ESC 2024 – Malme, Švedska: opšte, arena, grafika, scena

Pa oduvijek se znalo da The Code neće apsolutno ništa uraditi kao pjesma nakon Evrovizije jer je previše upakovana u evrovizijski kalup, nije hitična i zaboravna je. Nije bilo puno negativnih reakcija jer su ljudi bili sretni što Izrael nije pobijedio. Već treću godinu nastup pobjedničke pjesme nije najgledaniji, što uopšte nije dobar pokazatelj i znak za ovo takmičenje.
 
Last edited:
Loreen i od Nema nastupi izgledaju pobednicki samo sto Loreen nije mogla izvest isti nastup za isto LED kockom kao na Melodifestivalenu a Nemo je imao pre ubitacan nastup treba izvest onakav nastup na jos na bubicu .
 
Već treću godinu nastup pobjedničke pjesme nije najgledaniji, što uopšte nije dobar pokazatelj i znak za ovo takmičenje.

Kako nije najgledaniji? Nastup Nema iz finala jeste, ima preko 34 miliona pregleda. U zbiru finale i polufinale možda ne, ali kakve veze ima. Ne mislim da su ljudi srećni što je pobedila Švajcarska samo zato što nije Izrael pobedio, to je samo mišljenje pojedinaca koji kuju razne teorije zavere.
 
"Pobednik Evrovizije" više nema istu težinu kao pre par godina čini mi se. Od 2012. do 2021. svaka je bila hit ili opšte poznata u Evropi. Zadnje 3 godine "Stefania" nigde nisam čuo, "Tattoo" tu i tamo ima viralnost i "The Code" slično kao Stefania.
 
Zato sam rekao i opšte poznate, cenim da bi većina ljudi u Evropi prepoznala "Amar Pelos Dois" i "Only Teardrops" da ih pustiš. A da su bili hitovi nisu, to si u pravu.
 
Pa eto izgleda moćno nastup svaka čast, ali ja nijednom nisam njegov nastup pogledao nakon Evrovizije. Ali to je zato što meni lično pjesma nije nešto, mnogima koji su glasali za njega očito da jeste. Ove godine žiri je čak i više uticao na pobjednika nego prošle godine, ali o tome se nije uopšte pričalo jer se pričalo o drugim temama. Ja ne mislim da Izrael između ostalog, ali i Joost Klein, nisu bili razlog zašto se nije više pričalo o razlici između žirija i publike kod pobjednika. A Tattoo je još i bila popularnija pjesma nego Nemova pa su mnogi osporavali njenu pobjedu.
 
Last edited:
Jeste Tattoo popularnija, a svaki pobednik se više ili manje osporava. Ove godine je pobedio najbolji komplet i najoriginalnija pesma, a druga stvar je što ponuda nije bila bolja.
 
Odavno je pobednik postao bitan isključivo iz ugla sledećeg organizatora i više se priča o budućem gradu domaćinu, nego o samim pesmama. Ne pamtim kada je zadnji put neko zasluženo pobedio isključivo zbog pesme. Možda Lorin 2012. u Bakuu, iako je meni te godine nekoliko pesama ravnopravno konkurisalo za tron
 
Slazem se, Tattoo je na primer u NL non stop bila na radiju pre i posle ESC-a, a takodje i dalje je redovno pustaju. Nemo nazalost nisam cuo nijednom 🙄
 
The Kode će od zaborava spasti muzički talenat šou programi. Pesma je kao pevački zahtevna dušu dala za takmičenje odn.takmičarke. Mislim da ćemo je od jeseni više slušati, ali ne u Srbiji u kojoj je jedino takmičenje Zvezde Granda u kome se ne peva na stranom jeziku. U Hrvatskoj je druga priča.
 
"Pobednik Evrovizije" više nema istu težinu kao pre par godina čini mi se. Od 2012. do 2021. svaka je bila hit ili opšte poznata u Evropi. Zadnje 3 godine "Stefania" nigde nisam čuo, "Tattoo" tu i tamo ima viralnost i "The Code" slično kao Stefania.
Krize iz svakodnevnog zivota se reflektuju na ESC, pa je i to doprinelo osporavanju pobednika, a i nekako se vezalo da dve godine ziri odluci pobednika, a pre toga Ukrajina dobije to sto dobije u jeku ratnih desavanja.

Jeste Tattoo popularnija, a svaki pobednik se više ili manje osporava. Ove godine je pobedio najbolji komplet i najoriginalnija pesma, a druga stvar je što ponuda nije bila bolja.

Opet je pitanje sta znaci "najbolji", jer se to ipak svodi na licno glediste. Na primer, kad smo kod originalnosti, spocitava se da je operski deo Nemo "prepisao" iz Travijate (apropo osporavanja originalnosti drugih pesama, i ESC pesama generalno). A kad smo kod kompleta, i tu se moze diskutovati. Na primer, Francuz je doneo cistu emociju i dosad nevidjen nastup kad su balade u pitanju, mogao je i on mirne duse da osvoji megalomanski broj poena od zirija.

Tattoo je ostvarila komercijalni uspjeh baš, ovde sam čuo x puta na radiju i po lokalima da je puštaju, kapiram da većina ljudi ni ne zna da je sa ESC 😄

Lorin je imala jako dobru startnu poziciju, zbog svog imena i jake diskografske kuce. Secam se da sam je cuo, kad sam bio u Banjaluci, na radiju doslovno pre nego sto je i pobedila na Melfestu.

Odavno je pobednik postao bitan isključivo iz ugla sledećeg organizatora i više se priča o budućem gradu domaćinu, nego o samim pesmama. Ne pamtim kada je zadnji put neko zasluženo pobedio isključivo zbog pesme. Možda Lorin 2012. u Bakuu, iako je meni te godine nekoliko pesama ravnopravno konkurisalo za tron
Dodao bih i Maneskinovu pobedu koja je ipak cista, sve ostale su pratile neke intrige. Posle pandemije, cini se da se pobednici diskretno usmeravaju ka bogatijim zemljama. Prosto, na prvom mestu je zemlja, na drugom izvodjac (ko je, sta je, kakav ima bekgraund, da li ima kontroverze), pa tek onda pesma.
 
@Choda Najbolji u smislu kriterijuma koje pre svega treba žiri da ocenjuje, formalno a ne po mom mišljenju. U svim tim segmentima bi se moglo reći da je bio na samom vrhu. Što se originalnosti tiče, mislim da je ta kompozicija kao miks različitih žanrova, sa sve nastupom bilo nešto najoriginalnije što smo videli (a to je jedan od zvaničnih kriterijuma za bodovanje) i to ne znači da neke druge pesme nisu imale nešto originalno, već samo da su ispod pobedničke. Što se tiče francuske pesme, meni je bila favorit i najradije bih je video kao pobedničku, ali po pitanju originalnosti ne bih je stavio ispred švajcarske. Naravno, originalno ne znači uvek i dobro, ali ove godine su se kockice poklopile. Razlog zašto sve to ističem, uprkos što za moj ukus to nije bila najbolja stvar u ponudi, je u vezi sa brojnim pokušajima da se ospori pobeda, a ovo je jedna od pesama i nastupa gde je sve bilo na vrlo visokom nivou (osim možda kostima, ali stvar ukusa, nije presudno za opšti utisak).
 
Čim mora ovoliko da se objašnjava kako, zašto i zbog čega je neko pobedio, znači tu već nešto nije kako treba. Čak je i za pobedu Loreen bila više usaglašena publika nego za Nema. Mada s druge strane ova godina je stvarno bila loša pa je mogao svako da pobedi, slične ili malo blaže reakcije bi bile. Od svih top 10 zemalja jedino Lazanja ima neku viralnost i realan uspeh nakon svega.
 
Pa ne treba uopšte da se objašnjava. To je više obrazloženje za one koji bi da ospore pobedu bez ikakve potrebe. Takvih fanova je više ove godine jer nije pobedio glavni favorit publike.
 
Koliko imamo primera gde su pesme koje nisu pobedile ostvarile veći uspeh i viralnost, pa čak i kad je samo publika birala pobednika. Evo primera radi, Marija jeste pobedila 2007. ali se Verka i dan danas zna, DLT je već evergreen evrovizijski hit, čak se mogla čuti i u holivudskom filmu sa sve Verkinim cameo-om, ali da li to znači da je trebala da pobedi?
 
Amsori, ali

No Way GIF
 
Back
Top