog prevoza u funkciji njihove što bolje realizacije i opsluge putnika u narednom periodu.

U skladu sa navedenim, Sekretarijat za javni prevoz obaveštava javnost o trasama linija prigradskog prevoza koje će važiti počev od nedelje 29.09.2024. godine:

Linije za Sopot i Mladenovac
  • linije koje dolaze Starim kragujevačkim putem i Bulevarom JNA: 450, 451, 451A, 466, 470, 470A, 474, 491, 491A, biće preusmerene na okretnicu „Voždovac“ na Trošarini.​
  • linije koje dolaze autoputem Beograd – Niš: 460, 460A, 464, 465, 465A, 493, 493A, 493B, 494, 494A, 499, 4414A nastaviće kretanje motoputem kroz grad, preko Mosta Gazela i ulicama Vladimira Popovića i Jurija Gagarina do autobuske stanice. U povratku će linije na motoput izlaziti na petlji „Beogradska arena“ i koristiti stajalište „Sava centar“.​
Linije za Obrenovac
  • osnovne linije iz Obrenovca: 860, 860E, 860M i 860B kretaće se postojećim trasama do terminusa „Beograda na vodi“, uz uspostavljanje presedačkog stajališta „Sajam“;​
  • linije iz drugih naselja koje polaze ili prolaze opštinom Obrenovac: 860A, 860C, 860J i 860S kretaće se preko Mosta na Adi do autobuske stanice, uz uspostavljanje presedačkog stajališta „Ada Ciganlija“, odnosno „Čukarica“ za suprotni smer kretanja;
  • linija koja dolaze autoputem Miloš Veliki 860MV kretaće se svojom redovnom trasom ulicom Jurija Gagarina do autobuske stanice, dok će linija 860I od aerodroma prolaziti preko petlje „Beogradska arena“ do autobuske stanice.

Linije za Lazarevac
  • osnovne linije iz Lazarevca 581, 581A i 581E kretaće se dosadašnjom trasom i preko Mosta Gazela, ulica Vladimira Popovića i Jurija Gagarina dolaziti do autobuske stanice. U povratku će linije na motoput izlaziti na petlji „Beogradska arena“ i koristiti stajalište „Sava centar“. Takođe će biti uspostavljeno presedačko stajalište „Sajam“;​
  • linije iz drugih naselja opštine Lazarevac: 580, 583, 583A, 585, 588 kretaće se preko Mosta na Adi do autobuske stanice, uz uspostavljanje presedačkog stajališta „Ada Ciganlija“, odnosno „Čukarica“ za suprotni smer kretanja.​
Linije za Barajevo
  • Linije za opštinu Barajevo od ranije svoje kretanje završavaju na okretnici „Banovo brdo“, dok će linija 560E od sada ići preko Požeške ulice i dalje ulicama Kirovljeva, Visoka, Paštrovićeva, Radnička, Bulevar vojvode Mišića, petlje „Radnička“ i Mosta na Adi do autobuske stanice u Bloku 42. U povratku će linija ići preko Mosta na Adi, petlje „Radnička“, ulice Požeška i dalje postojećom trasom prema Barajevu.​
Linije za Grocku
  • Linije za opštinu Grocka, njihov najveći deo od ranije svoje kretanje završava na stanici „Šumice“, dok će linija 466 koja dolazi Starim kragujevačkim putem i Bulevarom JNA od sada biti preusmerena na okretnicu „Voždovac“ na Trošarini.​
  • Linija 466A koja ima jedan polazak od 04:40 iz autobuske stanice ka Vrčinu, izlaziće na motoput kroz grad na petlji „Beogradska arena“ i koristiti stajalište „Sava centar“, dalje nastaviti kretanje Mostom Gazela i motoputem do petlje „Bubanj potok“.​
Treba napomenuti da je kod izmena trasa linija prigradskog prevoza ostavljena mogućnost da se nakon izgradnje prolaznog stajališta peronskog tipa „Beograd (jug)“ deo linija preusmeri i na korišćenje ove lokacije.​

BAS-ov flajer sa lokacijom nove stanice i ubeleženim linijama javnog gradskog prevoza

BAS1.webp
BAS2.webp



Današnje fotografije (izvor: Grad Beograd)

BAS3.webp
BAS5.webp
BAS4.webp
BAS6.webp
BAS7.webp

Snimak iz drona

 
Back
Top