rs Srbija 2025: Princ - Mila

Kako mi je smesno sto je fokus svake ove emisije u kojoj se komentarise Princevo ispadanje sta nije u redu sa evrovizijom. Stvarno se ponasamo kao svete krave
Ja sam rekao da je s Evrovizijom sve u redu, nije se dopalo ljudima, idemo dalje. Meni je najgore kada je kod drugih sagovornika jasno da ne gledaju Evroviziju stvarno, jer čim čujem "tu više nema pesme, to je samo cirkus, svake godine je sve gore", stvarno mi dođe da kažem, e, ajde čuvaj te procene u svoja četiri zida, jasno je da ne gledaš 😂

Ovo jutros na Blicu - tema je određena i pre sinoćnjeg polufinala, tako da ne mislim da je pitanje "ima li i dalje euforije za ESC" moglo da ima ikakve veze s Prinčevim ispadanjem, nego kuknjavom raznih po tviterima kako ove godine ne osećaju hajp i tako.

Na sve to dodaj da televizije boli dupe u takvom formatu da se stvarno diskutuje nešto ozbiljno i da se dâ neki dobar zaključak, nego da bude zabavan jutarnji program. Ništa drugo im nije bitno.
 
Princ nije imao šanse za finale, ne zbog pesme ili nastupa, već zbog odnosa fanova ESC iz Srbije i regije prema njegovoj pobedi. Od starta mu se ni krivom ni dužnom kalemilo sve i svašta, nije se birao način da se umanji i oblati rad i trud koji je uložio.
Očekujete hajp oko PZE, podršku dijaspore, angažman i prijavu većih imena. Pa to je sve zajedno sa Breskvicom otišlo na dug vremenski period.
Ni ona ni Teya nisu bile paket za Evropu, bar ne pored Zorje.
Ipak, pljunuti publici u lice, poniziti najveću zvezdu sezone, pa očekivati rast festivala, maloumno je.
Zemislite da se na Pze pojavi Dzehva, Elena, Desinger ili neko od najpopularnijih u tom momentu, da ulože lovu u nastup, pesmu, kostime, i da se pojavi veličina tipa Sajsi i podmetne im nogu.
 
Baš iz tog razloga sam pisao da možda treba da pauzira PzE jednu godinu. Dve godine za redom imamo drame, optužbe za namještanje, loš odnos prema predstavniku, i ko će htjeti sad da se uključi u tu priču tek tako, logično da niko ne želi da se iscima i uloži u nastup da bi ga dva člana žirija sabotirala i ugasila svaku mogućnost da pobijedi
 
Onda sledece godine Tam i Teya Dora da napisu pesmu Vukayli i da ide interno.
 
Svi su gledali Evroviziju, sigurno i više od jedan put. Ali nije ni tamo izbor žanra i nastupa na isti kalup.
Meni su ovogodišnji rezultati polufinala potvrda da predviđanja i očekivanja fanova ESCa ne znače ništa običnom gledaocu, koji najviše i glasa.
Nažalost je i tamo žiri počeo sa preglasavanjem želje publike, pa od Maneskina niko veći trag nije ostavio.
 
Da se nadovežem na svoj prethodni post.....

živo me zanima koje je mesto zauzeo. Tipujem na neko 13. Meni lično, ovo nije bilo najlošije predstavljanje Srbije (teško da će mi išta nadmašiti audio-vizuelni horor koji smo ponudili sa Moje 3), no okolnosti su se tako namestile (malo "loša karma", malo splet nekih nasumičnih faktora....koji su ga i doveli u ovu poziciju, itd) da će, vrlo lako, završiti sa najgorim skorom u polufinalima ikada.

Treba dosta toga popraviti što se tiče samog PZE jer škripi dosta toga. Takođe, na duže staze, ne bih otpisivao niti jedan žanr pa ni balkanske balade. Ovo što smo mi ponudili ove godine ( a i Crna Gora) nije reprezentativan primerak ovog žanra jer je preslabo. Bilo bi preslabo i pre 15-20 godina kada je ovaj zvuk bio "in". Zorjina pesma od pre 3 godine je mnogo bolji primer i ta pesma bi na ovom ESC-u naravno, puno bolje stojala a sasvim sigurno ne bi bili neprimetni.

No otom-potom........ne mislim, svakako, da je pametno slati balade tri puta uzastopno ali videćemo i šta ćemo uopšte imati u ponudi. Ne treba otpisivati nikoga, niti jedan žanr. Treba raditi na tome da imamo konkurentan materijal (uz već pomenute promene na festivalu) pa ćemo posle lako.
 
Dve stvari mi paraju uši:
Nije RTS kriv za to kakve pesme dobije.
Ali jeste odgovoran za 30 pesama koje prođu u samo takmičenje. Nisu oni pustili svih 200 i kusur da nastupaju nego su pre toga vršili selekciju, i mi svi i dalje čekamo to vrhunsko objašnjenje kakve veze imaju Vampiri i Tanja Banjanin i ESC 2025. i da li je zaista ostalih 190 pesama bilo lošije od njih.
A pošto sam član OGAE još malo dve decenije, ako nekog baš zanima za žiriranje na PZE, pišite direktno. RTS da smernice, ali se ne meša. Plus, posao polufinalnog žirija je između ostalog i da napravi šareno finale i dobru TV emisiju. E sad, s pesmama kakve smo imali ove godine, šta je, tu je.
E pa dokle god posao žirija bude bio da "pravi dobru emisiju" da bi RTS sutra u Dnevniku tamburao o "rekordnoj gledanosti i poverenju građana Srbije", tako ćemo i prolaziti na ESC. I ako RTS nema problem sa tim, onda nemam ni ja.

Posao žirija je da bira predstavnika na ESC. To je njegov prvi, poslednji, jedini i najbitniji zadatak. Kraj.
 
Žiri verovatno i bira najbolje iz ponude, nije da postoji šablon za garantovan uspeh na Evroviziji. Niti pobeda tamo garantuje hit i karijeru van okvira takmičenja.
Jasno da se par PGP fosila ponekad provuče, što ne opravdavam, ali razumem da im je to maksimalna promocija koju mogu dobiti. Ništa oni ne oduzimaju kompozicijama, autorima i izvođačima koji imaju paket za Evroviziju. Kad se takvi prijave i dese. Kriza autorstva odavno je očigledna, a i pojedinac sa dobrom idejom tesko da moze kvalitetan tim da priušti, pa smo tu gde jesmo.
 
Uh, neka si mi rekao 😂 ali nemamo prostora za diskusiju, jer ili verujemo RTS da ostalih 190 pesama nije bilo bolje od ovih 30, ili ne verujemo.

A ljudi mogu da prihvate suštinsku istinu ili ne, ali posao POLUFINALNOG žirija je, IZMEĐU OSTALOG da finale bude dobra emisija. Jer gle sad čuda, Evrovizija je prvenstveno TV emisija.

Nije na Evroviziji džaba produkcija preuzela kontrolu redosleda nastupanja - da bi emisija bila gledljivija i zabavnija.
 
Кад у жирију буду седели људи који истински схватају зашто су ту, тада ћемо и имати праве изборе, а које ће следити и адекватни резултати. Прво гласање публике треба ограничити на један број телефона, један глас. И онда нећемо имати ситуације Бојана х Давид, Уна & она жена и сличне. А не да је битан број гласова да би се пумпала статистика.

Жири треба да гласа за најбољи пакет у том моменту, и за оно што мисли да ће д анаправи резултат. А не да обасипа бодовима Седлара и његову непостојећу песму, јер је он побогу професор, како да му се замериш. Или да се каже гласам за Принца јер он супер пева, песму ко јебе. Нисте чланови жирија на аудији за неки хор, већ за јебено музичко-сценско такмичење. А слепцу је од старта било јасно да Принчева песма нема ни главу, ни реп, и да не пружа никакав потенцијал за било шта. А није да није постојала могућност избора..

И што се Брескве, коју је неко споменуо раније тиче, песме тог типа са јефтином патетиком и квази патриотизмом, никада не би ни смеле да уђу у ужи избор за такмичење. О (не) квалитету и песме и извођача у том случају нема смисла расправљати.
 
Način glasanja na našem festivalu podhitno mora da se menja. Mi imamo situaciju da 3 godina za redom favorit publike ne pobeđuje. To utiče na kredibilitet festivala i postavlja se pitanje čemu uopšte i služi publika osim da nekome puni džepove. Ako bi se to kojim slučajem ponovilo i sledeće godine mi imamo ozbiljan problem. Niko više neće ni hteti da se prijavljuje, a bogami ni da glasa.
 
Način glasanja na našem festivalu podhitno mora da se menja. Mi imamo situaciju da 3 godina za redom favorit publike ne pobeđuje. To utiče na kredibilitet festivala i postavlja se pitanje čemu uopšte i služi publika osim da nekome puni džepove. Ako bi se to kojim slučajem ponovilo i sledeće godine mi imamo ozbiljan problem. Niko više neće ni hteti da se prijavljuje, a bogami ni da glasa.
Da, ali tu treba biti oprezan. U našem slučaju proporcionalni sistem nije idealan, jer se glasovi i kupuju, ali zavisi dosta i od popularnosti izvođača, bez obzira na pesmu. Ja ne bih rekao da su u javnosti Bojana i David bili favoriti publike, a zvanično jesu i to ubedljivi. Možda probati proporcionalni sistem, ali uz ograničenje poruka sa jednog broja, na npr. najviše 5.
 
Ipak, pljunuti publici u lice, poniziti najveću zvezdu sezone, pa očekivati rast festivala, maloumno je.
Zemislite da se na Pze pojavi Dzehva, Elena, Desinger ili neko od najpopularnijih u tom momentu, da ulože lovu u nastup, pesmu, kostime, i da se pojavi veličina tipa Sajsi i podmetne im nogu.
U šta je to uložila Breskva njenu lovu, u kineski kostim za svetosavsku priredbu? Teya Dora je ta koja je iskeširala i okupila odličan tim oko sebe, čak je i spot snimila.

Prestanite da uzdižete poznate izvođače, vidi se da većina njih ne prati trendove Evrovizije i što se mene tiče ni ne treba da se prijavljuju uopšte.
 
Back
Top