rs Srbija 2025: Princ - Mila

Da izvinete, ali koga briga za neke poruke, priče, mitove koji blage veze nemaju sa pesmom. RTS ima tu naviku da stalno na silu ubacuje neko glumatanje, pričanje priče kroz nastup. Koju priču je glumio Slimane tokom njegovog nastupa? Nema potrebe da svaki nastup bude kao predstava, dovoljno je stati, otpevati i imati odlične animacije uz fantastičnu režiju koja bi ispratila atmosferu pesme. Eto Iolanda je imala plesače, ali njihova koreografija nije bila glumatanje već se savršeno uklopila uz zvuk i režiju.
Ali Slimane je BAŠ pričao priču nastupom, kamera / gledaoci preko toga smo mu bili ljubavnica kojoj peva. Sa sve onim kao šamaranjem, pa ono kad podigne kameru gore ka sebi kao da nas je uhvatio nežno za bradu... Ali to je skroz jasno sve. Za razliku od Orfeja i Euridike.
 
Pričanje priče kroz jeftino i zastarelo glumatanje predstave, to Slimanov nastup svakako nije bio. Već svetski performans sa pažljivo osmišljenom diskretnom koreografijom i fenomenalnom režijom kakvu mi možemo samo da sanjamo.
 
Da, rekao sam. Zato što jednostavno jeste. I u tome se složio ceo žiri 😂 ali da moram da crtam u svakom gostovanju da je kriterijum pevanje, nastup, ceo paket... I da se ne posmatra ništa u vakuumu, nego u odnosu na druge pesme...

A za kritike što jutros na Blic TV nismo kritikovali RTS... Pa nije bio tema RTS. Ali ja jesam rekao:

- Da nastup i pesma na ESC nisu imali međusobno mnogo veze
- Da izvođači moraju kad hoće da se prijave na PZE vide malo šta su trendovi, a ne da slušamo garažni rok koji ni mama i tata neće da slušaju

Nije RTS kriv za to kakve pesme dobije.

Plus, da, Princ nas je tada sve kupio pevanjem, pošto... Pa setite se samo drugog polufinala. I onda sve ostalo klikne, jbg. Niko nije rekao da je Mila najbolja pesma na svetu.

A jutros sam imao pune ruke posla s drugim gostom koji kaže ESC izgubila kompas i nema muzike i mora Evrovizija na pauzu da vidi kako i šta dalje i pričom o Izraelu i ZAŠTO NISU PRIKAZALI DA SU BILI INCIDENTI.

I čovek hoće da svi imamo Sanremo i više IZVOĐAČA KOJI SEBE NE UZIMAJU ZA OZBILJNO. Da, Rodolfo Čikilikvatro i ostali "veseljaci" iz tog perioda su BAŠ unapredili Evroviziju.

Ostalo što sam ja rekao za ESC ove godine, ne znam šta je pogrešno? 😂

A pošto sam član OGAE još malo dve decenije, ako nekog baš zanima za žiriranje na PZE, pišite direktno. RTS da smernice, ali se ne meša. Plus, posao polufinalnog žirija je između ostalog i da napravi šareno finale i dobru TV emisiju. E sad, s pesmama kakve smo imali ove godine, šta je, tu je.
Ali zasto 30 pesama? Nemamo mi italijansku produkciju za kako rekoste Sanremo. Ovo je samo stetilo festivalu, 20 je bilo vise nego dovoljno.
 
Neee pa mora neki načitani humanistički koncept i poruka (po stavu kada je u pitanju mišljenje u konstekstu sa) da se smisle i kad ih nema, da mi i kad ispadnemo budemo ponosni što nismo mi tamo neki treš poslali kao što smo mogli nego dubinu, smart pesma, poruka za Evropu, javni servis ispunjava svoju društveno-korektivnu i edukativnu ulogu!!! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ali Slimane je BAŠ pričao priču nastupom, kamera / gledaoci preko toga smo mu bili ljubavnica kojoj peva. Sa sve onim kao šamaranjem, pa ono kad podigne kameru gore ka sebi kao da nas je uhvatio nežno za bradu... Ali to je skroz jasno sve. Za razliku od Orfeja i Euridike.
To je više ugođaj i ponašanje na sceni nego narativ, ali sve i da je priča, pričao ju je kao izvođač na sceni iz onog što je tu i tada, nije naknadno uzimao mitološke, književne i druge kontekste od nekud, koje bi morao da ide i pojašnjava novinarima da bi to zvučalo pretencioznije kad se kaže a ne skonta se na sceni.
Po meni, čak i sa ovakvim nastupom za Milu, bolje da su ćutali nego povezivali i pojašnjavali okolo i naknadno.
 
Pričanje priče kroz jeftino i zastarelo glumatanje predstave, to Slimanov nastup svakako nije bio. Već svetski performans sa pažljivo osmišljenom diskretnom koreografijom i fenomenalnom režijom kakvu mi možemo samo da sanjamo.
Mislim da imamo veoma različito shvatanje sintagme "pričati priču" :)
 
Neee pa mora neki načitani humanistički koncept i poruka (po stavu kada je u pitanju mišljenje u konstekstu sa) da se smisle i kad ih nema, da mi i kad ispadnemo budemo ponosni što nismo mi tamo neki treš poslali kao što smo mogli nego dubinu, smart pesma, poruka za Evropu, javni servis ispunjava svoju društveno-korektivnu i edukativnu ulogu!!! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:


To je više ugođaj i ponašanje na sceni nego narativ, ali sve i da je priča, pričao ju je kao izvođač na sceni iz onog što je tu i tada, nije naknadno uzimao mitološke, književne i druge kontekste od nekud, koje bi morao da ide i pojašnjava novinarima da bi to zvučalo pretencioznije kad se kaže a ne skonta se na sceni.
Po meni, čak i sa ovakvim nastupom za Milu, bolje da su ćutali nego povezivali i pojašnjavali okolo i naknadno.
Sve je narativ, bukvalno sve. Samo... Treba umeti. :)
 
Ali zasto 30 pesama? Nemamo mi italijansku produkciju za kako rekoste Sanremo. Ovo je samo stetilo festivalu, 20 je bilo vise nego dovoljno.
Imamo zemalja i gde se takmiči ukupno fazon osam pesama... Slažem se da je 30 mnogo.

I različito mišljenje koga treba poslati na Evroviziju 🙂
Ako misliš na ovu godinu, ne znam na osnovu čega zaključuješ to 😂
 
Ali Slimane je BAŠ pričao priču nastupom, kamera / gledaoci preko toga smo mu bili ljubavnica kojoj peva. Sa sve onim kao šamaranjem, pa ono kad podigne kameru gore ka sebi kao da nas je uhvatio nežno za bradu... Ali to je skroz jasno sve. Za razliku od Orfeja i Euridike.
Naš nastup ne da nije bio jasan nego smo ga zakomplikovali do bola. Em što niko nije razumeo o čemu pevamo, em što nastup veze sa pesmom nema.

Mi ovde smo sve vreme pričali o minimalistici, jednostavnosti i nastupu Slimana na koji treba da se ugleda, ali očigledno nije bilo sluha. Ili je bilo prekasno da se menja već poslat koncept nastupa.
 
Slimanov nastup je bio čista umetnost. Kadrovi, režija, njegova interpretacija, izražaj... Nastup kao nastup deluje veoma jednostavno, a u stvari je izuzetno kompleksan i odaje utisak skupoće. E to se može nazvati nastupom za baladu.
 
@MTanic

A kome bi dao 12 da si glasao u finalu?
Iskreno nemam pojma. U tom trenutku možda Haremkama jer su MNOGO napredovale od generalne probe polufinala (na kojoj smo mi glasali) do finala (doduše ne znam kakve su tu bile na probi). Meni je Mimi bila OK za svoje mogućnosti i vizuelno je nastup bio dobro osmišljen, iako ona baš ne ume da se kreće u koreografiji, a da izgleda prirodno. Ali joj je vokal bio desetka. A na kraju bi možda i Filariju dao. Stvarno nemam pojma. 😂
 
Naš nastup ne da nije bio jasan nego smo ga zakomplikovali do bola. Em što niko nije razumeo o čemu pevamo, em što nastup veze sa pesmom nema.

Mi ovde smo sve vreme pričali o minimalistici, jednostavnosti i nastupu Slimana na koji treba da se ugleda, ali očigledno nije bilo sluha. Ili je bilo prekasno da se menja već poslat koncept nastupa.

Ja pričam o narativu i pričanju priče :)

Što se tiče menjanja nastupa, ja koliko sam shvatio kako to ide poslednjih godina, bukvalno najminimalnije sme da se odstupa od koncepta. Kad je ESC bila u Bg, bilo je skroz drugačije 😂 na licu mesta su menjani LED ekrani i rekviziti. Dima je imao na sred onog "leda" za klizanje merdevine, za koje se zakači i one ga na onom bridžu u pesmi odvuku na vrh preko nekog motora. Međutim, pošto su bili napravili samo jedan ulaz/izlaz s bine, morao je da skine merdevine da bi za 30 sekundi, koliko se tada imalo za promenu bine (ove godine je 58)mogli da iznesu njegov led i unesu Kalomirinu ogromnu knjigu. Ali čak i pored toga su morali da ubace blok reklama, a fazon to su 18. i 19. pesma od 20 😂
E, toga više nema.
 
Hajde da se vratimo na one ripetitivne postove o dijaspori, gde sam ubedjivana da ce dijaspora da nas uvede u finale, pa se cak racunalo koje zemlje ce nam dati koliko poena. Dijasporu ne zanima da glasa za losu pesmu samo zato sto je srpska, dijasporu ne zanima da glasa u ovom politickom momentu, kao sto Srbi nisu glasali ni tokom PZE, a sledece godine cemo videti.
Dijaspora nije ono sto je bila pre 15, 20 godina. Neki od tih ljudi koji su se palili na srpstvo po Evropi, u to vreme, više nisu živi ili su jednostavno predstavnici treceg doba. A, njihovi naslednici koji su rodjeni tamo sebe ne dozivljavaju kao Srbe, mnogi od njih slabo i govore srpski jezik. Znaju svoje korene, ali to je to.
 
Dijaspora nije ono sto je bila pre 15, 20 godina. Neki od tih ljudi koji su se palili na srpstvo po Evropi, u to vreme, više nisu živi ili su jednostavno predstavnici treceg doba. A, njihovi naslednici koji su rodjeni tamo sebe ne dozivljavaju kao Srbe, mnogi od njih slabo i govore srpski jezik. Znaju svoje korene, ali to je to.
Ma ljude u Evropi ne zanima Evrovizija u meri koje zanima Srbe iz Srbije. Samo fandom i eventualno neki procenat kezualaca gleda Evroviziju. Sem ako se nema vrlo konkurentna pesma i stvori se hype. Ja to za dijasporu pricam dve godine, i svi mi govore kako to nije istina. Nadam se da smo sad shvatili.

IMG_0485.gif
 
Back
Top